hoe maken jullie de nutramigen klaar?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door yasmin10, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yasmin10

yasmin10 Lid

15 aug 2008
    42
    0
    0
    Op het blik staat met kokend water bereiden. Misschien een domme vraag maar ik vind dat het afkoelen wel heel lang duurt (ook al hou ik het flesje onder de koude kraan). Ben benieuwd hoe jullie dit doen. :)

2. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ik weet niet of het hetzeflde klaargemaakt moet orden als gewone nutrilon.
    Maar bij staat bij nutrilon ook erop dat het met kokend water klaargemaakt moet worden.
    Ik zet gewoon de flesjes met gekookt water in de koelkast, maak het elke keer voor de volgende 3 voedingen klaar.
    En als het etenstijd is zet ik een flesje in de magnetron en daarna de poeder erbij.

Vond het afkoelen ook heel lang duren en bij het cb zeiden ze dat het zo ook kon.
    Daar zeiden ze zelfs dat het niet met kokend water hoefde bereid te worden, dus gewoon water uit de kraan en dan de magnetron in.
    Maar ik bang dat ze dan nog meer last van krampjes krijgt, dus ik kook het water gewoon.

groetjes

3. wolly

wolly Niet meer actief

Ik maak het gewoon klaar met warm water uit de kraan en dan de schepjes erbij en dan geven.
    Ik maak het nooit in het voren.

Liefs wolly

4. zonnebloempje

25 apr 2008
    48
    0
    0
    Ik heb weleens gehoord dat vooral warm water bacteriën kán bevatten alhoewel dat in Nederland minimaal zal zijn.
    Ik doe gekookt water aanvullen met koud (bacteriën houden van warmte, dus al ze er al zijn zitten ze in warm water).
    Ook doe ik koud water in de magnetron

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik maak de nutramigen klaar met Barleduc en maak dit water in de magnetron warm.

6. fleur79

fleur79 Lid

30 nov 2007
    75
    0
    0
    Ik verwarm koud leidingwater in de magnetron en voeg dan de nutramigen toe

7. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Ik voeg gewoon koud kraantjeswater toe en dan au bain marie in kokend water (minuut of 2). Leidingwater is hier in Zweden wel van hele goede kwaliteit.

Deel Deze Pagina