ohh ja wie leuke ideeen heeft voor buikbanden in de zomer.. Kom maar op ahah! ik moet in augustus bevallen dus loop volop in de zomer..
In t shirtje zit dezelfde kleur blauw aan de voorkant.......heb geen foto van de voorkant jammer genoeg. En dames beetje respect voor de vrouwen die wel banden dragen met teksten.
Nou, de tip lijkt me duidelijk toch: als er rare teksten of plaatjes op staan, draag ze dan vooral niet Zonder dollen, het is een open forum, en discussies leveren wel eens wat andere resultaten op dan verwacht. If you can't stand the heat... En nu ontopic: ik draag ze niet vanwege voornoemde redenen, maar kan me voorstellen over iets straks (broek plus strakje longsleeve, of strakke jurk in bijpassende kleur). Ik denk echter dat je er vaak nog iets overheen moet dragen. Misschien helpt het om ze te zien als een soort sjaals: geen klefingstuk waar je je outfit omheen bouwt, maar iets om je basic outfit wat mee te pimpen op dagen dat je dat wilt.
Ik ben het wel met je eens hoor. Maarja ieder heeft dus recht op zijn mening. Hier komt die van mij: Ik draag ze regelmatig. En ja, ook die lelijke met plaatjes en zelfs met teksten. Ook loop ik schaamteloos met mijn "koeiebelketting" maar ik loei nog niet. Gewoon omdat het kan, ik me er lekker en ja: zelfs mooi zwanger in voel. Ik show dat wondertje in mijn buik nu eenmaal graag. En nu ontopic: ik combineer ze vaak met een simpele spijkerbroek en een leuke blazer. De kleuren laat ik vaak in het jasje of shirt terugkomen. En de schoenen natuurlijk! De shirts die ik eronder draag, zijn vaak zwart/wit/grijs, maar in ieder geval effen. Wel dat het rustig blijft en matcht dus.
Dat loeien komt nog wel als je gaat melken, uhh kolven Mare ff zonder dollen. Ik draag best veel vesten dus heb dan een effen zwarte tanktop aan, een gekleurde buikband (show that belly!!!) en dan weer een zwart of grijs vest, heel af en toe draag ik er roze bij, maar krijg dan vaak de vraag of ik een meisje verwacht... (weet t geslacht morgen pas) Mijn zwangerschapsbroeken zijn van spijkerstof en heb 1 "hippe" felblauwe broek en zwarte stretch broeken en probeer die er zo een beetje bij de combineren.... Heb er geen foto's van... mijn buikfoto's zijn van mijn blote buik
Ik vind ze superleuk en draag ze minimaal 4x in de week Zelf draag ik ze nu gewoon nog over truien heen
Ik heb 1 buikband, een zwarte met handjes en voetjes erop. Die doe ik alleen aan met een vestje eroverheen en dan 1 knoopje net onder mijn borsten dicht, dus dan zie je de buikband eigenlijk niet eens, maar net onder het vestje zie je de handjes en voetjes dan op mijn buik.... krijg ik vaak erg leuke reacties op
Ik ben helemaal nieuw in de wereld van de buikbanden en ik snap nog niet helemaal waarom je die zou dragen (behalve dan dat je ze leuk vindt). Hebben ze ook echt een functie? Als je anders een stuk blote buik hebt, dan is het top-kledingstuk wat je draagt toch gewoon te klein/kort? Of zie ik dat helemaal verkeerd? Ik denk overigens dat ik ze niet ga dragen, draag liever jurkjes of tuniekjes.
Nu word ik bang! Misschien toch maar geen bv? Die opmerking over een meisje kreeg ik ook van mensen. Nu heb ik die band gekregen van mijn man toen we wisten wat het geslacht was. Dus ik zei dan gewoon: ja dat klopt. Spannend morgen! Ook ik draag er vestjes overheen soms ipv een jasje. 2 knoopjes bovenaan dicht.
Ik draag ze niet omdat ik ze niet mooi vind maar is het niet leuk om op een fel shirt een zwarte buikband te doen of ziet dat er helemaal niet uit?
Thnks allemaal! Heb maar 1 zwarte (positie) longsleeve, eigen kleding past niet meer. Zal eens wat uit proberen. Heb nu nl. een stuk of wat buikbanden (marktplaats) maar draag eigenlijk alleen jurkjes, heel soms een broek. Overigens, dat belletje voor je buik: Toen ik zwanger was van mijn dochter droeg ik er ook 1 en uiteindelijk is ze door een onvolledige stuitligging d.m.v. een keizersnee geboren. Ik zou zo'n belletje absoluut niet aanraden.
Ik heb een effen zwarte buikband, die draag ik/ga ik dragen op gekleurde shirtjes/hempjes heb een knal roze waar op staat: een beetje papa een beetje mama en een heleboel liefde (ik vind teksten op buikbanden toevallig wel heel erg leuk) dat draag ik op zwart, of wit. en een paarse met een hartje rechts onder op de buik, die draag ik ook op zwart. Ik heb ook een blouse voor de zomer, een zwarte met witte stippen, die zit normaal heel erg flodderig, maar ik ga hem waarschijnlijk met die zwarte buikband erover dragen (moet nog even kijken hoe dat staat) Ik sluit me aan bij degene die zeggen: ze vraagt om advies niet om commentaar. Niet iedereen vind buikbanden lelijk, je kan ze trouwens ook onder je gewone kleding dragen dan zie je ze niet. en er zijn ook buikbanden te krijgen met hele leuke teksten, die niet afgezaagd zijn. De Website voor buikbanden - ontwerp hier ook zelf vind ik een hele leuke site
Sorry ff nog offtopic: Ik droeg die bel ook te hoog en inderdaad ook een baby die telkens in stuit ligt. Ik draag m nu heel laag (minder charmant maarja) om te proberen of ze erdoor gaat draaien. Ben benieuwd. Maar voor de baby zou ik zo'n bel nu dus niet meer adviseren.
Ik heb een zwarte met 'made by *naam man*' die ik op een knalroze shirtje of fel blauwe draag met een zwate bolero erbij. Heb ook nog een grijze met 'broetje of zusje van *naam broer en zus*'. Die heb ik vaak aan als de moeder van broer en zus hen komen brengen om even te steken . Ding zit vol jaloezie namelijk... Krijg op die teksten hele leuke reacties. Vind ze zelf ook geweldig en vind het gewoon leuk om de kleine te showen.
Ik heb ze niet veel gedragen, vond het me niet altijd leuk.staan. Ik vind het wel leuk onder een.blazer of vest . Over die ketting. Ik heb altijd begrepen dat het een heel irritant geluid is voor je baby. Het vruchtwater zorgt ervoor dat het extra luid klinkt.zelf zou ik het ook niet prettig vinden als iemand de hele dag in mijn oor rinkelt. Ik draag dat dus niet, vind het zielig.
Ik vond en vind buikbanden niet leuk. Gewoon een leuk strak jurkje of lang shirt met een jeans. Veel leuker. off topic: die zwangerschapsketting, het is echt onzin dat je baby daarvan in stuit gaat liggen of dat ze naar het geluid toe gaan. Je hart, je bloed dat stroomt, je darmen, je stem, harde geluiden van buitenaf, je baby hoort dat allemaal. Dus ik denk niet dat een ketting ervoor kan zorgen dat je kindje in stuit gaat liggen..
In mijn vorige zwangerschap heb ik er heel enthousiast 3 gekocht, maar maar 1 gebruikt . Leek me ideaal maar toch moeilijker leuk te combineren dan ik dacht... De enige die ik gebruik is zwart met 3 sterren (1 grote in het midden, 2 kleintjes linksboven en rechtsonder). Had voor mij meteen een ''gevoel'' omdat de grote ster mijn buikwonder symboliseerde en de 2 er omheen de sterretjes aan de hemel die over haar zouden waken . Ik gebruik hem eigenlijk alleen op een basic turqouise, paars of fuchsia longsleeve met dan een lang gebreid vest eroverheen, 1 knoop sluit mooi boven mijn dikke buik en precies op de 'rand' van buikband naar shirt. Eigenlijk de enige manier waarop ik het stijlvol en subtiel vind, achteraf . De andere 2 die ik heb; 1 bordeaux rood met wat rimpeltjes aan de zijkant en een turqoise met streepjescode en dan er onder: "Tenminste houdbaar tot ..-..-....". Liggen beide nog nieuw in de kast dus
Ik kan het helemaal mishebben, maar ik heb haar echt voelen draaien. Weet niet of het van de ketting komt en of ze dit lang vol gaat houden, maar feit is dat ik gisteravond mijn ketting flink heb verlengd. Weet niet wat ik ervan moet denken nu. Kan toch nog alle kanten op. Ik hoop maar dat ze het niet irritant vind want dat is dan wel zielig. Sorry nu echt weer ontopic.
Ze heeft nu nog de ruimte, je zal haar nog wel vaker voelen draaien Ach, zoveel mensen zo veel meningen, ik geloof er in ieder geval niet in