Hoe maken jullie hutspot?

Discussie in 'De lounge' gestart door juf Mariska, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    de titel zegt het al: Hoe maken jullie hutspot?

Ik heb het nog nooit gemaakt, maar nu was een zak hutspot-groente in de aanbieding. Dus ik ga het toch maar eens proberen.

Maar nu wil ik graag weten hoeveel aardappels ik nodig heb. In de zak zit 1 kilo peen/uien.

En misschien nog lekkere variatietips? Las ergens op internet dat iemand de uien niet meekookt, maar juist bakt. Lijkt me ook lekker ....

Graag hoor ik jullie ervaringen!

2. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik doe 1 kilo aardappels met 1 kilo peen en ui samen in een pan en dan koken ik maak er altijd rundvlees bij en die doe ik er door heen als het gestampt is

3. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik wok de peen en uien samen en kook de aardappels apart. Als alles klaar is samen stampen.

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik lees mee!

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Doe altijd zo'n kant en klare zak aardappelen (1kg?) in de pan daarbovenop die zak uien en wortelen en daarboven op de worst :) 25 minuten laten koken, dan mixen en een zakje hutspotkruiden dan de bruine bonen en een klontje roomboter of melk en smullen maar :D

6. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Wat voor kruiden gebruiken jullie om de hutspot lekker te maken?

7. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nootmuskaat en peper en ik kook de peen, uien en aardappels in water met een half blokje groentenbouillon. En ik maak er meestal gehaktballen bij.

8. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

wortels zeker bakken veel lekkerder :)

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zakje hutspotkruiden is nieuw van Silvo, hebben ze ook voor boerenkool en andijvie mijn vriend vindt het ineens lekker!

10. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Alleen peper en zout hier. Puur natuur :D
    De hutspot zelf: 1,5kg aardappelen, 1 pot wortelen (vers vind ik wortelen niet te vreten), 3a4 uien.

11. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    kilo aardappels samen met kilo hutspot in 1 grote pan met water. een paar bouillonblokjes erbij en minstens een half uur koken. dan afgieten, maar water ff opvangen. stampen en als het wat droog is wat van dat opgevangen water er weer bij. klaar.

12. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    50/50 dus 1 kilo aardappelen en 1 kilo groenten. Ik maak daarbij draadjesvlees en doe dat er door op het einde met wat jus.
    Ik heb ook wel eens die pakjes stamppotpuree gebruikt, ook prima te eten, maar die verkopen ze hier niet.

Ik gebruik zout, peper en nootmuskaat.

13. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik doe geschilde aardappels met daarbovenop de uien en penen en laat dat koken. Als het gaar is, de boel stampen en klaar ben je. Het lekkerste vind ik het met speklappen of draadjesvlees.

14. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    heel veel uien snipperen en bakken in de pan tot ze zacht zijn, daarna een halve kilo gehakt (runder) er door heen rullen,

Winterwortels in kleine blokjes snijden en koken, aardappels koken, als alles gaar is bij elkaar in de pan, en stampen maar, tijdens het stampen gooi ik er nog extra peper in.

Dit vind ik de lekkerste hutspot die er is, ;)

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    zo wat zijn er veel verschillende manieren van hutspot maken :D

1kilo aardappels, 1 kilo zak hutspot(peen en uien). ik doe bovenop scheutje maggi. koken

boter en melk beetje warm maken. bij de hutspot doen(als het afgegoten is :p) en dan stampen maar. peper/zout naar smaak erbij doen. eventueel nog scheutje maggi of wat paprika poeder.

ik maak daarbij altijd mega grote gehaktballen :D jummm

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zak gesneden hutspot en aardappelen in een pan. 30 min. Koken. Stampen en klontje boter erdoorheen. Soms een beetje jus uit een zakje erbij. Stuk roosworst ernaast

17. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier gewoon van winterpeen en uien en kruimige aardappels.
    Verhouding is denk ik ongeveer:
    1 kilo wortel
    2 kilo aardappel
    750 gram uien

Allemaal bij elkaar in de pan, zout en peper erbij en gaar koken.
    Na 't stampen kijk ik even hoe "droog" 't is en doe er nog een scheutje melk door. Vaak doe ik er ook bruine bonen door.

18. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Kilo aardappelen schillen en in de pan.
    Wortels en uien er bovenop en laten koken tot aardappelen goed gaar zijn.
    Afgieten en beetje warme melk en roomboter erdoor, zwarte peper en nootmuskaat erover. Lekker met draadjesvlees!

19. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Kilo aardappelen schillen. In pan met water met bouillon blokje. Daarbovenop de uien en daarboven op de wortel (wortel ligt bij mij meestal niet onder water). 30 minuten koken. Vervolgens afgieten met een klein beetje kookvocht er nog bij. Dan stampen, hutspotkruiden (Verstegen) erbij doen. Melk toevoegen om het smeuig te maken. Wij eten dit eigenlijk altijd met verse worst.

20. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Bruine bonen door de hutspot? Daar heb ik nog nooit van gehoord, ik doe er altijd spekjes doorheen!

Deel Deze Pagina