inbakeren?!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bernadet26, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    wie heeft er ervaring met inbakeren en wat vinden jullie ervan?

omdat mijn dochter heel druk is met haar armen en benen hebben we vandaag op het cb het er over gehad om haar in te bakeren. nu ben ik heel benieuwd hoe jullie dat ervaren en of de kindjes er ook echt goed van kunnen slapen.

ze valt wel goed in slaap maar zodra ik haar neerleg dan is ze zo druk dat ze zichzelf weer wakker maakt met alle hand en voet gebaren die ze maakt dat ze helemaal niet aan haar rust komt en wij dus ook niet;)

2. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    Jamie hebben wij eigenlijk meteen ingebakerd omdat hij zichzelf steeds wakker hielp met zijn armpjes en beentje. sinds we hem inbakerde is hij heel rustig gaan slapen en bleef goed doorslapen. voor ons was t echt een uitkomst. Wij hebben t dan niet via de officiele methode gedaan maar met een hydrofiele luier ingebaked met vouwen en omslaan vastgezet. werkt prima en niet duur.

3. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik heb het laatst idd ook met een hyd luier geprobeerd maar weet niet hoe ik haar handen er in moet leggen dus maar niet verder gegaan.
    met een beetje geluk komen ze deze of volgende week van het cb bij mij thuis om dat uit te leggen want om eerlijk te zeggen begin ik er nu echt doorheen te zitten, ben zo verschrikkelijk moe omdat de kleine zo slecht en weinig slaapt en hoop dat inbakeren een oplossing is

4. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    je vouwt de 2 punten zodat je een driehoek krijgt. je legt dan de rechte kant boven. de rechterflap vouw je strak (niet te strak natuurlijk)net over haar schouders over haar buikje tussen arm en zij in onder haar rug. de ander flap vouw je strak over haar arm en buik heen onder haar rug. ze ligt dus met de armpjes tegen haar lichaam aan op haar rug. Zo heb ik t gedaan en dat werkte prima... probeer maar eens en anders kan je wachten tot er iemand komt van het CB... succes in ieder geval

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier ook allebei de kinderen ingebakert. Mijn oudste zoontje sloeg zichzelf ook steeds wakker en het inbakeren was echt een uitkomst. Wij gebruikten een doek van pacco. Is heel simpel in gebruik en hij vond het heel prettig.
    Jongste sloeg zichzelf ook regelmatig maar hij vond het hele strakke niet fijn. Hier heb ik nu een puckababy voor en ook dit gaat goed.
    Wij hebben de pacco doek gekocht bij een vrouw bij ons in het dorp en zij gaf er ook uitleg over. Ik zat er toen der tijd ook helemaal doorheen en heb haar huilend opgebeld. Kon de volgende dag komen en het werkte als een trein, eindelijk hadden we allebei weer wat rust. Op de site staan alle verkooppunten. Weet niet waar je woont maar als je bij mij in de buurt woont mag je mijn doek ook wel lenen om te proberen. Laat het maar weten.

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Vanaf 4 weken hebben we Chloé ingebakert met de pacco doek en het afgebouwt met de puckababy, succes verzekerd:D

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.812
    9.319
    113
    Gelderland
    Ook wij zijn met 6 weken begonnen met inbakeren. Hadden we veel eerder moeten doen want ons zoontje had hier heel veel baat bij en wij dus ook.
    Suc6

8. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Ik sluit me volledig aan bij Luna haar bericht. Tevens nu mijn paccodoek aan een vriendin uitgeleend en die heeft er ook veel baat bij. Doen dus zou ik zeggen!!

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Vanaf 7 weken klassiek ingebakerd, strak dus.

Hij was zo wild en maaide en maaide maar en overstrekte zichzelf heel de tijd. Inbakeren was een groot succes!

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Met 2 en een halve maand begonnen met inbakeren in de puckababy. Wat een zaligheid. Had ik veel eerder moeten doen.

De volgende gaat meteen zodra hij/zij met de armen begint te maaien in de zak.

11. Zusterd

Zusterd Lid

20 jun 2010
    27
    0
    0
    Wij hebben ons dochtertje vanaf drie weken laten slapen in een puckababy peep. Werkte echt erg goed!
    Ze slaapt nu nog steeds in de puckababy, maar dan de opvolger van de peep, de mini. Wil wel gaan proberen dit af te bouwen, heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

12. zogelukkig

In een puckababy kunnen ze nog vrij veel doen met hun armen, dat is geen inbakermethode; daarbij liggen ze echt strak met de armpjes naast hun lichaam.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De puckababy beperkt de bewegingsvrijheid van de armen behoorlijk en voorkomt dat een kind zichzelf wakker kan 'wapperen' Het is een variant op het inbakeren van tegenwoordig waarbij de heupjes (beentjes) vrij worden gelaten. Het 'oude' inbakeren zorgt voor een inzwachteling van armen en benen.
    De puckababy zorgt voor een geborgen gevoel en is iets waar veel kinderen positief op reageren. Al kunnen een boel kinderen prima zonder.

Afbouwen geen ervaring mee. We zijn in een keer gestopt met mijn zoontje en overgegaan naar een slaapzak. Probeer het anders gewoon eens 'cold turkey'...

14. zogelukkig

Ja, de puckababy beperkt de vrijheid van de armen, maar het is geen inbakersysteem.
    Dit is wat ze er zelf over zeggen:
    Het unieke eerste-maanden-slaapzakje voor een gezond slaap-
    en voedingsritme; bewezen effectief bij huilen, onrust en slecht slapen.
    Niet strak, mooi en veilig.

Voor heel ernstige woelwaters zoals de mijne was, is een puckababy niet geschikt, want er is nog veel te veel bewegingsvrijheid.
    Naast losse doeken gebruikte ik de snug 'n tug, dat is een kant- en klaar inbakersysteem net als de pacco doek en swaddle me bijv.
    Ik heb wel afgebouwd in een puckababy, met de armen los. Dit omdat het een strakker model slaapzak is dan andere slaapzakken.
    Mijn zoontje ging vorig najaar in een 4 seizoenen puckabag en ligt daar nog steeds in.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zijn we met 2 weken de puckababy gaan gebruiken. Met 2 maanden werd die te krap en hebben we de grotere variant gebruikt. Moest ze wel even aan wennen omdat ze daar meer bewegingsvrijheid in had. Ging verder wel prima. Bij de oppas sliep ze geregeld zonder en met ruim 3 maanden hebben we haar thuis in een gewone slaapzak gelegd. Ging eigenlijk best goed, 2 dagen beetje onrustig geslapen en daarna was het klaar. Inmiddels slaapt ze ook op haar buik dus ik vind het wel fijn zo.

16. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    heb na alle goeie berichten hier gister de puckababy besteld en die komt als het goed is morgen binnen dus hoop dat het bij ons ook baad heeft.
    jullie horen het nog:D

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier nog een die ingebakerd heeft gelegen. Ik zou voor je gemak dan een inbakerdoek aanschaffen. Ik had er 1 van Pacco inderdaad en die hebben verschillende maten. Dan maak je het jezelf ook wat gemakkelijker. Hydrofielluiers werken eventjes, maar mijn dochtertje was met 3 weken al zo sterk, dat ze toch een armpje wist los te wurmen. En dan deed ik ook echt wel strak inbakeren! Wacht inderdaad wel tot iemand het heeft voorgedaan en ga niet zelf wat proberen, want fout inbakeren kan gevaarlijk zijn!

Maar mijn dochtertje had er veel aan, hopelijk slaapt jouw kindje er ook beter op ;)

Edit: lees dat je al een doek besteld hebt! Super!:D

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Weet jij hoe het dan met de herfst variant zit? Als ik met de teddy vacht naar binnen doe dan gaat de rits binnenste buiten dicht (dus lipje aan de binnenkant, maar zit wel goed om aan het lente gedeelte vast te maken), of hoort de teddy kant aan de buitenkant?

19. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij zijn vrij snel gaan inbakeren met de pacco doek.
    Samen met regelmaat heeft milan hier veel baat bij gehad.
    Vooral in de nacht sliep hij goed. Overdag iets minder.

Het slapen gaat hier goed sinds 16 weken, toen hebben besloten Milan op zijn buik te laten slapen. We hebben een echt buikslapertje!!!

20. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Wij hebben bij Timo na 1 week gelijk de Puckababy gekocht, sindsdien heeft hij als een roosje geslapen, heerlijk! :)

Deel Deze Pagina