Nou ga ik dat voor het eerst van m'n leven maken maar wat is de verhouding daarvan? Ik heb dus een hele rode kool en hoeveel appels moet ik daarbij doen? M'n appels zijn middelgroot. Alvast bedankt!
Ik gebruik meestal voor een halve rode kool 1-2 appels (afhankelijk van de grootte). Maar ik maak er daarna wel stampot van, dus de hoeveelheid appels kan nog wel afwijken. I love rode kool!
Omdat ik er stampot van maakt, kook ik het meestal wel langer. Zeker wel een half uur, soms zelfs 45 minuten. Zelf zou ik als ik het niet gaan stampen zeker wel 20 minuten aanhouden. Maar je kunt tussendoor altijd proeven of je het niet te hard vindt.
ik heb de rode kool graag erg zoet, dus ik doe er wel veel meer appels in, gauw al 4 appels! of 2 appels én een pot appelmoes, mmmh lekker!!
ja wou het net zeggen, ze moet wel lang op hoor anders is het niet te eten! liever te lang dan te kort ik doe er altijd appelcompote bij op het einde, als ik een halve rode kool heb doe ik 1 pot appelcompote, lekker als er wat zoetigs doorheen zit....
Geen idee wat de verhouding precies moet zijn. Ligt er denk ik ook aan van hoeveel zoet je houdt. Zou hem indd. wel wat langer laten koken, persoonlijk vindt ik dat de rode kool wel echt lekker zacht moet zijn. Wat ook lekker is, is een flinke schep kanneel er door of i.p.v appeltjes, stukjes peer met een beetje kaneel. Mmm, krijg er helemaal zin in maar vanavond eten wij sla.
Ik gebruik 2midelgrote appels per kool, en kook het wel 2 uur hoor, anders is het zo hard. Scheutje azijn erin, beetje zout en suiker en wat kruidnagels, eventueel laurier. Mm lekker!
Je kan idd ipv appels ook een pot appelmoes nemen of appelcompote. En lekker lang laten pruttelen net zoals suddervlees. Mijn oma maakt het op een petroliumstel en laat het dan echt de hele dag opstaan en dan is het zoooooo lekker. Jammie. Maar voor het gemak doe ik vaak gewoon een potje en ik eet er altijd appelmoes bij.
Was niet voor vandaag haha. Maar nou vroeg ik me nog wat af. Hoelang koken jullie het, en als het zolang is doen jullie die appels ook zo lang? En in kleine stukjes? Word dat vanzelf moes of moet je dat nog pureren? Sorry als het stomme vragen zijn maar ik heb er duidlijk geen verstand van.