Ik weet dat het al vaker aan de orde geweest is, maar ik blijf twijfelen. Onlangs heb ik gekeken bij een Montego Liberty Leontien van Moorsel editie en dat was op zich een mooie fiets en hij reed lekker, maar wil toch een fiets met vering in het zadel en een stuurslot. Nou zou ik denk ik het liefste de Gazelle Bloom willen, maar deze en de Batavus Mambo De Luxe zijn nieuw erg duur. Ze staan wel eens op Marktplaats, maar worden maar weinig aangeboden en zijn dan nog best prijzig. Ook zijn ze dan toch tweedehands en niet altijd meer in goede staat. Vind het zo moeilijk. Het liefst zou ik de fiets nieuw kopen, maar dan vind mijn man hem te duur en eigenlijk heeft hij ook wel gelijk. Aan de meiden die een moederfiets hebben: welke hebben jullie, waar hebben jullie deze + eventuele zitjes gekocht, hoe duur was deze en hoe bevalt hij? Wat ik in ieder geval op de fiets wil hebben is een verende zadelpen en een stuurslot.
Ik bedenk me nu dat ik natuurlijk ook eerst alleen de fiets kan kopen met een tweedehands fietsstoeltje, maar welke? Zie de Bloom van Bobike wel bij de Bikegigant, maar dan hebben ze er geen windscherm bij.
Niemand met een Gazelle Bloom, Batavus Mambo de Luxe of Sparta Amazone 4 Life die haar ervaringen wil delen?
Ik kan je alleen adviseren om je keuze niet te laten afhangen van een verende zadelpen. Je trapt er onnodig zwaar door maar echt meer comfort haal je er niet uit. Ik heb de mijne juist vervangen door een vast exemplaar! Als je het perse wil kan je toch de pen los bijkopen. Ik heb geen ervaring met de fietsen die je noemt, ik heb een tweedehands bobike op mijn gewone stadsfiets gezet en dat werkt prima.
Geen ervaring met de door jou gevraagde fietsen. Hier een batavus diva nieuw gekocht. Eigenlijk niet helemaal de diva maar de fame. Gelijk aan de diva maar speciaal voor bike totaal en daardoor stukje goedkoper (volgens mij scheelde het 60-90). Nieuw yepp zitje erbij gekocht en kreeg het windscherm toen gratis van de fietsenwinkel hier. Weet niet hoeveel de fietsen op marktplaats kosten maar denk dat het voordeel voor een fiets een stuk groter zal zijn dan die van een fietsstoeltje.
Ik vond de Cortina Roots fijner fietsen dan de Batavus Mambo. De zitjes heb ik los besteld tijdens een aanbieding. Mijn fiets met zadelvering etc ingeruild. Kreeg ik veel voor terug. Ik mis het niet. Lekkere dikke banden nu en dat scheelt veel!
De Cortina heb ik niet geprobeerd, wil sowieso een fiets met zadelvering, heb ik op mijn huidige fiets ook (ook een vererende voorvork trouwens). Ik vond de Batavus Mambo niet lekker fietsen, dus wil sowieso die niet. Ben benieuwd wat ik terug krijg voor mijn huidige fiets, kom er vrijdagavond achter. Alle moederfietsen hebben toch dikke banden?
Ik heb een mambo deluxe, fietst heerlijk mooie stevige fiets met 7 versnellingen, enige nadeel vindt ik dat hij heel zwaar in gewicht is. Hij is niet te tillen. Heb hem online besteld bij izibike. Heb het model van een jaar eerder, scheelt in de prijs! Ook gelijk een yepp fietsstoeltje voor voorop de fiets erbij besteld, was in de aanbieding. Toen ik mijn fiets thuis kreeg bezorgt hadden zij de houder van het stoeltje al gemonteerd zodat ik gelijk makkelijk het stoeltje aan de fiets kon koppelen. Succes met je keuze, fietsen met je kleintje is heerlijk!
Ik heb een Gazelle Bloom tweedehands op marktplaats gekocht. Ik vind het een fijne fiets, wel zwaar zeker met 2 kids erop. Maar voor mij was het belangrijk om voldoende (7) versnellingen te hebben aangezien ik er ook een fietskar achteraan hang. Ik heb hem van de eerste eigenaar gekocht en zij hadden de papieren er nog bij. Dus dat gaf me toch een vertrouwd gevoel. Ik had voor 325 euro een fiets incl. zitjes en fietstassen van 3 jaar oud. Ik vond dat toch wel een mooie prijs.
Misschien lag het dan toch aan hoe het zadel afgesteld was, want hoor verder niemand zeggen dat ze net als ik het gevoel had dat ze van het zadel afgleed. De Gazelle Bloom heeft trouwens ook 7 versnellingen en die is iets lichter dan de Batavus. Ze fietsen inderdaad wel zwaarder, moest na de 3 heel korte testritjes al weer wennen aan mijn eigen fiets, voelde alsof ik in de 1ste ipv 4e versnelling fietste haha. Toch voelde het andersom niet alsof de moederfietsen zoveel zwaarder fietsten. Als je die 709 bedoeld dan moet ik je teleurstellen, heb hem bij meerdere online zaken voor die prijs gezien. Hetzelfde geldt trouwens voor de zitjes, via internet is gewoon een stuk goedkoper dan via een echte winkel. Fijn dat ze de houder er al op gemonteerd hadden, goede service! Heb ook ontzettend veel zin om met ons meisje te gaan fietsen, kan niet wachten totdat ze kan zitten!
Ik ben ook tweedehands aan het kijken, maar helaas worden ze maar weinig aangeboden en al helemaal in goede staat en framemaat 49. Ik vind de 7 versnellingen inderdaad ook belangrijk. Dat is inderdaad een mooie prijs! Was de fiets ook nog helemaal mooi?
Ik zie net dat de Mambo die daar staat van 2015 is, dus dan heb jij waarschijnlijk 1 uit de 'sale' gehad. Helaas staat daar nu geen Mambo of Bloom op...
Ik heb die van mij al 2 jaar. TIP goed de banden oppompen. Als de banden wat zacht zijn dan fietst het ook zwaarder. Mijn dochter zit inmiddels nu achterop en dat vindt ik ook al lichter fietsen dan dat ze voorop zat.
Bedankt voor de tip! Voordat mijn dochter achterop zit dat duurt nog wel even, ze zit nog niet eens voorop.
Ik heb na de geboorte van mijn dochter, de gazelle bloom gekregen van mijn man als verrassing. Ben er zelf erg blij mee. Stuurslot is echt heel prettig en de dubbele standaard maakt het heel stabiel. Als ik mijn fiets flink vol geladen heb met boodschappen, dan is het soms wel zwaar om hem van de standaard te krijgen. De fiets is in zijn geheel ook wat zwaarder dan een gewone fiets, maar het frame is ook een stuk steviger. Ik vind hem zelf erg prettig rijden en met 7 versnellingen is er altijd wel een goede versnelling te vinden voor de snelheid waarin je trapt/fietst. Ik heb er een bobike voorzitje opzitten en sinds gister een bobike achterzitje. Mijn zoektocht is nu dus alleen op zoek naar een paar passende fietstassen, aangezien mijn oude niet onder het zitje passen. Mijn man heeft hem overigens bij een gewone fietsenwinkel kunnen kopen en nog aardig wat van de prijs kunnen kletsen. Ik zou dus gewoon als ik jou was eerst goed oriënteren wat je wil en goed de prijzen vergelijken. Via internet kun je het vaak voor een veel betere prijs kopen, maar in de winkel is er soms ook nog wel wat te regelen. Het stoeltje wat ik voor achterop wilde kopen was in de winkel 85,- en via bol.com voor 50,- dat scheelt nog al...