met me Tong kom je makkelijk in elk hoekje (geintje) hahaha, met een sopje met bleek water en me wc eendje voor in de wc
ik doe 3 keer per week de wc een grote beurt geven. dan doe ik alles dus van deur tot wasbakje en tegels. eerst de deur dan het wasbakje daarna de wandtegels, daarna de buitenkant pot met de vloertegels en als laatste de binnenkant. ik gebruik gewoon allesreiniger en voor de binnenkant bleek. de rest van de dagen haal ik een allesreiniger doekje over de bril en bovenkant van de pot (als de bril omhoog is) neem dan met een ander doekje de kruk en de lichtschakelaar af. ben daar nu erg op gefocust want Logan gaat mee naar het toilet en is bezig met zindelijk worden. dus er gebreuren nog al eens wat ongelukjes op het toilet. maar toen ik nog samen met mijn man was deed ik dit niet zo uitgebreid hoor. dan waren het drie grote beurten
Ik heb verschillende kleuren schoonmaakdoekjes groen voor de keuken blauw voor het interieur en roze voor de toilet. Eerst toiletreiniger in de toilet dan zet ik de borstel erin dan maak ik de pot schoon dan de bril doortrekknop deurklink en wasbakje. als ik klaar ben haal ik nog een keer de borstel door de pot en zet hem terug en dan trek ik door. Groetjes kim
Emmer sop: deurklink en slot, lichtknop, vuilnisbakje buitenkant, plankje, wasbakje en kraan, wc borstelhandvat en als laatste de wcpot. Van schoon naar vies dus.... Zal dr zo ook eens aan beginnen!
Wc eend in de pot, 30min laten zitten. Ondertussen met vochtige doekjes van dettol: lichtknopje, deurklink/slot + stukje deur eromheen waar je vastpakt als je hem dichttrekt, fonteintje, stortbak, wc bril, wc pot, tegeltjes naast/achter pot en vloer. Wc verfrisser hebben we van Oust en sinds kort zo'n bakje met blauwe bolletjes die continu een lekkere geur afgeven (weet ff niet van wie dat is) Ik doe 1x per week de wc uitgebreid. We zijn met zn 2-en met 2 toiletten dus wordt niet zo snel vies. Maar als er visite komt of is geweest (vooral vrienden van mn man ), dan maak ik vaker schoon.
op dagen dat ik werk doe ik de wc ff snel met een beetje chloor en ff een doekje over de bril en de andere dagen doe ik hem goed. ik maak de binnenkant van de pot eerst schoon met chloor en daarna doe ik wc-eend in de pot. ondertussen maak ik met een doekje met allesreiniger de tegels, het wasbakje, de bril en de buitenkant van de pot schoon. dan doe ik de binnenkant van de pot met de borstel en daarna met allesreiniger de vloer. zeker nu alyssa zindelijk is vind ik het extra belangrijk dat de wc schoon is. liefs doris
Vééél info over hoe en waarmee jullie poetsen! Thanx! Ik ga het eens rustig doorlezen en een boodschappenlijstje opstellen Ben gelukkig niet de enige die het vies vind om met een emmertje en doekje te werken. Die wegwerpdoekjes zijn een slimme oplossing!
Ik doe eerst de wanden. Dan de vloer ( neem ik ook om de dag mee met dweilen) Dan de pot en bril Dan de binnenkant met wc eend. Dan het fonteintje en de deurklinken Wc eens doorspoelen en klaar. Ik doe dagelijk aan het eind van de dag ook de bril altijd met een dettoldoekje en de klinken ook.
om de dag haal ik er een doekje door en dan neem ik gelijk de hele pot mee, het is niet zoveel extra werk! ik doe ook eerst de wc eens erin en dan haal ik de borstel er goed door en laat alles even trekken, ondertussen haal ik er een doekje over (blue wonder rood) of blauw als die op is en dan neem ik hem af. doe hem na met een droge doek en tataaaaaa bling bling Ik laat niet de wc eens/cvhloor zitten want die lucht vind ik vreselijk.
Sopje maken en de pot inclusief spoelbak en dergelijke poetsen. Wc eend in de pot, in laten trekken en borstelen. En het doekje gooi ik weg. Vind het onmundig vies om die in de was bij ander wasgoed te doen (al zijn het alleen maar schoonmaakspullen). Ik heb echt een sanitair fobie, brrr. Krijg nu al kippenvel
Iedere dag doe ik even de bril en de rand van de pot met zo'n glorixdoekje (maar dan van AH-eigen merk). 2x per week met een emmer sop met chloor en een beetje allesreiniger voor de geur. En dan de hele pot, wastafel, vloer en muren. Heb aparte doekjes voor deze "vieze" klusjes dus na die tijd goed uitspoelen en in de wasmachine. En natuurlijk een plump chloor in de pot en samen met de wc-borstel even een uurtje laten staan. Zowel de pot als de borstel weer schoon en fris.
Dagelijks bleek in de pot+ bril/bovenkant met een glorix doekje. 3x per week een sopje van dettol om de gehele pot/bril/tegels/vloer te doen. Doekje gaat in de was samen met andere doekjes, handdoeken en slabbers op 95 graden
Hier ook kleuren doekjes Roze voor toilet en douche... Dagelijks borstel er door met een scheut bleek(2 liter van de Lidl) En om de dag met een sopje,met een schuursponsje en Cif over de rand van de pot en de bril binnenkant en buitenkant afnemen en daarna met het roze doekje. Eens in de zoveel tijd week ik de boel los met de stoomreiniger.