Ik doe het meestal zo: Garnalen opbakken Uitje erbij Sperziebonen erbij opbakken ( roer) Paprika poeder gember poeder knoflook zout peper Mihoen koken en erdoor roeren Serveren met gebakken ui en oestersaus Bami eten we nooit. Houd ik niet zo van.
Varkensvlees of kip bakken Kruiden erbij bijv. van conimex (ik wel de kruiden eerst even) Groenten erbij.. lekker even laten staan. Mihoen of bami koken En op het eind door elkaar husselen en even de smaken bij elkaar laten intrekken! Kroepoek, saté en augurk erbij Snel, makkelijk en lekker!
Hoi Ik haal altijd een doosje op van Conimex waar op staat: mihoen speciaal. Dan snij je kipfilet in stukjes en gebruik je de marinade uit het doosje. Dan bak je de gemarineerde kipfilet en gooi je er een pakket macaroni groenten bij (van c1000). Dan kook je mihoen. Als dat allemaal klaar is doe je de kruiden uit het doosje over je kip en groenten en klaar is kees . Je kunt het nog door elkaar husselen maar ik zet het zelf altijd apart op tafel
Ik kan maar één soort mihoen maken en dat is de knoflookmihoen van Conimex. Zóó lekker! Met gemarineerd gehakt, knoflook, lenteui, limoenrasp en sap. Bami is bij mij heel inspiratieloos. Ik snij een prei fijn, rul een verse worst in de pan (velletje er eerst af), prei erbij, Honix mix voor bami speciaal erbij, ondertussen bami koken en daarna allemaal bij elkaar in. Lekker, maar inspiratieloos dus