Mijn man en ik verschillen hierover van mening. Ik maak na elke keer, plassen of poepen, het potje schoon met een sopje. Hij vind dat na elke keer plassen onzin. Hij leegt het potje in het toilet en spoelt het in de wasbak van de badkamer om. Klaar is Kees! Vraag me af hoe jullie dit doen. En waar laten jullie het potje? Bij ons staat hij altijd in de badkuip. In het toilet is echt geen plaats, wij hebben een ieniminie toilet, en in de badkuip is toch wel uit het zicht. Als ze moet weet ze waar 'ie staat en kan 'm zelf pakken. (wij wonen gelijkvloers dus het is niet zo dat ze elke keer als ze moet boven in de badkamer het potje moet gaan pakken). Graag hoor ik hoe jullie dit doen.
Het is hier nog niet aan de orde maar als ik het schoon zou moeten maken zou ik het denk ik zo doen. Bij een plas idd even omspoelen en klaar voor volgend gebruik en bij de grote boodschap ff beetje bleek erin, borstel erdoor en omspoelen. Tot nu toe wil ze hier allleen op de wc bril verkleiner zitten dus ja. En die doe ik af met een vochtig weg gooi doekje.
Zoals met de echte wc... na ieder gebruik doorspoelen en 2-3x p. week even schoonmaken met schoonmaakazijn. Potje staat hier trouwens overal waar meneer maar wil plassen,en meestal is dat de woonkamer
Oke, dus als ik het goed begrijp doen jullie niet zo overdreven als ik (na elke plas een sopje erdoor). Soms doe ik na het omspoelen er ook weleens zo'n glorix-doekje door. Ook handig! En nog een vraag; ik zou het liefst het potje in het wasbakje van het toilet omspoelen, maar deze is te klein, past er echt niet onder. Nu doe ik het of in de badkuip of in de wasbak van de badkamer. Eigenlijk vind ik dit maar onhygienisch (of ben ik nou zo'n muts)...
Ik maak het potje elke keer schoon met een glorix doekje. Nadat ik hem heb omgespoeld. Snap je punt van het spoelen in je wasbak / badkuip. Maar in bad plassen ze toch ook, denk ik dan altijd maar weer. En gewoon anders elke dag even met een glorix doekje afnemen en een keer vaker soppen ofzo???
Ik ben ook erg moeilijk in het schoonmaken van het potje. Na elk plasje maak ik een sopje en sop ik het schoon. Zo ook na elke poepbeurt. Eigenlijk altijd dus wel. Hier staat het potje overdag in de woonkamer en 's avonds in de badkamer.
Ik heb (had wat ze doet het inmiddels op de wc) een spuitbus met iets verdunde dettol. Dan spuiten en schoonmaken met wc papier( dat doe ik ook bijna elke keer na een eigen bezoek op de wc, lekker fris)
Na een plasje spoel ik hem alleen even om met water, na poep maak ik hem schoon met een doekje (meestal zo'n W5 doekje van de Lidl, soort glorixdoekje) en af en toe met een sopje. Na gebruik staat zet ik hem weer gewoon terug in de w.c. of de badkamer. Al wil ze sinds kort het liefst alleen nog maar naar de w.c. met de w.c.-brilverkleiner, dus wordt het potje ook minder gebruikt.
hier spoel ik hem bij een plasje even om bij een poepje omspoelen en dan even met zo'n schoonmaakdoekje (van glorix) erdoor... 1x in de week met een sopje....
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik vroeg me echt af of ik het wel hygienisch genoeg deed. Ik ben nogal een muts wat dat betreft, hihi! Maar ik moet ook niet teveel meuten natuurlijk.... Thanx!!!
Na elke plas even omspoelen, afdrogen met keukenrol en daarna gebruik ik een desinfecterende spray (van mijn mans werk) Na het poepen was ik hem af met een sopje en met bleek, daarna afdrogen met keukenrol en desifecterende spray
Qua hygiene een klein weetje: in urine zitten normaal gesproken geen bacteriën. Er zal wat huidflora meekomen, vooral bij meisjes natuurlijk, maar dat is bijna niks. Alleen bij een blaasontsteking zitten er bacteriën in een plasje. Dus zal een desinfecterend iets alleen nodig zijn na een grote boodschap.
alicia heeft alleen nog een potje op der kamertje en ging gelukkig al vrij snel op de wc maar daarvoor deden we het na een plasje en poepje enkel even uit met een glorixdoekje en savonds werd hij in de douche afgespoten
ik doe het gewoon na spoelen met water en aan het eind van de dag gaat er een klein scheutje detol door heen. ga de pot niet na elke plas/poep beurt uit soppen
Bij ons was t potje gelukkig van korte duur, maar spoelde t om met water na de plas, uitgebreid als ik ook t toilet deed! Ontlasting heeft ze nooit op t potje gedaan, deed ze gelijk op het toilet! Hier maar een goed week t potje gebruikt, ze deed het buitenshuis ook op de grote wc, daar was niet altijd een potje, dus thuis snel overgestapt! Zonder kleine bril, die gleed steeds van de bril af!?
Hier deed ik altijd na elk plasbeurtje even schoonmaken met een glorixdoekje. En zodra hij in bed lag zette ik het potje in de wasbak met water en chloor. Potje is hier eigenlijk zelden gebruikt. Hij wilt af en toe nog op het potje, dat mag hij dan ook van mij, maar dan maak ik hem gelijk even met een sopje met chloor schoon...
Wij hebben het potje besteld bij Baby-Waltz, het is meer een blauw bankje dat je open kunt klappen. Dan pas zie het het potje. Er zit een witte wc-verkleiner in en in de verkleiner zit een groen bakje dat alles opvangt. Als de deksel dicht is zie je niet dat het een potje is. Het heeft dan ook altijd onopvallend in een vast hoekje in de woonkamer gestaan zodat ons zoontje er heen kon sprinten wanneer dat nodig was. Inmiddels plast en poept hij thuis op de wc, wel met de verkleiner die bij het potje hoort. Voor boven hebben we een groen potje van Ikea. Dat staat in een hoekje op zijn slaapkamer zodat hij het snel kan pakken als hij 's ochtends moet plassen en ik toevallig ons dochtertje aan het verzorgen ben. Het potje maakten we als volgt schoon: Bij plas: omspoelen met water Bij poep: schoonmaken met Dettol Dat ging prima ! Groetjes, Nikki F
Jesse plast alleen nog maar op het potje. Ik spoel het potje ook gewoon alleen om, en één keer per week met een sopje. M'n opa zei vroeger altijd: plas is zó schoon, daar heeft nog nooit iemand met z'n vingers aangezeten! Het potje staat altijd bij ons in de keuken, naast een kastje, een beetje uit het zicht. Het voordeel daarvan is, dat het altijd lekker op temperatuur is, 't staat namelijk net op de vloerverwarming. Eerst stond het potje in de wc, maar dan wilde hij er bijna niet op zitten, al snel kwam ik erachter dat hij het gewoon te koud vond. Nu gaat hij prima zitten, zonder morren.