Mijn vriend werkt alleen maar hij verdiend eigenlijk genoeg. Maar sinds 3 maanden redden we het eigenlijk niet door 2 nogal grote tegenvaller3 hebben 80 euro om van te eten voor 2 weken. En mijn benziene van de auto is ook leeg!!! Volgende maand hebben we ook crisis ook ongeveer 40 euro om van te eten luiers enzo dan is het hopelijk over. Heb zelfs bijna 300 euro moeten lenen van mijn vader en betaal dat terug met de kinderbijslag. Maar wat ik me nou afvraag ben ik nou de enige die dat heeft of zijn er meer? (Wij kunnen ook niet in het rood staan)
wij hadden dat vroeger ook regelmatig. nu sparen we elke maand en leven we zuiniger dus komt het niet meer voor. misschien een goed idee om je in en uitgaven eens stevig onder de loep te nemen. maar ik denk dat veel mensen dit weleens hebben,niet iedereen durft daarvoor uit te komen echter... succes,komt goed als je het NU aanpakt!
Het eerste wat er in me opkomt is om zelf te gaan werken/bijverdienen. Al is het maar voor even, ik bedoel het gaat vast wel vaker gebeuren. Overal komen tegenvallers voor, echt overal. Zelfs bij ons! Misschien een optie om wel even in de min te kunnen staan? Omdat het van tijdelijke duur is? Verder denk ik ff met je mee.
Wat vervelend! Wij kunnen tegenvallers gelukkig opvangen met de spaarrekening. Ook kunnen wij wel roodstaan, maar dat is meer gemakzucht (Te lui om op tijd met financiele tegenvallers geld over te maken van de spaarrekening). Hopelijk kunnen jullie wel de rest van het jaar een buffertje opbouwen, zodat je de tegenvallers kan opvangen.
ik heb er gelukkig geen last meer van. heb alles uit handen gegeven! kan zelf namelijk totaal niet met geld om gaan.. krijg per week 70 euro, en als dat op is heb ik pech! dus zodra het geld wordt gestort koop ik luiers, melk poeder, potjes en genoeg eten voor de hele week. en wat ik over hou (meestal tussen de 20 a 30 euro) bewaar ik voor te sparen of in een weekend een keer uit eten te gaan etc.
4000 bedoel ik. Sparen ben ik al een paar keer aan begonnen maar mijn vriend die maakt het net zo hart weer op. En ik wil wel gaan werken maar de kleine is nog zo klein en we zijn er bijna...
Maar goed, nu is het 4000 dat is wel veel, maar er zullen best nog wat meer tegenslagen komen op financieel gebied. Het is daarom wel handig om een spaarpotje op te bouwen. Zodat als je zo'n bedrag (wat je niet hebt zien aankomen denk ik?) moet betalen je dat van je spaarrekening af kan plukken.
Waar zijn jullie bijna, aan het einde van de maanden dat je weer wat bestedingsruimte hebt? Het is toch niet fijn om zo te leven? Lijkt me te stressvol. Ik zou wel gaan werken, al is het maar een paar uur. Puur om jezelf dit soort dingen te besparen (in de toekomst) want je moet nu leven van maand naar maand.. en dat lijkt me niet prettig voor jullie. De kleine is ook heel erg klein, en het is ook denk ik wel lastig om dat los te laten. Maar de kleine moet ook genoeg te eten hebben, en een schone broek/luier.
maar stiekem sparen, ik vind het een super goed voornemen van je dat je gaat sparen, maar waarom moet dat stiekem??? Wil je man niet sparen, ziet hij het belang er niet van in?? Ik denk dat er geen bepaald bedrag is dat je moet sparen, wij schrijven gewoon alles wat er over is over. En hebben nu een flink bedrag gespaard.
Nee we hebben bijna het hele bedrag betaald volgende maand nog en dan heb ik alles betaald. Daarna kunnen we weer gewoon alles doen wat we willen
Vind het eigenlijk wel erg voor je dat je dat stiekem moet doen. Financien is een gedeelde verantwoordelijkheid in een relatie. Je vraagt zijn wij de enige,... wel in de situatie die jij schetst. Wij hebben het ook wel eens wat minder door een tegenvaller, maar daar hebben we samen een spaarpot voor opgebouwd. Met nadruk op samen.
Dat is per inkomen verschillend, wat je kan missen. En dan eisen dat je man/vriend met zijn vingers van dat spaargeld afblijft!!! dus niet stiekem! Ik denk dat hij dat ook niet prettig vindt dat jullie nu ieder dubbeltje moeten omkeren?
Op nibud kan je ongeveer zien wat je op een spaarrekening moet hebben staan. De bufferberekenaar: https://service.nibud.nl/bufferberekenaar/?__utma=1.1011932286.1298232187.1298232187.1298232187.1&__utmb=1.4.10.1298232187&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1298232187.1.1.utmcsr=google|utmccn=(organic)|utmcmd=organic|utmctr=nibud&__utmv=-&__utmk=71086736 Enne het hoeft natuurlijk niet op de cent nauwkeurig ingevuld te worden, maar ongeveer om een beetje een idee te krijgen.
Stieken omdat mijn vriend niet kan sparen als ik wat wil kopen zet ik er geld voor opzij en dan koop ik het na een tijdje en hij wil het gelijk hebben. Dus als ik zonder dat hij het weet geld op een rekening zet kan ik sparen maar het is wel stiekem