Hoe meer tijd tussen de voedingen krijgen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door maja82, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. redchevy

redchevy Actief lid

23 aug 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    hier nog 1 .... erg eigenlijk dat ik zo geniet van dat slaperige koppie op m`n schouder na het voeden.

Om plat te knuffelen dan :D

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wakker maken. Je kind kan geen klokkijken en slaapt nu misschien nog van 17:00 tot laat maar hij zal steeds minder slaap nodig hebben. Kijk jij maar op de klok voor je kindje dan heb je er nu en in de toekomst veel plezier van.

Oja.. en alles wat ze overdagslapen kunnen ze 's nachts niet slapen.... Oftewel ook overdag hoeven ze niet de hele dag te tukken

3. Zeemeermin

Zeemeermin Actief lid

12 nov 2009
    328
    0
    16
    thuis blijf moeder ;)
    Vlaardingen

Jaaaa :p heerlijk en dan dat uitrekken met dat kontje naar achteren als je ze eruit til hihi en dan leggen ze zo dat koppie op je schouder!! mmm
    ik kan haar ook wel opvreten hoor dat nekkie is ook zooo lekker om kusjes te geven ( ik draaf door :)) hahah

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Jeetje, mijn meneertje heeft veel gedronken gister :$ Ik hoopte eigenlijk dat wanneer hij overdags meer zou gaan drinken, hij 's nachts minder zou gaan drinken. Maar dat is dus helemaal niet zo. We hebben het met minder geprobeerd, maar dan gaat hij dus echt niet slapen he. Pas toen hij zijn fles helemaal leeg had, wilde hij weg worden gelegd.

Dit heeft hij gehad:

07.30 140cc
    11.00 160cc
    15.15 200cc :)$)
    18.30 140cc
    22.00 140cc
    03.00 160cc (veel te vroeg in vergelijking met normaal :()

Dus 940cc in totaal :$ Woeps! Vanochtend sliep hij om 08.00 uur nog, toen heb ik hem maar wakker gemaakt.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wow Yukl! Dat gaat de goede kant op zeg! Voor je het weet drinkt ie 4 flessen van 180:)

T. heeft gisteravond om 19.30u 120cc gedronken en was daarna weer super onrustig. Om 21u weer fles aangeboden, heeft ie 110cc gedronken en is in slaap gevallen. Wou hem wakker maken voor een fles om 23.30u maar denk maar niet dat hij die wou;) Dat heb ik eerder gehad, als ik hem wakker maak voor een fles wil hij die niet drinken. Hij wordt ook gewoon boos dan, dus tja.. laat maar.
    Hij werd om half 3 wakker vannacht, heb hem 90cc gegeven en toen werd hij uit zichzelf wakker om 7u:) Toen heeft ie 130cc gedronken.
    Hij is net weer wakker en begint al te piepen dus zometeen weer een fles. Ben benieuwd.

6. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Demi heeft echt een eigen ritme en dat is als volgt.

Wakker worden
    Schone luier
    Fles
    schone luier
    Samen spelen
    Dan even alleen in de box
    en dan wilt ze naar bed.
    Dan slaapt ze zo 2,5 a 3 uur en dan weer de volgende voeding.
    Demi eet:
    6.30 (ivm dat ik naar mijn werk moet)
    11.00
    15.00
    19.00
    23.00
    Ik ga vanaf vandaag flessen van 180+6 doen,want ik merk dat ze wat meer eten wilt omdat ze over de flessen steeds minder laat staan.
    Maar die volgorde van wakker worden etc heb ik gedaan en dat werkt prima! en zo weet ze wat er komen gaat en als ze zelf aan geeft moe te zijn dan breng ik haar naar bed en dat vind ze helemaal fijn. Ik hoor haar ook echt geen dag huilen, zelfs geen huiluurtje, ze is gewoon helemaal happy en tevreden.
    En ze eet standaard etos voeding en werkt perfect, geen krampen meer, goede ontlasting elke dag. En hiervoor had ze OMneo en toen had ik echt een huilend kind, met veel krampen en geen ontlasting. CB vond het ook vreemd dat ze er zo op reageerde maar vond het prima dat ik was overgestapt.
    Dus volg je gevoel.
    Ik deed eerst demi ook soms bij 3,5 voeden maar dan wilde ze gewoon niet, dan was ze nog wat moe en legde ik haar nog even in bed, en een half uur later wilde ze de fles wel, dus dat gaf ons aan dat ze op 4 uur zit en dat houden we er nu gewoon in.
    Maar het ene kind is de andere niet. EN vergelijk je kind niet met een ander hoor, dan wordt je misschien helemaal gek.

Succes.

7. Zeemeermin

Zeemeermin Actief lid

12 nov 2009
    328
    0
    16
    thuis blijf moeder ;)
    Vlaardingen
    wouw belly34 en slaapt demi ook snachs door? ritme en regelmaat werkt hier ook heel goed en alles in de zelfde volgorde!

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hoera! T. heeft om 19.30u een beetje gedronken (70cc) en is daarna gaan slapen. Hij werd net wakker dus snel erheen met een fles. Heeft ie 160cc half slapend opgedronken en is nu weer in dromenland:) Ben benieuwd wanneer hij zich weer meldt.
    Ik duik nu in elk geval m'n bed in:D

Hij heeft vandaag ruim 800cc gedronken, moet genoeg zijn toch?

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nou, hij werd om half 3 wakker.. Heb het kunnen rekken tot 3 uur met een speentje. Toen een klein flesje gemaakt, hij heeft 65cc gedronken. Toen werd ie om 5u weer wakker en had honger! Hij moest erg huilen, vriend was net uit bed en dochter werd er wakker van. Heb ik hem in paniek maar aangelegd:D En zowaar, er kwam nog melk en hij heeft dus wat gedronken. Daarna weer gaan slapen en ik heb hem net om 7u wakker gemaakt voor een fles. Heeft ie 100cc van gedronken.

Hij krijgt hypoallergeen ivm met allergien in de familie. Bij het cb zeiden ze dat als hij 6 maanden is over mag op de standaard voeding, nummer 2. Zou ik al kunnen beginnen met overstappen als hij 5,5 maand is ongeveer? Dus een paar dagen 1 schepje vervangen, dan een paar dagen 2 schepjes etc? Of moet je echt wachten tot de 6 maanden?

10. redchevy

redchevy Actief lid

23 aug 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    Bel anders de nutricia hulplijn. Nummer staat op het pak, is 24-7 bereikbaar en gratis.
    Ik heb hun zelf ook wel eens gebeld en ik had er veel aan. Mij lijkt het niet zo`n probleem om nu al heel langzaam over te schakelen maar ik heb er niet voor geleerd zeg maar;)

11. Zeemeermin

Zeemeermin Actief lid

12 nov 2009
    328
    0
    16
    thuis blijf moeder ;)
    Vlaardingen
    ier ging het vannacht eindelijk lekker!! ze kwam rond 3 uur met wat jammeren heb haar speentje gegeven en ging (gelukkig)weer slapen (meestal moet ik nog 10x me bed uit voor die rot speen) toen werd ze weer even wakker om 5 uur (kreeg ze eigenlijk een klein flesje) maar weer een speen gegeven.. en toen om 6 uur nog 1 keer de speen gegeven.. en om 7 uur had ze echt honger, en ik was al zo blij dat ik gelijk de fles heb gemaakt :D 200 cc hoppa erin:$ en weer ff veder geslapen tot 9.00 Heerlijk.. hopelijk is dit niet eenmalig!!

weet je wat het rare is eigenlijk... gisteren hadden we een verjaardag (overdags) en meestal maak ik me van te voren al druk over hoe de dag zal gaan verlopen! zie ik haar al huilen door de drukte enzo.. (is erg gevoelig en kan dan niet meer slapen) maar ik dacht nu laat ik me positief opstellen en zo denken dat ze super relaxt daar zou zitten zonder te huilen en lekker kon slapen..... ENNN??? Jahoor het ging zoals ik me had voorgenomen..:D Toeval?? of niet!!

en dat heb ik nou ook met vannacht gedaan, gedacht dat ze lekker ging slapen, met nog wel paar keer speentje geven maar verder doorslapen tot 7 en dan nog ff tot 9 en TADAAAAAA weer..

kan dat? dat je je kind op deze manier kan beeinvloeden?? vind het wel bizar maar als het werkt ( ook al is het eigenlijk niet zo ) vind ik het Ok;)

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ maja: ik heb het gewoon in 1 keer gedaan, vlak voordat T. 6 maanden werd. Ging direct goed. De kans op krampen is niet zo groot doordat hun darmen dan alweer zoveel sterker zijn. Je hebt alleen kans dat hij het niet lekker vindt doordat het anders smaakt, maar dat zou je prima met een fles kunnen uittesten.

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Kan best hoor Zeemeermin. Gewoon zo doorgaan!

Yukl, ik bedoel eigenlijk of je bij 5,5 maand al mag beginnen met overstappen omdat hij dan nog geen 6 maanden is. Omdat de standaard voeding wat zwaarder is heeft hij daardoor misschien 's nachts minder honger, snappie?

T. heeft zonet 160cc gedronken, jeej:) Het valt me op dat als ik de flessen groter maak, hij meer drinkt. Dus als ik een fles van 150+5 schepjes doe, drinkt hij gemiddeld 130cc en als ik een fles maak van 180+6 schepjes drinkt hij 150 a 160cc.

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dat is hier inderdaad ook zo :) Dus ik maak standaard flessen van 180+6 :)

Wat betreft je vraag (nu snap ik hem ;)): ik heb geen idee :D Misschien op het CB navragen?

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ja, zal het es navragen bij het cb.
    Ik heb steeds het idee dat hij toe is aan meer dan alleen zijn flesjes, maar ik weet niet goed waarom:( Bij mijn dochter had ik dat namelijk helemaal niet. Heb er geen seconde aan getwijfeld om eerder te beginnen met rijstebloem, bijvoeding of andere voeding onder de 6 maanden en dat heb ik nu wel steeds.
    Hij doet ook al zo groot aan, misschien is dat het. En hij heeft de hele dag zijn handen in de mond, is constant aan het sabbelen en bijten en kijkt ons vol bewondering aan als we aan het eten zijn. Toch is dit geen reden om te beginnen met bijvoeding heb ik begrepen, want dat 'eten uit de mond kijken' is een normale ontwikkeling en heeft weinig te maken met zelf eten willen, toch?
    Het vreemde is dat ik vaak denk dat hij niet verzadigd is, terwijl hij zijn flessen dus niet leegdrinkt:( Dus dan zal hij wel niet zo'n honger hebben als ik denk lijkt me.
    Wat weer een getob;)

16. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Mijn zoontje keek het eten ook uit je mond, maar zette het ook de hele dag door op het krijsen als wij iets aten.. was dus verre van gezellig! En daarom zijn wij begonnen met bijvoeding. Maar zolang er nog niet gehuild word zou ik persoonlijk gewacht hebben tot 6maanden. Maargoed elk kind is anders natuurlijk ! En als je dat gevoel hebt, hou het in de gaten, want mischien is je kleintje er gewoon aan toe.

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ maja: jij kent je kind het beste :) Als jij het idee hebt dat hij toe is aan meer, dan is dat misschien wel zo :) Ik vind je mannetje ook groot aandoen voor zover ik dat kan zien, dus ik snap het wel. Het ene kind is het andere kind niet. Bij T. had ik ook het idee dat hij toe was aan bijvoeding terwijl ik dat denk ik bij P. niet zal gaan hebben (al verandert dat misschien nog).

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ja, het is misschien een gevoel maar ik twijfel of je bij dit soort dingen op je gevoel moet afgaan;)
    Iedereen die hem ziet denk dat hij ouder is haha. Mijn dochter was/is zo'n ukje en hij is echt al een grote kerel:D Qua gewicht maar ook qua doen en laten/ontwikkeling.
    Nouja, ik kijk het nog even aan. Hij is toch nog geen 5 maanden dus begin nu sowieso nog niet.

Hij werd vannacht om 0u wakker, fles gegeven (heeft ie 120cc ofzo van gehad) en hij meldde zich om half 6 weer. Best keurig:) Ik heb hem toen trouwens een normale fles aangeboden want hij had honger! Had echt geen genoegen genomen met 60cc. Dus dat plan van elke ochtend om 7u een fles is nu al over:D

Vandaag is het weer niet zo super. Veel hazeslaapjes (ga er steeds heen om de speen te brengen en dan valt hij weer voor een kwartiertje in slaap) en kleine flesjes drinken, rond de 100cc.
    Dus elke 3 uur een flesje.

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    22u: 90cc
    2u: 130cc
    5.30u: 80cc
    8.45u: 100cc
    Gaat lekker zo, pff;)
    Heb hem om 5.30u eerst 60cc gegeven maar hij was boos! Dus nog een klein drupje. Toen om 7u een fles aangeboden om in dat ritme te komen maar die wou meneer uiteraard niet.. *zucht*

Hij is bijna 5 maanden, hij kan toch wel 's nachts wel wat langer zonder voeding:(

20. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb net de advieslijn van het cb gebeld én de voedingslijn van nutricia:D Was benieuwd of ze nog tips hadden.
    En die van het cb.. wat een dooooos!:$ Ik had meer kennis in huis dan zij, ze gaf adviezen waar ik niks mee kon (hem laten huilen 's nachts.. 'dan maar honger' nouja zeg;)) en dat rijstebloem heus niet verstopt. Ook zei ze dat ik hem standaard elke avond om 23u een fles moest aanbieden, ik heb dat geprobeerd maar hij wil die fles gewoon niet..
    De dame van nutricia wist wel waar ze het over had, aan haar had ik wel wat. Zij zei juist dat we geen standaard fles moeten aanbieden 's avonds, maar wachten tot hij zichzelf meldt omdat je anders zijn slaapritme in de war kan gooien en hij dan juist vaker wakker is 's nachts. Juist omdat hij die fles ook niet wil. En ze zei 's nachts een klein flesje, die steeds meer verdunnen en kleiner maken.
    Ook zei ze dat de inzichten betreft bijvoeding volgens de laatste onderzoeken veranderd zijn, dat 'lang' wachten niet uit zou maken. Dat soort dingen weet ik nooit goed wat ik daar mee moet, ze is tenslotte wel van nutricia;)
    Ook zei ze dat je verder niet veel kan doen behalve tijd proberen te rekken en geduld hebben. Hij is bv op verzoek gewend en kan niet ineens omschakelen, logisch. Toen ik zei 'misschien verwacht ik wel teveel van hem' maakte ze voorzichtig een instemmend geluid:D
    Weet ik dat ook weer hihi.

Deel Deze Pagina