Koemelkallergie? Eczeem

Discussion in 'Borstvoeding' started by Sijke, Feb 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sijke

Sijke Bekend lid

Hallo,

Zijn er hier borstvoedende mama's die een dieet volgen voor hun baby?
    Ons mannetje heeft ineens enorm eczeem, eerder ook wel wat, maar nu heel heftig.

Hoorde dat als je zelf geen melk meer drinkt (koemelk) dat dat een gunstig effect zou kunnen hebben, maar vind het best moeilijk om alle melkproducten weg te laten. Vooral om dan toch een goede gevarieerde voeding voor jezelf te houden.

Groetjes, Sijke

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Er is een topic over hier, BV en KMA.
    De eczeem hoeft daar overigens niet van te komen: kan wel, maar kan ook tal van andere oorzaken hebben.
    Je kunt het dus proberen, maar houd er dan wel rekening mee dat de eczeem die er al is, ws niet uit zichzelf meer helemaal verdwijnt, (en je daar dus minstens een vettende zalf, maar mogelijk ook hormoonzalf voor nodig hebt, om de ontsteking uit de huid te krijgen).
    En als jij op dieet gaat, duurt het 4-6 weken voor de melk uit jouw lijf is. Dus verbetering zal geleidelijk optreden :)

Voor tips over voeding kun je het beste dat topic eens doorspitten :)

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zou idd ook even in dat topic kijken. Hier al 10 maand op dieet en het einde komt in zicht dus daar doen we het voor!
    Hier kreeg ze ook eczeem in combi met meerdere klachten.
    Hier ging het wel gelijk weg toen ik op dieet ging, volgens mij was ze na 2 weken klachtenvrij.
    Hier heb ik ook soja en ei laten staan, soja is ze ook allergisch voor.

4. Sijke

Sijke Bekend lid

hoi,

bedankt voor jullie reacties, ik heb het andere topic gevonden.
    Rozemarijke; smeren doen we al, gaat echt niet zonder, dan krijgt hij vreselijke jeuk overal en een hoofd vol droge schubben.

groetjes, sijke

Share This Page