Hoi! Ik had een vraagje over eerste hapjes, ik geef borstvoeding en wil eigenlijk pas wachten met hapjes tot 6 maanden aangezien ik zelf als baby bronchitis had en eceem heb gehad. Maar nu is mijn zoontje bijna 5 maanden en de afgelopen 3 a 4 weken komt hij om de 3 a 4 uur voor voeding. Ook snachts.. daarvoor sliep hij 5,6 soms zelf 7 uur maar dat haalt hij nu bij lange na niet meer.. Ik heb altijd geroepen dat het me niks uitmaakte dat hij niet doorsliep maar ondertussen breekt het me behoorlijk op. Overdag bijslapen is niet zo waardevol al nachtrust merk ik wel. Mijn vraag is nu of rijstebloem (voor 4 maanden) door een avondfles als "hapje" gerekend wordt? Ik wil het graag proberen om hem wat meer verzadigd te krijgen aangezien hij (als ik hem een fles geef) ook maar 120 tot 130 ml. drinkt. Maar ik wil natuurlijk niet het risico lopen dat hij daardoor straks problemen met allergieen of eceem gaat krijgen omdat zijn darmen er nog niet aan toe zijn..
Hoi, Rijstebloem valt wel onder het geven van vaste voeding, zoals groente en fruit. Bij kindjes met een verhoogde kans op een koemelkallergie is het advies om hier bij voorkeur mee te wachten tot 6 maanden. Dit advies kan per cb verschillen. Misschien kan je even overleggen? En zelf even kijken wat je prettig vindt en wat haalbaar is. Groetjes Angelique