Ik vind kv geven omdat een kind niet slaapt ook een kunstgreep (kv of bv op zich is ieders eigen keus, geef ik geen moreel oordeel over) en ik zal nooit zeggen dat een kind niet doorslaapt omdat het bv krijgt. Volgens mij heeft een niets met het ander te maken. Maar ik denk dat het bij ons beter was geweest als ik eerder meer moeite had gedaan om hem 's nachts zonder bv weer in slaap te krijgen. Ik denk namelijk niet dat hij 's nachts zoveel honger had dat dat de reden was dat hij wakker werd. Hij dronk altijd minimaal. Tegelijkertijd zijn er vele momenten geweest dat ik juist de bv ongelofelijk heb gemist als hij met een "goede" reden wakker werd. Als je een oorontsteking hebt is het natuurlijk fijn om bij mama te kunnen drinken en op die manier weer rustig te worden. Dat vind ik een gerechtvaardigde wijze om bv als troost te gebruiken. In geval van kv geef je dan ook een flesje lijkt me. Ik zal nooit uitspraken doen over dat andere mensen het niet goed doen, zeker niet op een forum waar je de gehele situatie niet kent. Ik houd er niet van om elkaar aan te vallen en doe echt mijn best dat niet te doen. Maar een ouder heeft natuurlijk wel invloed op het gedrag van een kind. Die invloed is echter heel wisselend per kind en per ouder. Als er medische redenen zijn dat een kind niet kan slapen kun je als ouder alleen invloed hebben door naar een dokter te gaan (waar je hoopt dat het kindje geholpen kan worden). Als een kindje een angstige aanleg heeft, is de kans dat hij/zij meer last heeft van nachtmerries groter. Hoe jij hierop reageert heeft wel invloed, maar voorkomt niet alles. @zogelukkig bv stoppen omdat anderen het zeggen is een hele slechte reden en ik hoop inderdaad dat je daar niet in meegaat. Je zal dan altijd spijt hebben en dat is nog erger dan het er nu moeilijk mee hebben. Mijn moeder is bij mij gestopt omdat mijn vader er moeite mee had en ze heeft het hem altijd verweten. Dat wil je toch voorkomen. Bv is zeker niet de reden dat je kindje niet doorslaapt. Als bv invloed zou hebben (en ik zeg zeker niet dat dat het geval is) dan ligt het aan de manier waarop je omgaat met bv. niet de bv zelf. Genoeg ouders die kv geven hebben ook kindjes die slecht doorslapen en daar wordt ook niet verweten dat het aan de kv ligt. Bv is gewoon de beste melk en daar kan niets mis mee zijn en geen oorzaak zijn. (en hiermee wil ik ook zeker niet zeggen dat je verkeerd met bv omgaat, ik ken jouw situatie niet en kan daar dus nooit een uitspraak over doen)
Ja, dat vond ik nou ook altijd zo handig! Wat slecht slapen betreft: dat zit in het kind zelf. Kinderen die geflest worden heb je evengoed in nietslapende uitvoering als kinderen die geborsteld worden. Voordeel van kind aan de borst bij slecht slapend kind is dat je dan in elk geval die borst nog hebt. Dat heb je niet als je je kind flest. Ik ken ook ouders die tot een jaar of 2,5 's nachts in de weer waren met speentjes, flessen water, fopflessen, rondjes in de auto rijden...alles om kind in slaap te krijgen. Dan is een borst, hoe vermoeiend dan ook voor moeder, toch een stuk handiger vind ik.
@femkes; bedankt. Ik ben ook nog steeds heel blij dat ik voed hoor; zou ik dat niet zijn, zou ik er wel mee stoppen. Zoals vorige week toen mijn zoontje heel erg ziek was en 6 dagen lang zelfs het kleinste slokje water en ook geen ors binnenhield MAAR wel de moedermelk; superspul en het maakte me enorm trots! Het heeft hem behoedt voor uitdroging en opname, hij zat echt op het randje. Ik heb gemiddeld 2 uur pd borstvoeding gegeven en ik had die melk gewoon; hoe moe ook, mijn lijf had het en gaf het aan mijn zoon. Magisch.
Nou we hebben het er weer over gehad hoor Ja ik wil gewoon weten wat hij nu doet en niet ja/nee/ja/nee..... Nou hij zegt Nee maaaaar als ik het zo graag wil proberen dan zal hij mijn beslissing steunen. Hij vind al mijn argumenten van: flesjes afwassen en flesjes mengen en alle het andere niet opwegen tegen de nadelen die hij er van ziet. Maar hij zegt ik respecteer je beslissing en ik zal niet bij de eerste tegenslag met een bus melkpoeder achter je staan.......das wel fijn. Ik heb ook aangegeven dat ik nu een cursus wil volgen, en dat vond hij een goed idee. Ook heb ik aangegeven dat als ik een "normale" bevalling heb en niet 4dgn bezig ben dat het dan ook al heel anders is. Als ik niet al volledig uitgeput ben, en dat zag hij dan wel. Hij heeft nog echt wel nare gevoelens bij mijn bevalling van Megan en dat speelt zeker mee. Het is dus echt niet de idiaale situatie en niet zoals ik het met had voorgesteld, maar ik ga BV geven!! En het gaat me dit keer lukken ook
Super!! Hier wil ze nu al 2 dagen geen voeding 's nachts maar ze is niet lekker. Overdag eet en drinkt ze ook weinig en moet nu echt bij gaan kolven, anders hobbelt m'n productie achteruit. Ik moet zeggen dat ik het vannacht erg frustrerend vond dat ze geen borst wilde. Ik voel me dan zelfs afgewezen (weet niet of dat het goede woord is)... Ze was aan het krijsen, gillen, overstrekken... uiteindelijk is ze met een speentje met wat chamodent en een zetpil in slaap gevallen om vervolgens nog 2x brullend wakker te worden. Dan heb ik toch liever dat ze s nachts even drinkt en weer lekker slaapt. Al wil ik nu misschien wel proberen om 's nachts geen voeding meer te geven, al vind ik dat lastig. Stel dat ze nu wel zou willen en overdag weinig binnen krijgt, dan is het van 's nachts weer mooi meegenomen. Maar aan de andere kant wil ik ook graag van de nachtvoedingen af.
ik vind de nachten als zoey huilt minder vermoeiend om haar in me bed te hebben en steeds een borst aan te bieden dan steeds eruit te moeten om een speentje te geven En ik denk als papa eenmaal ziet hoe mooi het is en als het goed gaat het ook zonder stress kan dat hij niet anders meer wil. Hier een papa die zoey vaak aan me borst komt brengen en dan kijkt hij er zo lief bij haha hij is er zelfs meer verslaafd aan dan zijn dochter hahaha