vreemde, grappige, domme opmerkingen en vragen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wisteria, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wisteria

Wisteria Lid

15 apr 2015
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak het regelmatig mee dat ik bijzondere vragen en opmerkingen krijg, waar ik meestal erg om kan lachen (en soms ook niet). Ik ben benieuwd of jullie dit ook mee maken (ik ga er van uit van wel)

Ik zal aftrappen:

Eigenlijk veel voorkomend maar ik blijf het bijzonder vinden aangezien men weet dat ik zwanger ben:
    'Je krijgt een bolle buik/ je wordt dik'
    'Ja je hebt toch echt een zwanger buikje '(toen ik ruim 5, 5 maand zwanger was)
    Ik blijf mensen maar braaf uitleggen dat ik toch echt zwanger ben en dat het geen grapje is dus dat de toename van de buikomvang er toch echt bij hoort :)

Vorige week feliciteerde iemand mij met mijn zwangerschap, wat natuurlijk heel attent is maar waarbij het even duurde voordat het landde aangezien ik ruim 6 maanden zwanger ben ondertussen, hihi

Vriendin ramdom: 'heb je al aambeien?' Eeeeeh sorry? Waarom vraag je dat?

Andere vriendin compleet random tijdens een bakje koffie: 'ze schijnen te knippen tijdens een wee, dan doet het minder zeer, anders scheur je van onderen in een stervorm' Vroeg ik om deze informatie, nee. Ben je zelf al eens bevallen, nee. Dus heb je er verstand van, nee. Daarbij heb ik haar uitgelegd dat knippen geen standaard procedure is, maar iets wat ze alleen doen als het nodig is. Waarop ze naar mijn partner keert met de nog vreemdere vraag; 'vind je het nou niet vreselijk om je playground (waarmee ze mijn onderkantje bedoelde) straks verwoest te zien worden? Arme vriendlief keek mij hulpvragend aan, aangezien hij niet wist wat hij hiermee aanmoest dus ik heb haar maar even uitgelegd dat de meeste schade als er al sprake is van echte schade heus wel weer redelijkerwijs geneest.

'Ben je bang voor de bevalling?' Ik; nee. Zij; 'Ooooh ik wordt al angstig als ik aan bevallen denk en ik ben niet zwanger' Ik; 'je mag om pijnstilling vragen hoor mocht het ooit zover komen' zij; 'nee ik wil echt geen kinderen, ik pas wel af en toe op die van jou'

Client die ik wilde gaan heloen met aankleden: 'kun je nog wel bukken?' (Ik was 4 maanden zwanger en had een heeeel bescheiden buikje) Ik plagerig: 'ik vrees van niet dus u zult uw zelf moeten aankleden, ik kijk wel toe' Client: 'gelukkig heb je je gevoel voor humor niet verloren :)

Andere cliente waar ik aan einde van mijn dienst even een bakje koffie doe zet naast het bakje koffie een beschuitje met aardbeien neer, waarop ik zeg; 'aaaah dat had u echt niet hoeven doen' zij met een grijns:'dat is niet voor jou maar voor de baby, die moet goed eten!' Hihi zo'n lief mensje

Wederom andere cliente; 'wil je een bakje koffie of thee?' Ik: 'heel graag een bakje koffie' zij: 'dat is een vreemde keuze voor iemand die zwanger is'

Kennis bij mijn ouders laatst toen ik op de bank zat: 'krijg je al een dikke buik? Ga een staan dan kan ik kijken' nadat ik haar enkele seconden stomverbaast heb aangekeken ben ik maar gaan staan met de mededeling dat ik eigenlijk geen tentoonstelling ben.

Vriendin laatst: ' oh jeej je mag helemaal geen kattenbak meer schoonmaken!' Ik: Doe ik dat dan? Zij: ja je hebt katten toch? Ik: 'Ja en een vriend ;)'

2. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Ja ik moet toegeven dat er tegen mij soms ook rare opmerkingen gemaakt worden.

Zo kreeg ik laatst van een collega te horen dat ik mijn shirt even moest strak trekken want ze wou die buik nou wel eens zien. Ik was toen volgens mij 25 weken en er was nog niet echt veel te zien dus liep ook nog niet met strakke kleding. Toen ik dus uiteindelijk deed wat ze vroeg kreeg ik te horen dat ze het allemaal maar vreemd vond.

Mijn zusje riep laatst bij binnenkomst op een verjaardag... jeeeejj wat ben jij dik zeg. Ja ik hoor te groeien maar het is toch niet leuk als het zo bot gezegd wordt.

Mijn zwager begon afgelopen zondag met, hè dikkie, om vervolgens er achter aan te zeggen dat mijn schoonzus hem al had gewaarschuwd dat hij enorm van me zou schrikken en dat ik ontploft was omdat ik zo lomp zou bunkeren.

Dikker worden we allemaal tijdens een zwangerschap maar om nou op zo'n manier iemand zulke opmerkingen voor de voeten te gooien? Ik kan niet zeggen dat ik er om kan lachen eerlijk gezegd

3. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Het ergste vind ik wel dat mensen steeds zeggen 'nog heel even volhouden meid'. Ik snap wel waarom ze het zeggen en ze bedoelen het goed maar het komt me m'n strot uit haha. :D

4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hoe gaat het met de baby? Ooh het maakt nu een koprol en peutert in de neu, verder gaat alles prima :)
    Om dan ook nog de vraag te krijgen: Echt? Hoe weet je dat?
    😱

Nu eet je zeker veel augurken? Uhmm nee...

En wat ik dagelijks te horen krijg; je gezicht groeit zeker met je buik mee?
    Nou en bedankt dat je nog even benadrukt dat ik een dikke kop krijg.

5. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Hier voornamelijk opmerkingen dat ze mijn buik groter hadden verwacht :) En hij is helemaal niet klein. "Zitten er daar 2 in" "nee 3 nou goed".

6. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

De leukste kwam bij vriend van mij weg.

Jij zwanger? gefeliciteerd nu wordt je een milf!

Ehhh bedankt voor het compliment?

7. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Ik werk in de zorg en een cliënt vraagt steeds Hoe is het met kleine uppie? Krijg nu steeds 2 biscuits bij de thee, 1 voor mij en 1 voor de kleine uppie :p

8. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    "schopt de baby al soms?" "ja soms.." "awhh ik wil voelen!" en vervolgens handen op mijn buik leggen zonder het eerst te vragen. Euh de baby beweegt niet 24/7 hoor...

9. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Ahh Endo dat is echt niet leuk! Ik vind dat gewoon lullige opmerkingen!

10. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    De meest onbeschofte vraag ( die ik al meerdere keren heb gehoord ):
    Was het gepland?
    Ik: Hoezo?
    Vraagsteller: Nou jullie hebben er toch al 2?

Excuse me? Sinds wanneer doen we in NL aan geboortebeperking?

En ik snap ook niet dat mensen de opmerking: "weet je zeker dat het er 1 is?", nog steeds grappig vinden.

Zit al enige tijd thuis, ben een medisch gevalletje, dus krijg ook vaak de opmerking dat ik nu wel extra lang kan genieten van deze zwangerschap.
    Ik doe m'n best te genieten, maar over het algemeen is het de angst en ongerustheid die regeert.

De mooiste opmerkingen komen van m'n kids.
    De oudste: mama, je buik is zo groot, straks scheurt hij open en dan komt de baby er uit, toch??

11. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Haha, hier ook veel mensen die zeggen: dat zijn de laatste loodjes, heel lief bedoelt, maar voor mij voelen het gelukkig niet als loodjes. Als ik zeg dat ik nog fluitend alles kan doen, kijken mensen me soms aan alsof ik van mars kom.
    Blijkbaar hoor je te klagen en te steunen en te puffen rond deze tijd ;)

Vervelende opmerkingen die wij (zwanger van de 5e dochter) wel eens krijgen zijn:
    - gaan jullie door voor een jongen.
    - wat jammer dat het geen jongen is.
    - gelukkig maar dat het geen jongen is (zielig)
    - wat zwaar voor je man, al die vrouwen in huis
    - Gaan jullie door voor een elftal?
    - 5 kinderen? ik moet er niet aan denken! (prima, maar ik vind jouw man een sukkel, ik zou er ook niet aan moeten denken met hem samen te leven, maar dat zeg ik ook niet:p).

En de ergste:
    - zijn ze allemaal van dezelfde vader? (mijn reactie: met een hele serieuze blik: Goh, dat is wat, die van jou niet dan?)

12. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Where to begin, where to begin?!

- Heb al 1000x gehoord: weet je zeker dat het er 1 is? En dat ik dan ook nog steeds met een beleefde glimlach blijf antwoorden: ja, het is er echt 1, hahaha ;)

- Zo, wanneer moet jij bevallen? Morgen? (Toen moest ik nog 12 weken)

- Zo, je bent echt dik zeg!

- Is jouw kind groter dan gemiddeld?

- Oh, jouw bovenbenen groeien mee zie ik.

- Je bent nu al zo dik, ik vraag me af hoe je er uit ziet op het einde.

En het meest rare is dus, dat als ik in de spiegel kijk, ik mezelf er goed vind uit zien. Dus ik ga met zelfvertrouwen de deur uit en dan zeggen mensen iets totaal anders .. Ik denk dat ik een blinde vlek heb :p

13. robentes

robentes Actief lid

25 okt 2006
    109
    0
    16
    Ok, eentje dan. Ik kan zo boos worden op het volgende: ik ben zwanger van de vierde. drie jongens, waarvan de laatste vorig jaar tijdens de zwangerschap is overleden met 31 weken. Nu verwachten we een meisje, en ze is er bijna. ik krijg heel lieve en oprecht blije, ook bezorgde reacties.
    Maar, als ik vertel dat we een meisje krijgen, durven sommige mensen te zeggen dat ze het zo bijzonder vinden, dat het een kadootje is, en 'dat het zo had moeten zijn'....
    die laatste opmerking.... wát had zo moeten zijn? Dat ons zoontje is overleden zodat we toch een meisje konden krijgen? Hoe durf je t te denken!
    Grrrrr.....

14. fryslangirl

fryslangirl Actief lid

13 mrt 2015
    316
    32
    28
    Vrouw
    Mede eigenaar bedrijf
    Friesland
    Hoe durven mensen zoiets te zeggen he... tis vast niet dat ze het zo bedoelen.... maar toch....
    Bijzonder is het natuurlijk wel... maar dat was het ook geweest als het een jongen was... elke zwangerschap is bijzonder....

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    De leukste opmerking vond ik van een oud mannetje achter een rollator op straat!

Ik waggelde van de winkels naar huis toen ik deze meneer tegen kwam. Zegt hij ineens: "zo jij bent ondeugend bezig geweest!" Ik: "waarom denkt u dat?" Hij: "nou ik weet heus wel waar die dikke buik vandaan komt hoor!" Hahaha kan er nu nog om lachen :D

16. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Oh en dan nu nog een grappige:

Ik ben juf en de kinderen vroegen of ik tijdens kamp ook mee ging zwemmen. Zegt er eentje, heel geschokt: "Nee, natuurlijk niet! Dan verdrinkt de baby, want die is dan de hele tijd onder water!"

17. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Het is sowieso nooit goed. Als ik wel zeg dat ik ergens last van heb zeggen ze nog net niet dat ik niet moet klagen want ''ik wilde toch zo graag een kind''. ;)

18. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Stomste wat ik deze zwangerschap gehoord heb was op school van mijn kindjes.
    Een oudere dame,Oma van een kindje daar op school,die begon opeens te kletsen.
    In het begin wel gezellig maar toen ze hoorde dat dit mijn 4e kindje is kwam het...
    Zij:Ohhh en je hebt 3 dochtertjes? Dan hoop ik toch heel hard voor je dat je nu een zoontje krijgt!
    Ik: Nee,we krijgen nog een meisje (alsof het geslacht uit maakt?)
    Zij:Jeetje meid,zo jong (ben 30) en dan 4 kinderen waarvan 4 meisjes straks,je weet niet waar je aan begint.
    Ik: Nou volgens mij komt er een baby en is het de bedoeling dat we die laten opgroeien tot een volwassen persoon.
    Zij: En na deze? Dan ga je zeker voor een zoontje? Want tegenwoordig zie je niemand meer met 4 kinderen.. Je wilt denk ik wel heel graag een zoontje?
    Ik: Nee hoor,na dit kindje zijn we wel klaar en helemaal compleet,Of we nou alleen meiden hebben,alleen zoons of van beide,geslacht doet er niet toe,gezondheid wel!
    Toen nog een hele riedel van die dame over dat het een wonder is als de 4e ook gezond is en wat kan een ouder het kind nog bieden tegenwoordig in deze maatschappij want in haar beleving werken ALLE ouders fulltime etc etc etc....
    Toen ik zei dat ik thuis ben bij de kindjes trok ze nog net niet wit weg en viel ze net aan niet flauw,dat gezicht van haar whaha.

Van binnen was ik wel pissed op dat mens want ze had meer dingen gezegd die echt niet tof waren.
    Maar hield mij maar in want op school ga niet uitbarsten ;)

Oh en 1x in de winkel....
    Iemand zei tegen mij: Goh wat een drukte zo met 3 kindjes! En zelf ook zwanger! Ben je gastouder?
    Uhm nee,deze 3 exemplaren zijn helemaal van mij! En ja de buik baby ook!!
    Die persoon liet zo rood aan haha.
    Gelukkig kon ik er wel om lachen.
    Het valt blijkbaar hier in het dorp erg op als je een groot gezin bent :)

19. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

20 apr 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik zo vervelend vind van mensen die ongevraagd commentaar geven, dat ze er niet bij nadenken dat iets ronduit kwetsend kan zijn.

De afgelopen jaren steeds de vraag komt er nog een tweede, ja wanneer ons dat gegeven is.
    Nu zwanger en dan commentaar dat zo'n leeftijdsverschil toch niet leuk is voor de kinderen, ze hebben toch niets aan elkaar.
    De ergste was iemand die vroeg of dit een ongelukje was. Auwww

20. Pioenroos89

9 mei 2013
    59
    0
    0
    Spijkenisse
    Sommige mensen zijn zo subtiel als een baksteen 😑...

Hier de pakketbezorger, pakket was nogal zwaar.
    Dus ik vroeg of hij hem in de gang wilde zetten voor me, deed hij ook heel netjes.
    Maar het was eerst kijkend naar me buik en zei oh ja ik zie of ben je gewoon dik? 😲 OMG dat zeg je toch niet ongeacht wie of wat .....

Deel Deze Pagina