Talpa wil pleegkind via tv-serie onderbrengen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Marnatman, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Talpa overweegt een televisieserie te maken waarin pleegkinderen vanaf 12 jaar hun pleegouders kiezen. De televisieproducent werkt samen met Jeugdzorg Nederland.

Die instantie schrijft momenteel de 1800 bestaande pleeggezinnen aan met de vraag of ze mee willen doen en of ze nog een kind bij hen thuis willen opnemen. Als dat voldoende respons oplevert, kan het concept worden omgezet in een definitief plan.

"Momenteel staan heel veel kinderen op de wachtlijst voor een pleeggezin", aldus Thomas Notermans, woordvoerder van Talpa. "We willen kijken of we dit onderwerp in de Nederlandse huiskamers ter sprake kunnen krijgen. Mogelijk dat meer mensen zeggen: pleeggezin zijn is ook wel wat voor ons."

bron: ANP

2. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Ik vind het goed dat ze dit onderwerp ter sprake willen brengen, maar niet als/in een of andere show. Ik vind het onderwerp te zwaar en wat als 10 kinderen dezelfde pleegouder willen wat dan? Moet je er toch 8 of 9 teleurstellen.

Ik weet natuurlijk niet hoe ze alles willen gaan doen, maar zoals ik het voor me zie....

3. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Geen idee hoe ze dit willen gaan doen, misschien dat een kind mag kiezen uit 3 paar ouders? Dat ze bij alle 3 mogen logeren en waar ze zich goed voelen, dat ze die dan mogen kiezen. Ofzo?

Vind het ook een beladen onderwerp voor kinderen, om via zo'n manier mee te doen.

Moet ineens denken aan de donorshow, weet niet meer welk jaar ze die hadden uitgezonden. Maar ze wilden op die manier zoveel mogelijk mensen zien te raken, zodat deze overwegen om ook donor te worden.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.861
    3.372
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @brusje: Ik moest ook gelijk aan de donorshow denken....

5. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    wat een belachelijk idee

6. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Jij ook al.

Ik weet echt niet wat ik er van moet denken...... Moet het dan persé via de tv, kunnen ze niets anders bedenken dan dit.

Ze zijn nog aan het schrijven naar die 1800 gezinnen of ze mee willen doen. Wie weet willen onvoldoende mensen er mee aan werken. Maar goed, je zult zien dat het programma op of ander manier toch in beeld komt. Ze krijgen er natuurlijk een aardig zakcentje voor, en dan zal er vast voldoende interesse zijn. ;)

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, dit is écht in het belang van de kinderen en het primaire doel is ook écht om die kinderen sneller te plaatsen en dus niet om kijkcijfers te krijgen of een reputatie van sociaal-maatschappelijk betrokkenheid te creëren...

...

;) ;) ;)

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.861
    3.372
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    politiek bemoeit zich er ook al mee zag mee - vanuit de SP is het al veroordeelt.

Als ze echt aandacht willen voor zoiets, dan kunnen ze het misschien beter op de KRO manier doen. Die heeft écht goede programma's vind ik, waarin ook aandacht wordt gevraagd voor sociale en maatschappelijke dingen.

9. Ik vind dit NIET iets wat op tv uitgezonden hoort te worden.. zou privé moeten blijven.

10. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

31 jan 2012
    352
    1
    16
    Belachelijk idee!

11. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

idd belachelijk idee. laat ze een docu maken over pleegzorg en het feit dat er te weinig pleegouders zijn, maar geen realityshow er van maken. stelletje sensatiezoekers, bah.

12. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Onder de aandacht brengen vind ik goed, moet ook.
    maar op deze manier vind ik niet ok.
    Ik heb altijd mijn twijfels bij dit soort programma's...er is er maar 1 die hier beter van wordt. denk dat er ook nog wel veel kritiek op gaat komen.

13. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Zo triest. Waar moet 't heen?
    Mag toch echt hopen dat dit er niet doorheen komt, zelfs niet een proefaflevering waar nu over gesproken wordt.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.861
    3.372
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ach ja: Ze bereiken nu blijkbaar al wat: Media aandacht... en helemaal als die proef aflevering er ook nog komt. Mogelijk is dat ook het hele idee wel en weten ze bij voorbaat dat er alleen een proef aflevering komt.

15. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    slechte zaak als dit in een show op tv wordt gezet!! kids hebben al genoeg mee gemaakt als ze in een pleeggezin moeten worden opgenomen en dan laat je ze nog even meedraaien in een tv show??? kwalijke zaak!

16. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.046
    3.880
    113
    Vrouw
    Thuis
  17. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Ik vind het triest dat Bureau Jeugdzorg überhaupt overweegt om hieraan mee te werken en dan nota bene met het commerciële Talpa. Als ze meer aandacht willen, waarom dan niet een integere docu laten maken voor een publieke omroep? (En dan uiteraard wel de privacy van de kinderen waarborgen.)
    Het is ook nog maar de vraag of een tv-programma leidt tot meer aanbod van pleegouders. Het zou zomaar ook averechts kunnen werken...

Deel Deze Pagina