jeukende borsten, tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door indy22, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Heej,

Ik ben nu 23 weken zwanger en sinds een paar dagen heb ik borsten die een beetje lekken en als een gek jeuken!!
    Heeft er iemand tips? Ik word er echt gek van..
    Koud water helpt trouwens niet, daar lijkt het zelfs bijna erger van te worden. Het doet verder geen pijn maar het is erg lastig.. helemaal als je buiten bent:)

2. s82

s82 Actief lid

10 mei 2011
    451
    18
    18
    Ik herken het! De vorigezwangerschap ook tot het einde last gehad. Krapte ze zelfs kapot in mijn slaap. Werd er gek van! Toen gebruikte ik wel eens metholpoeder, maar geen wondermiddel kunnen ontdekken helaas. Nu weer heel veel jeuk, ben nu 26 weken. Dus ik lees even mee :D.

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Geen tips helaas.
    Ik deed mijn buik wel vaker met olie insmeren en deed mijn borsten dan meteen mee..heb nooit echt super erge jeuk gehad..dus wie weet.
    Ohh en ik gebruik het liefste de zwitsal olie..heerlijk die baby geur:D

4. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    als je een bad hebt... neem een havermout bad.
    Haver is jeukstillend.

je doet havermoutvlokken in een washand, dompel dit in je bad als een theezakje zodat het water melkwit word.
    Het ruikt misschien niet heel lekker, en je huid is een beetje stroef erna. Maar het helpt wel!

5. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad je huid goed vet houden kan wel eens helpen. Bijvoorbeeld met olie (ongeparfumeerde) body lotion of uier crème

6. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik kwam er pas heel laat achter, maar de buiken en borstencreme van de Etos werkt ook verkoelend!! Er zit volgens mij een klein beetje menthol in ofzo, waardoor de jeuk ( bij mij ) zo voorbij was... Heerlijk!

Had ik die maar eerder ontdekt! Er zat een proeftubetje in de blije doos, maar had zelf al 2 grote Switsal-cremes gekocht...

7. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Je tepelhof en tepel in ieder geval nooit insmeren! Die zorgen vanuit zichzelf er al voor dat het vet blijft.
    Heb je geen strakke BH aan? Misschien een wat los zittendere zonder naden aandoen?!

8. tappie

tappie Lid

19 mrt 2008
    99
    0
    0
    Ik heb erg baat bij zwangerschapsolie van Weleda!

9. Ino

Ino Lid

13 sep 2012
    38
    0
    0
    Ik heb heel veel baat bij de etos mama creme, waar ook een proeftube van in de blije doos zit. Voordat ik deze gebruikte had ik heel erg veel last van jeuk op de buik en huid van de borsten en sinds ik het iedere dag 1x (niet eens zo dik) opsmeer heb ik er vrijwel geen last meer van. De grote tubes zijn ook niet eens zo duur!

10. chakie

chakie Lid

3 jan 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu ook 23 weken zwanger en ik heb al een aantal weken ontzettende jeuk. Ik heb het mentholpoeder gebruikt, dit helpt wel even. Andere smeersels (Zwitserland, weleda, vaseline, biooil) lijken het wat erger te maken omdat mijn huid er niet tegen kan.
    Van een vriendin hoorde ik dat nivea een after sun heeft die heel goed werkt (hoe kom je erop...). Ik ga het ook proberen want ik krab me wezenloos. Zij gaf aan dat wanneer je het bij bv de etos aan een verkoopster vraagt, zij je de juiste aftersun wellicht kan geven.

Succes!

11. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik gebruik de borstencreme van zwitsal, en voor tepel en tepelhof (enorm droog bij mij en jeuken dus ook als een gek) babyzalf van belanthen die ook bij tepelkloven goed is :)
    Bij mij werkt t als een trein :)

12. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 27 weken zwanger en ik heb niet echt last van jeuk, maar meer van een soort brandende pijn in mijn tepel! En meestal mijn rechtse... Heel vreemd en het lekkerste is dan een warme douche.

Voor de droge huid gebruik ik de borstencreme en buikencreme van Zwitsal

13. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik smeer me eerst in met de zwangerschapsolie van Palmer en daarna ook nog met mentholpoeder. Vind dat het wel helpt bij mij.

Mijn vk gaf ook als tip om meer te drinken. Niet genoeg drinken, kan ook een oorzaak zijn van jeuk, omdat je nu meer afvalstoffen in je lichaam heb.
    Heb het eerlijk gezegd nog niet uitgetest. Ik kom gewoon niet toe aan meer dan 8 bekers water op een dag.

Deel Deze Pagina