Hee dames! Woensdag ga ik met mn Vriendin cupcakes of een taart bakken en versieren. Maar Hoe Krijg je het fondant of marsepein Netjes op de taart? En zorg je dat het blijft plakken? Nog verdere tips voor lekkere vulling etc? Bedankt!
je smeert de taart met 1:1 botercreme af. 1 deel (room)boter en 1 deel poedersuiker. Pas op dat de meer vochtige vulling in het midden blijft anders smelt de marsepijn of fondant Je kunt met botercreme een randje spuiten waardoor je dit voorkomt. verder met uitrollen regelmatig de plak verplaatsen en je lap over je deegroller hangen en zo kun je hem makkelijk over je taart hangen. Op youtube kun je heel veel instructiefilmpjes vinden. Zo heb ik het ook geleerd.
Niet te dun uitrollen en onder de marsepein/fondant een laagje botercreme doen. Dat goed glad uitsmeren en dan kun je hem goed bekleden. Succes!
Het vastmaken doe je met een klein beetje botercreme Dat is roomboter gemengd met poedersuiker. En waar wil je een vulling voor? Ikzelf vind cupcakes het lekkerst zonder vulling eigenlijk. Dus gewoon naturel. Erop kun je natuurlijk vanalles doen. Chocolaatjes vastplekken met botercreme, met marsepein vormpjes maken of botercreme iets dunner maken en met een spuitzak erop spuiten
kijk ff op youtube er staan zóveel filmpjes op... taart kun je het beste afsmeren met botercreme een beetje lekkere bc is echt niet alleen roomboter met poedersuiker gebruik ff de zoekfunctie of bijvoorbeeld deleukstetaarten.nl cupcakes kun je eigenlijk vanalles opsmeren: jam, bc, honing, lemoncurd, pasta enz enz
Mijn ervaring is wel, dat je echt een 1:1 botercreme moet gebruiken om af te smeren. Een van mijn eerste taarten had ik botercreme uit een pakje gemaakt (en dat was blijkbaar niet 1:1) maar de marsepein zakte als een plumpudding in elkaar. Ik heb wel eens m'n taart gevuld met een mona toetje (kreeg ik als tip bij een workshop taarten maken). Maar dit smolt ook weg, waardoor de taart inzakte. Iemand hier een tip voor? Want het smaakte dan wel weer super goed!
@moonlight dan doe ik het toch al zo'n 6 jaar verkeerd maar je hebt gelijk in die zit dan 1:1 beter uithard en dat dat de juiste basis is echter de lekkerste is de echte door een bakker gemaakt met suiker die op de juiste temp was {heerlijk manlief is bakker!} de lekkerste botercreme: 1 deel ROOMboter 1 deel poedersuiker dit samen héél goed kloppen tot het echt heel wit word. Hierna voeg je er een smaakje aan toe: saroma poeder bijvoorbeeld, vanille extract, pasta, cacoa, instantchocomelk,oploskoffie oplossing in een héél klein beetje water en mixe.....