Tsja, kleine ruimte vraagt om creatieve oplossingen! Wij zijn van plan om de (nu nog) grote slaapkamer van mijn vriend te veranderen in twee slaapkamers. Zo heeft mijn zoontje ook een eigen stekkie. Zelf nemen wij dan het kleinste deel. De breedte zal dan 1,40 zijn of een paar cm breder ivm het bedframe. Ons plan was om een tweepersoonshoogslaper van de ikea in die kamer te zetten. Daaronder dan ladekasten en eventueel een roede voor het hangspul en alle kleding. Echter komen wij steeds maar hoogslapers tegen die het trappetje aan de zijkant hebben en dat is (eigenlijk) niet zo heel handig. Wij willen graag een trappetje aan de kopse kant. Nu dácht ik dus : "daar zijn we vast de enigen niet in!" en ben gaan zoeken naar een Ikea-hack. Niet dus, schijnbaar zijn we daar dus wel de enige in. Wij twijfelen nu een beetje. Gaan we voor de Stora hoogslaper van Ikea en kunnen we op de een of andere manier dat trappetje aan de kopse kant krijgen? Mijn vriend denkt dat het wel kan en dat we dan de dwarse steunbalken zouden moeten veranderen (die in de breedte valt dan weg ivm het looppad en er komt een vervangende balk in de lengte voor de steun) maar ik twijfel een beetje en vraag me dus af of dat wel kan EN of er niet ergens een hoogslaper met een trappetje aan de kopse kant te vinden is? Iemand die toevallig (je weet maar nooit ) zo'n soort hoogslaper heeft? Of een technische vent in de buurt die ons kan vertellen of we dat wel kunnen doen zoals mijn vriend denkt?
Het is een houten hoogslaper, dus met wat zaag en timmerwerk helemaal naar eigen smaak aan te passen lijkt mij. Is je vriend een beetje handig met een hamer, zaag en spijkers??? Anders misschien eens vragen bij een timmerman wat het kost om hem op maat te laten maken. Soms vallen de prijzen nog enorm mee, want zoveel hout en werk zit hier niet in.
Ken de hoogslaper niet maar als hij van hout is zal een handig iemand hem wel kunnen veranderen. Of helemaal zelf maken, zo hebben wij een bed gemaakt bovenop get hek van het trappengat.