Ik heb denk ik een puist/abces onder mijn borst en ik word gek van de pijn. Ik kan hem niet uitknijpen maar ik verga van de pijn. Iemand ervaring hiermee?
Ik ben bang dat als je m niet uit kan knijpen je er weinig aan kan doen... Hopen dat die snel rijp wordt (geloof dat warmte of trekzalf wel kan helpen) en dan zo snel mogelijk uitknijpen om de pijn te verzachten. Suc6 ermee, vervelend zeg!
Ik heb ooit iemand een lepel zien verwarmen om die er vervolgens tegenaan te drukken, dan zou hij sneller rijp zijn. Geen idee of het echt werkt hoor. Succes!!!
kun je m niet voorzichtig doorprikken met een steriele naald? Een klein prikje om pus eruit te laten lopen?
Ik pak dan meestal een mesje of een naald. Dat gaat dan wel bloeden, maar daar heb ik niet zoveel problemen mee - zolang de druk er maar af gaat, want dat veroorzaakt de pijn meestal.
Oh, dat heb ik vroeger ook gehad! Die bleef trouwens onder de huid, dus was ook niet stuk te maken. Geen idee hoe/wanneer ik er af ben gekomen. Wat ik altijd deed, was een wat dikkere, flexibele pleister erop. Dat verspreidt de druk.
Hier paar weken geleden van onder dokterpost gebeld kon niet eens meer zitten,moest er nat gaasje op doen de volgende morgen kon k m zo open duwen
Misschien morgen even mee naar de dokter gaan? Ze zijn als ze open gaan heel besmettelijk en ik zou er zelf zeker geen naalden in doen. Ik heb er zelf een op mijn rug gehad en mijn huisarts heeft er een sneetje in gezet. Daarna moest ik het open houden zodat de overige rotzooi eruit kon. Succes ermee!
Ik ga net zo lang door tot die open is. Vaak zitten ze wel op plekken waar van ik denk zo lenig ben ik niet meer haha. In de lies bijvoorbeeld en dan prutsen met een spiegeltje. Door mijn boezem kan ik niet goed er bij die zitten dan in mijn nek die dingen haha)Maar open gaat die ik pak een schone naald doe het even in mijn aansteker even ontsmetten dus en pak mijn vel en maak de ontsteking tot een bol en prik precies in het midden. (soms moet ik dan nog eens prikken) heel zachtjes er in duwen en heel snel de pijn ondergaan als ze open zijn wat een opluchting. Maar ook wel eens een op mijn kont gehad die heeft de huisarts even opengemaakt. Of een op mijn buik sneetje er in. Maar het liefst doe ik ze zelf. Nat houden wil ook wel eens helpen om ze weker te krijgen. soms heb je nog geen kopje er op zitten voor de pus maar zit hij te diep en die zijn het lastigst.
Wat er al eerder is beschreven een nat warme compres erop. Aantal malen op een dag. Rijpt hij nl eerder. Zou zelf niet gaan lopen snijden is al een bron van bacteriën.
Vanmorgen naar de hap geweest. Het is en groot en diep abces. Nu een zware penicilline kuur gehad. Morgen moeten ze hem open snijden bij de eigen huisarts Ik mocht er niet aan komen en moet tijdelijk Bh loos door het leven.