Hoe maken jullie hutspot?

Discussie in 'De lounge' gestart door juf Mariska, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    ik laat een stuk klapstuk of runderlap samen met gedroogde bruine bonen ( 50 gr ong) zachtjes botermals sudderen.

wortels en uien onder in de pan en boven op de aardappels in gelijke verhouding.
    Vocht van het rundvlees + de bruine bonen mee laten koken en evt meer water erbij .
    Ondertussen het rundvlees in kleine stukjes en als alles gaar is net niet al het vocht afgieten en lekker stampen.

Mijn moeder maakt het altijd zo en inmiddels smaakt mijn hutspot net lekker als die van haar!

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Haha is een familie ding denk ik maar wel erg lekker! Geeft het net dat beetje extra. Van die spekjes heb ik dan nog nooit gehoord, ja door de andijvie en de bloemkool maar niet door de hutspot haha

3. Roos6

Roos6 Niet meer actief

Na het stampen van de wortels, ui en aardappelen, blokjes kaas erdoor roeren.
    Gehaktballetje erbij en smullen maar :)

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier aardappels laten koken, zodra ze koken wortels en ui erbij (deel ui houd ik apart om te bakken), rookworst erop en wachten maar tot de aardappelen gaar zijn. Dan afgieten, worst eraf, stampen met scheutje melk/klontje boter, beetje peper en klaar. Voor ons gebakken ui er ook nog bij, worst in stukjes, jus erbij en dat is het.

5. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Bedankt voor de reacties! Inmiddels staat de boel te koken en de gehaktballen zijn klaar. Ben benieuwd naar het eindresultaat!

6. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Dat klinkt heel lekker! !
    Gebruik je de bruine bonen die je een nacht moet weken?

7. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Mijn variant heb ik hier nog niet gezien. 1 kg aardappels en een kg zak wortels en ui. Samen koken en daarna stampen. Een salamiworst in stukjes snijden en er doorheen roeren. Een zakje geraspte oude kaas er doorheen. En wat mosterd.

8. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik maak trouwens ook weleens de hutspot van de reclame, met nasikruiden, vinden we ook erg lekker!

9. Soit

Soit Niet meer actief

Belangrijkste is: niet teveel water erop en vooral NIET afgieten. Alle smaak in je gootsteen. In laten koken als alles gaar is, voordat je gaat stampen.

Deel Deze Pagina