Hoe man vriend verteld dat je zwanger bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SuusD, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    De test onder z'n neus gelegd, toen een blik van wat is dit... hij had niet door dat het een zwangerschapstest was.
    Hij geloofde het niet dus nog maar 2 testen en na 3 testen had hij zoiets van het is nu toch echt zo.

Hij riep al 1,5 week of ik niet zwanger was, borsten deden pijn maar ik had overal pijn dus dacht dat t doorgetrokken was. Voelde me misselijk en totaal niet lekker. Maar wilde wachten tot ik echt overtijd was met testen.

2. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Gewoon getest in de badkamer en met mijn licht streepje naar de slaapkamer gemaakt en aan hem getoond. Niet echt iets speciaals gedaan dus :p

3. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Bij ons gaf mijn vriend aan dat ik wel heel veel symptonen van zwanger zijn had. Ik lachte het weg want was onze eerste poging. Volgende ochtend toch een testje gedaan die licht positief was. Ik appte de foto en hij stuurde meteen terug gefeliciteerd mama ik zei het toch al . Paar dagen later nog een test samen gedaan en zo gelukkig.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    In mijn geval wat die Jan Doedel niet te bereiken ;);). Zeer irritant omdat zwanger worden voor ons niet vanzelfsprekend was en toen ik ook zwanger bleek was dat een complete verrassing ... die ik dus op dat moment met niemand kon delen ... :x Dat is pas irritant als je zo opgefokt bent en je kunt dat dus echt niet kwijt bij iemand ... Ben uiteindelijk naar mijn moeder gegaan, dus die wist het eerder dan manlief (helaas). Ik moest wat ...

Maar goed, toen hij na 36 gemiste oproepen dan toch eindelijk thuis verscheen heb ik hem de (knal)test onder zijn neus geschoven en niets gezegd. Hij begreep er in eerste instantie niets van en vroeg glazig "wa's da??" Hij geloofde het ook niet toen ik zei dat ik blijkbaar zwanger was. Pas bij de volgende digitest en de uitslag van de hcg test kwam het besef pas echt (ook bij mij overigens hoor) ...

5. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Ik heb samen met mijn vriend getest

6. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik wist het toen ik overtijd was, toen wist man het dus ook. Voor de zekerheid nog wel een test gedaan, maar dat was wat mij betreft niet nodig geweest. Ik wist genoeg ;)

7. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.124
    5.042
    113
    Vrouw
    Ik was nog niet over tijd, maar voelde me zwanger. We hebben toen samen getest.

8. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    We waren al een poos bezig en ik had al enkele negatieve testen gehad. Deze keer dacht ik tot een dag voor NOD dat het niet gelukt was. Mijn dochter moest die week ook diploma zwemmen (bij peuterzwemmen dan :) ) en ik zwem altijd met haar. Dus had mijn man al lastig gevallen dat ik juist dan net ongesteld zou zijn. En dan vind ik zwemmen niet fijn, maar juist haar diploma zwemmen wilde ik zelf doen. Dilemma dus.
    Maar menstruatie kwam niet. Dus test gedaan die ik nog had liggen en die was positief. Tijdens de zwemles niets gezegd want en toen hij later thuiskwam hadden mijn dochter en ik een kwarktaart gemaakt en deze versierd met roze en blauwe muisjes in de vorm van een hartje. Toen gezegd dat hij in de koelkast moest kijken, maar hij keek en deed zo de koelkast weer dicht. Hij had niets in de gaten.
    Dus toch nog maar gehint dat hij beter moest kijken!

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij de eerste waren we op vakantie, zwemmen met dolfijnen mag niet als je zwanger bent omdat ze het hartje kunnen horen en dan alleen bij die persoon gaan zwemmen,

Wij zijn gaan zwemmen met dolfijnen,volgens de artsen zou ik er ongeveer 3/4 jaar over doen dus hoe kon ik meteen zwanger zijn ?

Eenmaal in het water luisterde de dolfijn niet meer, zwom steeds om mij heen, moest haar aaien over de tong en over de buik, ze wou dat ik haar bij de vinnen pakte en zwom met haar, de trainer vroeg me dit doen maar daarna vriendelijk of ik het water wou verlaten want zwemmen tijdens zwangerschap mocht daar niet, heb tig keer aangegeven dat ik echt niet zwanger kon zijn, hij vertelde me dan maar heek gauw een test te gaan doen ( allemaal Engels natuurlijk)

Een week later thuis een test gedaan en deze was meteen positief, ik heb mijn man verteld....die dolfijn he.... Ja zegt hij..... Die had gelijk he ;)

Dat het hartje klopte wisten wij dus al omdat de dolfijn anders niet naar mij toe gekomen was :) achteraf dus een enorm bijzondere ervaring.

Bij de tweede en derde samen getest

Bij de vierde ( ongepland) schrok ik wakker,hij zegt wat is er? Ik zeg ik droomde over seks joh ! De hele nacht heerlijke seks
    Oh nee he zegt hij ! Je bent toch niet zwanger he ! ( tijdens zwangerschap droom ik altijd over seks ) we hebben diezelfde dag een test gedaan, en ja hoor... Zwanger van onze vierde wonder ;)

10. Kimmiej01

Kimmiej01 Lid

19 mei 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikzelf wist meteen dat ik zwanger was ook al was ik maar 3 dagen overtijd.. ik voelde het gewoon.
    Test gedaan en wachten tot hij thuis kwam. Belde hij ook nog op dat hij iets later thuis kwam nog even een biertje met collega's. Om geen vermoeden te wekken hiermee akkoord gegaan.
    Toen hij thuis kwam hem meteen op de bank gezet met de vraag koffie?
    Dat wilde hij wel. Ondertussen de test gepakt en gezegd dat ik iets moest laten zien.

Toen kwam ik met de test hij zei: Is dat een zwangerschapstest? Waarop ik zei; ja.
    O... keek verwonderd.
    Toen moest ik al huilen. Kreeg ik een dikke knuffel en kus.. Was zo bijzonder moment. Hij wist even niet wat hij moest maar was ook zo blij :) En ik kon alleen maar huilen van blijdschap :)

We hadden net besloten dat we zouden stoppen met voorbehoedsmiddelen en waren gezegend om na 2 maanden al zwanger te zijn.. dus het was eigenlijk ook echt onverwachts dat dit zo snel ging.

11. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Ik had in augustus weer een miskraam gehad en ging in september naar de gyn om te gaan kijken of we er achter konden komen waarom het twee keer mis is gegaan bij mij.
    Bij de inwendige echo om te kijken hoe mijn baarmoeder er uitzag, zag mevrouw de zwangerschapsring.
    Wij zijn er dus samen achtergekomen in het ziekenhuis!
    Blijkbaar gelijk na de miskraam weer zwanger geworden, en ben nu over 2 dagen uitgeteld :D

12. Annemarieke

Annemarieke Actief lid

6 okt 2014
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste keer had ik een slabbetje gekocht met de tekst hoera, ik word (nog eens) papa!
    Jammer genoeg hebben we erna niets speciaals meer durven doen en altijd samen getest ��

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wij testten ook altijd samen. We waren altijd een goed team, want ik durfde nooit naar de test te gaan kijken als het tijd was. Dan liep hij voor.
    Bij de jongste was ik in afwachting van de start van de 4e ivf-poging. Ik dacht ongesteld geworden te zijn, maar dat zette niet door. Had toen voor ik naar het werk ging even snel een test gedaan (zonder mijn man), zodat ik vanaf mijn werk met de kliniek kon bellen en kon overleggen hoe en wat. En dacht, als ze vragen of ik zwanger kan zijn, dan kan ik dat gelijk afturven. Ik ging er dus helemaal van uit dat hij wit zou blijven, maar toen kwam er een heel licht streepje. Ik stond dus te trillen met een test in mijn hand, toen mijn man nietsvermoedend naar beneden kwam en mij zo aantrof.;)

14. dropje77

dropje77 Lid

31 okt 2014
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij waren een weekendje weg en ik had een test meegenomen. Laatste ochtend test gedaan terwijl vriend nog in bed lag. Kwam superblij met tranen in mn ogen van de badkamer af en toen wist ie genoeg:D

15. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ik had al een lange tijd een speentje ingepakt met i love papa.
    Toen ik een positieve test had (om vijf uur smorgens) heb ik hem wakker gemaakt en het kadootje gegeven, hij snapte het meteen.

16. Liesbeth1982

Liesbeth1982 Actief lid

31 mei 2011
    144
    2
    18
    Vrouw
    Assistente bij Mondziekte-kaak en aangezichtschiru
    Huissen
    Ml was net naar het werk om 6 uur smorgens en omdat ik een week overtijd was dacht ik ach.zal wel niet maar ik doe toch maar een test. Die was meteen knal positief, maar ik was zo slaperig dat ik m weg legde met de gedachte zie nou weer niet. ( al te vaak gehad!) ik lig in bed en denk Heey twee streepjes???? Meteen nog een test gedaan. Weer positief. Ml moest tot 2 uur werken en ik wilde hem niet appen of bellen met dit speciale nieuws. Dus om 10 uur nog een predictor test gehaald. En ook die was positief! Om twee uur zag ik hem aankomen en ben ik met de 3 testen bij de deur gaan staan en heb ik gezegd: sorry schat ik kan voorlopig niet mee naar feestjes ( houseparty's)

17. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn man moest het aan mij vertellen :)

Ik had een test gedaan en hem na 3 minuten afgeschreven als negatief (natuurlijk niet :( ) en ik ben gaan douchen. 5 min later komt mijn man de badkamer ingelopen en komt zitten kletsen... En toen zag hij dus wél het tweede streepje, en vroeg "eh is deze test van vandaag?".

Maar goed dat hij het zag, anders was er die dag een hapje baarmoederslijmvlies weggenomen.

18. LARB

LARB Actief lid

22 mrt 2014
    169
    0
    16
    Ik had al anderhalf jaar ofzo een cadeautje voor hem liggen.
    Het negen maanden boek voor papas in gepakt in cadeau papier.
    Ik 'wist' sinds donderdag dat ik zwanger was maar het het niet aan mijn man verteld om hem te beschermen tegen een eventuele klap omdat het toch niet waar was.
    Zaterdagochtend vroeg ben ik de test gaan doen terwijl hij nog sliep. Die was dus ook meteen positief! Na een traan in de badkamer van blijdschap ben ik weer naar boven gegaan. Pakte het cadeautje en liep naar het bed

Man dacht wat doe jij in hemelsnaam.zo vroeg en wat is dit?!
    'Pak nou maar uit'...
    Die oogjes toen hij de titel van t boek las en naar me op keek.. vergeet ik nooit meer. "ECHT?! :D" zei hij

19. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Oh wat bijzonder met die dolfijn :)

Bij de 1e was ik al 1.5 week overtijd. Maar ja stress vanwege onze bruiloft en altijd in ons achterhoofd gehouden dat het ws niet makkelijk zou gaan (mijn ouders hebben 15 Jr op mij gewacht). Man was op zaterdag aan het proef mountainbiken :D en ik ben maar eens een test gaan halen, want het zat mij niet helemaal lekker dat ik overtijd was. Die test knalde gelijk 'zwanger 3+'. Dus gelijk man opgebeld, tien hij opnam zei ik 'hoi papa'. Als antwoord kreeg ik een 'hè echt?' :D waren we gelijk de 1e ronde zwanger geworden.

Bij deze liep het een beetje vreemd. Na een dag of 5 getest, maar die gaf aan 'niet zwanger'. Hmm ok, dan niet. Maar het zat mij weer niet lekker, had een buik waar je u tegen zegt. Het weekend gooide ik mijn eten eruit, maar ja negatieve test dus zou wel aan het eten liggen. Ondertussen nog steeds niet ongesteld en heb uiteindelijk dinsdags toch maar weer een test opgehaald . En die gaf gelijk aan 'zwanger 2-3 weken'. Test weer in het doosje gedaan, ingepakt en in zijn schoenen gelegd. Had nog een speen gekocht en die erbij gelegd. (Het was sinterklaas periode,) Tijdens het eten kreeg hij de cadeautjes, want mijn overheerlijke hamburger was niet helemaal gaar, en hij begon te zeuren dat ik dat kleine stukje wel op kon eten. :D

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Uhhh, in de trant van "er staat weer eens een streepje...afwachten maar weer...". Heel onromantisch, maar dat word je vanzelf na zoveel miskramen/teleurstellingen.

Deel Deze Pagina