Hoe mee om te gaan? Oma verspreekt zich telkens over Sinterklaas

Discussie in 'De lounge' gestart door iMama, 2 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik had laatst een sinterklaas dvd op staan. Ze wilde de extra's bekijken en dat waren stukjes over hoe de film gemaakt was enzo. Dus ik dacht dat ze daarbij wel rekening zouden houden met de gelovige kinderen en geen dingen te zien zouden zijn over het schminken ofzo..
    Nou, valt Sinterklaas opeens in t water en komt ie met zn baard en pruik op half zeven weer bovendrijven.. Oepssssss! Maar ze gaf echt geen kik, bleef kijken alsof t doodnormaal is. Totaal geen vragen.

Ze heeft ook een sesamstraat aflevering waar t over hulpsinterklazen gaat (allemaal mensen die zich als Sint verkleden) en die vindt ze erg leuk. Uiteindelijk denken Tommie en Ieniemini dan dat de echte sint ook een hulpsint is enzo. Toen ik m voor t eerst zag, dacht ik nog hmmm.. misschien nog niet zo handig om daar nu al mee te beginnen. Maar ze wilde m perse zien.

Echt, ze slikt t allemaal voor zoete koek.
    En ik denk dat je t toch niet kunt voorkomen dat ze dingen te horen (en zien) krijgen.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

mmmmh net weer een aanvaring met oma gehad :$ Nu vroeg ze of ik voor de oudste al een cadeautje had gehaald voor sinterklaas :$:$:$:x:x:x Ik heb gezegd dat ik dat niet doe, maar sinterklaas en haar direct in de keuken goed duidelijk gemaakt om op haar woorden te letten, ik vind dit zo niet leuk meer, bah!!

Ik snap dat mijn dochter niet alles meekrijgt, maar het is een bijdehandje en vindt het gewoon belachelijk dat oma nou niet een tikkeltje haar (grote) mond kan houden. Ben echt boos nu.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Kan me voorstellen dat dat niet leuk is idd. Hopelijk gaat ze er nu wel op letten.

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    goed dat je er wat van hebt gezegd!
    maar zou er niet te boos op blijven hoor......
    is het niet waard!
    Kinderen zijn idd bijdehand , maar kunnen soms ook niet alles plaatsen....

zo was mn man in hartje zomer ook verkleed als sinterklaas (was verkleedfeestje) Hij was echt onherkenbaar,
    ik was in de winkel en had teveel boodschappen, nou hij zou me wel even ophalen met de auto... (wist ik veel dat hij al verkleed was)

Nou daar kwam hij aan als een complete sinterklaas...
    alle kinderen daar helemaal hyper. Hij had daar zelf helemaal niet bij stil gestaan en vertelde maar dat zn witte paard was omgeruild voor een witte auto (die we toen hadden) en dat sinterklaas de weg kwijt was.

Nou die kids heb ik er nooit weer over gehoord rond december en toch zei mn neefje dat het oom ..... was.
    (waren oa ook mn neefjes en nichtjes bij)

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou ik krijg steeds meer de indruk dat ze expres de boel loopt te verstieren :x Ik heb het de afgelopen 1,5 week al een keer of 7 moeten herhalen tegen haar, het is zo erg dat zelfs mijn schoonvader nu net heel boos op haar werd. Dit is gewoon echt niet leuk meer, het is of dommigheid of het expres doen, maar ik ben er niet blij mee.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dat is echt niet leuk idd:(

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    nou idd zeg...
    die is wel erg hardleers!
    nou hopelijk heeft de uitbarsting van haar man geholpen en speelt ze het nu mee!
    tis jammer als jullie zo op jullie tenen moeten lopen terwijl het zo gezellig kinderfeest kan zijn!

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

nou ben er bang voor,mijn schoonvader heeft er van de week al een keer wat van gezegd, maar ze kwam eigenlijk al binnen, ziet het bumbatasje van mijn dochter liggen (die lag altijd boven) en toen zei ze al, oh is dat haar tasje, heb je die voor haar gekocht? Dus ik van die heeft ze al een tijdje maar die staat boven. Oh, L (mijn man) ga je even mee, want dan moet ik nu weer terug naar de Blokker ???? maar goed, dat soort dingen heeft mijn dochter niet door, gelukkig, maar ik ben constant nu aan het opletten met wat ze zegt en ik leg nu alles op een weegschaaltje, dat irriteerd me, maar ben gewoon bang dat mijn dochtertje het allemaal mee krijgt zou ik gewoon jammer vinden.

9. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Oh wat irritant zeg, als je het al zo vaak hebt gezegd en ze gaat gewoon door, zou je denken dat ze het expres doet, but WHY?!?

Die kleine van mij is 4 maar die ziet zelf dat geen een sinterklaas hetzelfde is. Hij vroeg zichzelf de eerste dag al af waarom ze niet op elkaar lijken. Verschil met de neuzen en de ogen etc. ziet hij zo. Hij vond de sint in Zoetermeer zelfs een andere huid hebben als die van tv :( Hij is heel erg van de details, hij ziet de kleinste verandering, zelfs in een interieur ofzo, dus ik was er al bang voor bij hem.

10. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Bij de eerste post dacht ik waar maak je je druk om, maar nu ben ik het toch wel met je eens. Als je het echt elke keer moet zeggen en ze wil/kan er gewoon niet op letten, dan wordt het toch wel vervelend.
    Kinderen hebben echt niet snel iets door, maar ze kan toch wel een beetje opletten voor haar kleinkinderen? En zeker ook voor volgende jaren...

Mijn oudste van ruim 3 is er nog niet zo erg mee bezig. Afgelopen weekend waren we vergeten te zeggen dat ze hun schoen mochten zetten, tot op heden nog niks over gehoord :D.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

hihihi ik ben TS niet ;) (ik ga er vanuit dat je het tegen mij hebt :p)
    Maar zoals bij TS oma doet, zo doet mijn SM dus idd ook, ik begrijp TS dus heel goed.

12. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Grappig, ik zie het nu pas. Ik had al wel gezien dat er nog iemand was met zo'n oma, maar niet dat TS verder nog niet gereageerd had.

Dan vind ik het voor jou vervelend, en bij TS lijkt het dan toch wel mee te vallen. Het lijkt erop dat zij het helemaal nog niet gezegd heeft (vanwege onzeker en niet zo snugger). Tja, dan zal je het moeten accepteren.

Deel Deze Pagina