Wij hebben een instep fietskar en babyschaal aangeschaft (fietskar voor 2 kinderen, maar met meerdere mogelijkheden, zoals 1 kindje+babyschaal, 1 kindje alleen of alleen een maxi-cosi) Over een aantal weken willen we hiermee gaan fietsen, als Bart wat ouder is in ieder geval. Maar straks wil ik ook graag alleen de maxi-cosi erin kunnen zetten, zodat ik met boodschappen doen, mijn zoontje gewoon in de maxi-cosi mee kan nemen in de winkel en niet elke keer te voet of met de auto naar de winkel moet. Ik kan alleen nergens vinden hoe ik de maxi-cosi dan vast moet maken. Ik zie mezelf nog niet elke keer die hele babyschaal losmaken, als ik de gebruiksaanwijzing van bevestigen volg, zoals die erbij geleverd is. (www.melia.nl) Wie weet hoe ik een maxi-cosi moet bevestigen in de fietskar? Of wie heeft hier ervaring mee?
Het bevestigen van een maxi cosi moet je doen d.m.v. spanbanden, dus geen succes om hem er steeds in en uit te halen. Ook de babyschaal zat zo vast, heel lastig om erin te zetten. Wat ik deed was gewoon met fietskar boodschappen doen, kan je er bij de jouwe geen wagen van maken? Hier kon ik het wieltje er zo uitdraaien als ik hem afkoppelde (burley). Erg handig. Zo met fietsen wel wachten tot hij een maand of 4 is.
Dit sowieso. En een tip. Doe een draagdoek om en doe je kleintje daarin. Een maxicosi op de fiets of en een maxicosi,artikel mag vanaf 4 maanden en een babyschaal vanaf 2 maanden
Draagdoek had ik ook al aan gedacht ja! Die kan ik thuis al omdoen en daar Bart gewoon lekker liggend inleggen. Wat bedoel je met 'artikel mag vanaf 4 maanden'?
Ik zette mn maxi cosi toen vast met de gordels van de fietskar, zat gewoon best goed. Maar ik zou niet met de MC gaan zeulen naar winkels zeg, gewoon kindje in een goede draagdoek of draagzak doen. In een ringsling ben je helemaal snel klaar. Best draag je rechtop en niet liggend. Je kan vaak pas vanaf 3-4 maanden gaan fietsen met een hulpmiddel omdat daarvoor het ruggetje wel erg kwetsbaar is ivm hobbels en schokken.
De maxicosi mag vanaf 4 maanden gebruikt worden op de fiets en fiets kar ik bedoelde de baby mee van steco die mag vanaf 4 maanden gebruikt worden en een babyschaal mag vanaf 2 maanden