Maak me zorgen, weinig drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door puckje, 22 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Ik begin me nu zo langzamerhand een beetje zorgen te maken over het drinken van Ymke. Ymke drinkt steeds minder en weigert gewoon de fles, tuitbeker of gewone beker.

Ymke drinkt de laatste week ca. 450 cc opvolgmelk (Pepti 2) en soms nog 50cc sap. En daar houdt het mee op. Sommige dagen nog minder.
    Verder eet ze 1½ potje (200 gr) fruit en 1 potje (200 gr) groente. Yoghurt oid krijgt ze niet ivm KMA.

We zijn de melk al aan het verdelen over de hele dag in kleine hoeveelheden en mengen een deel met de groente, zodat ze toch wat binnen krijgt. Zelfs van de late fles (die ze tot voor een week nog goed dronk) laat ze voor meer dan de helft staan.

Wat moet ik nu doen? Ik vind dat Ymke veel te weinig drinkt. Haar ontlasting wordt nu ook harder (ben al begonnen met Kindicol). Moet ik met haar naar de huisarts of naar het CB?

Ymke is 68 cm en ca. 7,5 kilo. Niet groot en zwaar, dus ze heeft haar voedingsstoffen hard nodig. Ook is ze snel in haar ontwikkeling en kruipt ze al vrolijk rond en trekt zich overal aan op. Al deze dingen kosten haar toch ook veel energie.

Ymke slaapt veel (2x 2-2½ uur per dag) en als ze net wakker is dan gaapt ze weer.

Bedankt alvast voor het lezen van mijn verhaal.

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Volgens mij is 450 ml opvolgmelk prima!
    50 ml sap is relatief weinig...maar ik weet niet hoelang jij hiermee bezig bent. In het begin moeten baby's aan de smaak wennen.
    Er zit ook vocht in de fruit- en groentehapjes!
    Melk mengen met groente vind ik een beetje te ver gaan!

3. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    Ik heb mij ook altijd zorgen gemaakt over mijn dochter en nu nog wel eens. Die drinkt ook altijd zeer weinig. (ik zelf ook trouwens) De huisarts vertelde me dat als ze ieder uur maar een slokje drinken al genoeg is om niet uit te drogen. Dat heb ik me dus altijd maar voor ogen gehouden. Weet hoe lastig het is maar je kunt het er niet in proppen jammer genoeg.

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    eet ze wel appelmoes, dan mss dit ook als tussendoortje aanbieden. Dat telt ook als vocht.
    Verder zeg je dat ze het nu heel druk heeft met ontdekken en ontwikkelen dus kan even een fase zijn.

"moet" ze aan tafel drinken of staat haar bekertje ergens waar ze het zelf kan pakken als ze dorst heeft. Mss anders dat eens proberen.

Deel Deze Pagina