hier hebben wij nu andere voeding die moet klaar gemaakt worden met kokend water.. maar gewone voeding mochten wij van de kraamhulp warm water uit de kraan pakken en dan de voeding erdoorheen..
Wij maken de fles met kraanwater warm in de magnetron, poeder erbij en shake it! Een vriendin van mij gebruikt afgekookt water uit een pak! Tja, moet ze zelf weten...ik doe het zo.
Hm, dan zou ik persoonlijk toch kiezen voor het volgen van de gebruiksaanwijzing, vooral omdat je aangemaakte voeding vrij slecht kunt bewaren.
Ow, water uit de warme kraan...dat is hier al vaker ter sprake geweest, dat is iets dat je beter niet kunt doen. Sommige kraams zeggen dat het kan (maar die hebben bij de bijscholing niet goed geluisterd), maar de waterleidingbedrijven zelf raden het drinken van water uit de warme kraan al af voor volwassenen, laat staan voor babies!
Te laat! En het is prima een nachtje te bewaren hoor, wij hebben er tenminste geen problemen mee gehad.
met het risico dat ik nu de halve scroll over me heen krijg. Op advies van de kv maak ik voeding van te voren klaar ( max 24 uur ) doe dit met spa water uit flessen.. en zet ze in de koelkast.. als t voedertijd is ( klinkt ook erg prettig ) dan warmen we de klaargemaakte voeding in de magn op. We schudden daarna idd ook nog ff ivm horspots Mn dochter doet t er erg goed op ( zie topic grote baby's grin)
Oke lieve meiden ik zal jullie helpen Fles voeding klaar maken kan op meerder manieren Ik praat nu over gewonen voeding 1 water kooken af laten koelen en de hoeveel heid water in de flesje doen en deze in de koelkast zetten en gebruiken waneer je ze nodig hebt. dan dat flesje verwarmen in de magnetron en dan de voeding er bij en schudden maar. 2 water koken af laten koelen en de voeding er bij. en dan in de koelkast 24 uur houdbaar. Maar nadeel van deze bereiding is dat je de voeding nu nog maar 1 keer mag op warmen in de koelkast. 3 water uit de kraan op warmen en dan voeding er bij. Speciale voeding of voeding waar nutriTON(of te wel johanesbroodpitmeel) bij wordt gebreukt mogen maar 1 keer verwarmt worden. en het liefs niet in de magnetron. maar gewoon door warm water. het liefs wordt deze voeding ook niet geschud maar geroerd omdat door het schuden lucht in de fles komt. en je de speciale voeding vaak gebreukt bij kindjes met krampjes
en qua het kraan water. alle kraamverzorgens hebben het er over maar ook het ggd en voeding centrum in Nederland kan je het water uit de kraan gebreuken voor je kindje. mits je zelf weet of je het wel gewoon meteen uit de grond krijgt en niet uit een boiler die langer stil staat. dus ook al een nacht of een paar uur en anders eerst je kraan goed laten door lopen
Hier koud water uit de kraan opwarmen in de magnetron, dan voeding erbij, schudden en roeren met een vork totdat het schuim (=lucht) weg is. Ik zet de poeder trouwens klaar in een voedingstorentje en het flesje met water gevuld in de koelkast. Stuk makkelijker! Warm water uit de kraan wordt hier ook afgeraden en heb je het zelf wel eens geproefd? Echt niet lekker!
zo doen wij dat ook, hier ook max 24 uur, en ook op aanraden van onze kraamverzorgster. Ook mijn schoonzusje heeft het altijd op deze manier gedaan bij haar 2 kinderen. gaat prima,
De helft koud kraanwater, poeder erbij en dan de andere helft gekookt water dan is de fles precies op de juiste temp.
water opwarmen in de waterkoker, in t flesje gieten, schepjes voeding erbij.. ff schudden, ff voelen, goed: fles geven, te heet: afkoelen...
's Nachts de magnetron gebruiken en de waterkoker doe ik voor overdag. 's Avonds maak ik voor de nacht 2 flessen al klaar met poeder en al en dan hoeft mijn man het alleen via de magnetron op te warmen.