hallo, ik vroeg me af wat ik het beste kan geven aan mijn dochtertje van bijna 10 maanden, maar bij wie het aankomen in gewicht erg moeilijk is?? Weten jullie energie en calorierijke voeding die ik haar kan aanbieden. Ik moet er bij zeggen dat ik de melk al suppleer met Calogen en Fantomalt, in de hoop op een hogere gewichtstoename. Tot 9 maanden kreeg ze BV, maar door omstandigheden ben ik daar mee moeten stoppen, sindsdien is het zoekn wat ze kan hebben. In die korte tijd nu zonder BV heeft ze een aantal keren moeten overgeven van de KV. In die zelfde peroide was ze ook niet lekkr door spruw/tanden en verkoudheid. Nu op aanraden van de KA krijgt ze Soya-opvolgmelk welke wel binnen blijft. (nog maar 1* hoeven overgeven, maar toen was het gewoon teveel achter elkaar ws) dit krijgt ze op een dag 150/5 soya melk ----->>> vanaf morgen wordt dit 150 pap tussendoortje of paar stukjes brood met sap slapen 1 boterham met boter en beleg met sap 150/5 soya melk (1 uur na de boterham) Slapen fruit 100-150 gram tussendoortje met sap 175 gram groente (3/4 potje) (soms gaat ze slapen....maar ik probeer haar na de groente nog een uurtje op te houden waarna ze haar melk drinkt) 150/5 soya melk graag jullie visie en of tips!!!!
Je kindje heeft ook proteine nodig en dat zit bijvoorbeeld in vlees en gevogelte. Daarnaast vooral volle producten geven (weet je al hoe ze reageert op yoghurt of kwark?) pasta bevat veel koolhydraten ook die zijn belangrijk net als ei De opvolgmelk bevat veel meer energie dan sap dus ik zou de sap eruit laten en gewoon iets meer melk geven.
hi zwaantje ze krijgt ook haar vlees en eiwitten binnen hoor, via de groentepotjes met vlees en anders zelfgemaakte voeding met vlees of vis En haar sap wil ik liever zo laten, ik weet dat er in melk meer bouwstoffen zitten, maar ze weigert de melk te drinken uit de fles. Dus dat gaat nog via de lepel. En sap drinkt ze gedurende de dag wel kleine beetjes uit de fles. Want de melk is niet haar favoriet, daar moet ik zoveel moeite voor doen..... ze vindt kwark of yogurt erg lekkr maar zou niet weten wanneer ik haar dat nog moest geven, want alles zit al zo vol.... bedankt voor het meedenken!
Ah, die sap snap ik nu. Lastig hoor... Hoe doe je in hemelsnaam 150 cc met de lepel? Wow... en andere flessen zoals een tuitbeker of een rietjesbeker of een gewone 'echte' beker? Sojamelk lijkt me zelf ook niet lekker Je kunt bijvoorbeeld volle kwark geven ipv een fles of ipv een boterham. Niet elke dag natuurlijk maar je geeft dan wel af en toe een flinke 'vette' hap! Sterkte ermee Misschien nog een suggestie om het tussendoortje of stukjes brood 's ochtends te vervangen door het fruit en dan de avondmaaltijd af te sluiten met volle yoghurt of volle kwark? Ik probeer maar wat hoor
je hebt wel een paar goed ideeën...zoals een keertje die fles vervangen door volle yogurt. Maar hoeveel moet ik dan geven. Daar krijgt ze nooit 150 van op! Dat weet ik nu al. Ik heb van die kinderkwarkjes...zijn die vet genoeg?? Is van Nestlee, die vond ze wel lekker. Ik ga dat zondag proberen, want morgen moet ik werken....We deden dat een tijdje wel...een yogurtje geven van 100gr na het avondeten. Maar omdat ze daar toen 1 keer van heeft moeten overgeven, zijn we er weer mee gestopt en ik vraag me ook af of dat bakje kwark dan gelijk zal staan aan die 150/5 melk??? Maar als je het soms doet, maakt het natuurlijk ook niet uit....en de ene keer na het broodje en de ander keer na het avondeten. Ik ga het proberen, bedankt En je suggestie om die stukjes brood of tussendoortej te vervangen door fruit, heb ik vaker geprobeert, maar ze vindt fruit 's ochtends 10* niks. Maar ik kan het wel weer eens proberen, wie weet? De pasta voor morgen staat al klaar, gelukkig is ze daar dol op!! Dus dat komt goed uit... Wat betreft de tuitbekers en flessen, ik heb ze allemaal al!!! hahhahah.....het is al heel wat dat ze sinds kort uit de fles drinkt, haar sap dan alleen nog maar, maar goed, ik heb goed hoop dat ze toch ooit nog eens lekkr gaat drinken uit de fles van haar melk
Mijn meisje kwam ook moeilijk in gewicht aan, dus ken je probleem.. Met 10 maanden gaf ik sowieso in de ochtend een stevig bord pap. Ik lees dat je liever niet meer dan 150+5 melk geeft ivm het lepelen. Maar pap lepelt zoveel makkelijker, mss dat je dan van die eerste voeding 180+6 en bambix kan maken? En voldoende bambix gebruiken, lekker stevig papje Verder veel volle producten gebuiken. Roomboter op brood. Lust ze kaas? Dan 48+ kaas gebruiken. Op je vraag waar je volle kwark in zou moeten lassen, mss na haar warme hap? En proberen om naar 2 boterhammetjes te gaan tussen de middag.. Je schema is een beetje onoverzichtelijk, omdat je er geen tijden bij hebt gezet. Als je die erbij zet, denkt het wat makkelijker mee
ipv sap zou je ook zelf een soort fristi kunnen maken, je schrijft namelijk dat ze kwark en yoghurt wel lekker vind, dan vind ze misschien karnemelk (ook zurig) ook lekker en daar kun je ook diksap e.d door doen. toen Kylian zo oud was gaf ik hem vaak de yoghurt en een tuitbeker (geen antilek), op die manier ging er vaak ongemerkt wel meer naar binnen omdat hij zo druk was met zelf doen Groetje sAnita
Hi Loetje fijn dat je ff wilt meekijken en ook fijn te weten dat ik niet de einge ben met een niet zo goed groeiende baby!~! Ik zal de tijden erbij zetten, dat had ik niet gedaan aangezien elke dag anders is qua tijden. Maar het zijn dan +/- tijden +/- 8.30 uur 150 pap, biscuit pap van Nestlee, lepltjespap (vanaf vandaag) 10.00 uur tussendoortje (koekje of al paar hapjes brood) met sap 10.30-12.00 slapen 12.00 uur 1 boterham met boter en beleg (zal proberen kaas te geven, nog niet eerder gedaan, geef nu smeerworst of 48+ smeerkaas) 14.00 uur 150/5 soya melk 15.00 uur tussendoortje ( koekje) 15.30 uur fruit 100-150 gram 16.00-17.00 slapen 17.30 uur groente en vlees of vis met aardappel of pasta/rijst 19.30 uur 150/5 soya melk ( of soms een kwarkje na het eten ipv een melk, als ze bijvoorbeeld die dag al genoeg gedronken heeft, dan heeft ze het vocht niet meer nodig, maar wel de calorietjes) alle melk geef ik gesuppleerd met Fantomalt en Calogen
Ik heb wel gemerkt dat ze koude dranken wel drinkt uit de fles, dus idd een keertje karnemelk of yogurt maken met diksap is wel een idee. dat levert natuurlijk meer calorietjes op dan water met sap. lekkere fristi voor d'r, nou ben benieuwd of ze dat wil drinken. THNX
avocado is overigens ook een groente die erg calorie-rijk is. Ook wel wat prijzig overigens maar voor af en toe is het misschien wel een idee? Verder mengde wij af en toe wat pap/granen door haar fruithap heen, zowel om in te dikken, als om calorierijker te maken.
whow weer een paar goed tips, ga het vanavond gelijk doen, door haar groente-vleeshap een beetje advodado mixen!!! en door haar fruit wat granen, heel handig zeg...bedankt! als ze nu niet gaat aankomen, is er wel iets mis denk ik.....duimen, duimen duimen maar dat het goed komt!!!!
Nu ze eenmaal wat groter zijn, groeien ze niet meer zo hard he... Wij zijn hier ook veel aan het tobben geweest met eten en drinken en dan weer ziek zijn (niet vaak, maar 2 x wel heel heftig en toen is ook afgevallen) . En daarom blijft dat aankomen natuurlijk zo belangrijk voor jezelf. Maar nu ze ouder worden gaan ze ook meer bewegen en dus meer verbranden. En wat ik al zei, ze groeien simpelweg niet zo hard meer.
Je kan ook sojayoghurt nemen. Sojayoghurt is calorierijker dan gewone yoghurt en nog hartstikke lekker ook. Heb je het vermoeden dat ze allergisch is voor de gewone voeding? Heeft ze koemelkallergie? Want een van de symptomen daarvan is langzame groei.
we hadden soms het vermoeden van een allergie idd, als ze weer eens had gespuugd nadat ze melk kreeg. Ze heeft een week nadat we zijn gestopt met de BV gespuugd van de HA-opvolgmelk. Van de Omneo hoefde ze al minder te spugen en op aanraden van de kinderarts zijn we soya opvolgmelk gaan geven. En dat accepteert ze aardig.... We weten dus niet of ze KMA heeft. Ik denk zelf van niet....maar je weet het nooit. Als ze van die soya goed drinkt vind ik het best. Vanmorgen heeft ze pyjamapap gehad en dat blijft er wel gewoon in. Van de week zal ik de soya yogurt weer kopen, die vond ze iid erg lekkr!!! bedankt