hoi Ykul ja wat je zei heb ik vannochtend toevallig gedaan en werkte idd wel heerlijk idd iets meer uurjes slapen
Demi heeft ook een slaapritme hoor, die wordt na een uurtje wakker en dan hoor je haar even en dan is het weer stil. In het begin dacht ik ook hey ze is wakker ik ga haar halen, maar toen ik de woonkamer in kwam begon ze heel hard te huilen en wilde gewoon nog slapen, ik had haar verstoord, dus toen ben ik dat niet meer gaan doen en nu gaat het prima. En soms liggen ze ook wakker in bed te brabbelen, maar dan kan je ze gewoon lekker even laten liggen, zolang ze niet huilen dan vinden ze het wel prettig hoor, ik heb me er ook schuldig om gevoeld maar ook tegen mij werd gezegt dat het helemaal niet tekort doen is. En wij hebben hier echt regelmaat en ritme en dat werkt heel fijn voor een baby/kind dan weten ze wat er komen gaat. Wakker worden schone luier voeden schone luier samen spelen alleen spelen Bij teken van moe, gapen, oor grijpen, druk bewegen, of niet meer kijken dan leg ik haar wakker in bed en dat werkt prima. En dit wordt elke keer weer herhaald. Na een uurtje wordt ze even wakker dan laten we haar gaan en dan valt ze weer in slaap. En ze neemt de fles om de 4 uur en soms 4,5. En ze krijgt 5 flessen van 180+6 standaard etos eigen merk, had eerst omneo en daar had ze geen ontlasting van en alleen maar krampen en veel huilen, en sinds ik overgestapt ben heeft ze 2 a 3 poepluiers per dag, huilt niet meer en heeft geen krampen. Dus die Omneo werkt niet bij elk kind hoor. En als je idd denkt dat het aan de voeding ligt, volg je eigen gevoel en ga dan terug naar de standaard voeding en kijk het dan aan. Bij ons was er na 2 dagen al duidelijk resultaat! En het CB vond het prima en stond verbaast van de Omneo. Maar gelukkig hebben wij een makkelijk CB die niet zegt wat te doen en wanneer, maar gewoon als je vragen hebt dan horen ze het wel. Super!
Dat doe ik ook elke ochtent haar dezelfde tijd de fles geven is bij ons 6.30 omdat ik ook naar mijn werk moet, en nu is ze elke ochtent om 6.30 wakker hoor. 6.30 11.00 Om 10.30 wilt ze deze gewoon nog niet. 15.00 19.00 2300 maar deze ga ik nu om 22.30 geven, en kijken of ze dan ook weer om 6.30 komt. Want zo gaat ze wel wat meer in de avond slapen en zeker omdat ze straks de fles van 1900 als laatst gaat krijgen, omdat op een gegeven moment de laatste fles eraf gaat.En dan is ze misschien ook wat meer wakker op de dag. Maar ik lees wel eens dat sommige van de kinderen zo weinig op de dag slapen, maar zij ze dan echt de hele dag wakker?? Mijn dochter, die red dat niet, inl voeding is ze misschien een uur soms wat langer op en dan wilt ze slapen en dan slaapt ze zo nog 2,5 a 3 uur. En de nacht slaapt ze ook nog gewoon door. Heb ik dan een slaapkontje hihi Ze ligt wel zo nu en dan in haar bed te brabbelen en daarna slaapt ze, maar ze geeft niet aan tijdens het brabbelen dat ze eruit wilt, anders zou ik dat zeker doen maar het is me er een. hihi Dus hoe gaat dat bij jullie?
@ belly: mijn zoontje slaapt ook erg veel. Maar ik denk dat dit ook komt doordat hij niet zo effectief slaapt (erg onrustig en erg licht, wordt vaak wakker, dus blijft daardoor wat moe). Gister waren er 5 wakkere uren, dus 19 uur in bed
Hier ook een slaapkopje. Hoewel, dat verschilt ook nog wel per dag. En een slechte drinker *zucht* vandaag 90cc-100cc-110cc-90cc en dus 's nachts ook 2x.. Krijg er geen regelmaat in en weet niet hoe ik het aan moet pakken. Ga morgen beginnen met bijvoeding, worteltjes!
Goh Maja vermoeiend he? Sybren drinkt maar af en toe flessen van 170 cc, van de 6 flesjes drinkt hij er 4 van 110, dus hetzelfde idee. Uiteindelijk drinkt hij dus na 6 flessen wel voldoende voor zijn gewicht. Door de pepti lijkt het er wel op dat hij aan het doorslapen is, nu toch al een hele week. Hopelijk gaat jouw mannetje snel meer drinken zodat je ook wat meer rust in de tent krijgt. Hoeveel weegt hij trouwens? Want miss. kan hij gewoon echt nog niet zoveel drinken?
Wat fijn Maria dat de pepti lijkt te werken! Dat was bij mijn dochter ook zo weet ik nog, gaf zoveel meer rust! Vannacht weer 2x een flesje. Hij heeft dan ook echt honger! Hij weegt ongeveer 7,5 kilo. Hij zou prima meer kunnen maar wil gewoon niet. En dat zou ik niet erg vinden als hij 's nachts maar slaapt haha! Mijn dochter dronk ook een stuk minder dan de 'norm' maar groeide goed en sliep door. Hij heeft net een paar hapjes geprakte banaan gehad en vond het heel spannend Beetje vies kijken en rillen maar vervolgens wel helemaal wild worden als hij het lepeltje zag en lachen Mijn dochter was een boterham aan het eten en toen werd hij nog wilder haha!
Haha leuk zeg Ben benieuwd of hij met bijvoeding beter gaat slapen. Zou best kunnen P. heeft 's nachts inderdaad ook echt honger. Hij drinkt nog steeds zo'n 160cc dan. Jammer dat hij dat overdags niet pakt. Maar ja, kan er weinig aan veranderen.
hai moeders hier slaapt Chloë nog steeds in het ritme die ik al 2 weken aanhoud 7 11 15 19 23 en dat haat prima.. ene nacht moet ik eruit voor speentje en dan weer helemaal niet dus mag blij zijn!! even iets anders (offtopic) wat ik gewoon kwijt wil. ik heb 4 weken terug een spiraal laten plaatsen! tijdens mijn mensruatie. nou ben ik al 4 weken aan het vloeien en heb erge buikpijn helaas, dus was vorige week naar het ziekenhuis gegaan voor een echo om te kijken of het spiraaltje goed zat.. ja het spiraal zat helemaal goed gelukkig!! ( en nu is het vloeien ook al bijna weg met die pijn) maar de Gyn vertelde ook dat er in mijn baarmoeder iets te zien was.. een eitje!! ze vertelde dat het waarschijnlijk het vliesje van het eitje zou zijn omdat ik zo aan het vloeien ben het eitje al mee is gekomen en als het vliesje zal knappen ik ook van mijn klachten af zal zijn!! nou voelde ik me al wel heel erg zwanger vorige week. maar dat kon ook komen door dat lege vlies want die zend toch die signalen af... maar ze kon ook niet met zekerheid zeggen dat het leeg was omdat het anders zo pril zou zijn 3 weken (nu 4 ) nu ben ik vandaag kotsmisselijk en heb al dagen rare trek en opgezette buik etc.. net als toen bij Chloë... het spiraal is gelijk veilig zeggen ze omdat het tijdens je stonden word geplaats! wij hebben 2 dagen na plaatsing gemeenschap gehad dus zou helemaal kunnen. heb 2 clear blue testen gedaan en die hebebn allebei een 2de lichte streep te zien, maar de kruidvat test weer niet dat zou toch wat zijn he als ik nu weer zwanger zou zijn we willen graag een 2de kindje hoor, en ook over niet al te lang, maar dit zou wel heel snel zijn hahah... als het zo zou zijn ben ik super blij natuurlijk maar je zet niet een spiraal voor niets het zou ook gewoon een wind ei kunnen zijn... zo moest het ff kwijt hoor,.... miss iemand ervaringen?
Nee geen ervaringen zeemeermin, maar wat spannend zeg! Tegelijkertijd ook een beetje eng want ik wil denk ik ook een spiraal laten plaatsen, maar ik wil echt niet nog een keer zwanger worden Je gaat er toch vanuit dat zoiets veilig is? Moet je binnenkort weer terug komen? Spannend!
P. is enorm aan het rommelen dus ik zit er aan te denken om zijn ritme juist volledig los te laten en volledig over te gaan op verzoek. Ik weet alleen niet of dat werkt, omdat hij niet echt snel hongersignalen afgeeft. Maar nu snap ik ook helemaal niets van hem Ik word er zelf zo vreselijk onrustig van, ik kan die onvoorspelbaarheid niet zo goed hebben. Net al een flinke huilbui gehad bij manlief aan de telefoon, nadat P. de hele dag (eigenlijk al sinds een paar dagen) eenmaal uit bed snel weer ontevreden is, maar eenmaal in bed niet echt de slaap wil vatten. Pff, wat wil ie nou?!
ja moet voor volgende week weer terug.. miss kunnen ze dan wel iets meer zien want dan zou het 5 weekjes zijn.. maar hoef natuurlijk niet! spannend is het zeker hoor!!! ik hou jullie op de hoogte hahah kijk ik heb oook zoiets van.. ik ben er goed misselijk en zo van dus nou wil ik wil ik er ook wel wat voor terug haha komt goed! oww en ja spiraal zou fijn moeten zijn maar ik heb alleen maar pijn in me buik en vloeien, zo erg dat het langs me benen loopt nou dat had ik anders nooit.. ze zeggen toch dat je door het spiraal minder word of helemaal weg blijft, nou ik ben denk alles voor de rest van me leven in 4 weken al kwijt gevloed hahahaha dus dat moet toch wel
Oghh meid, ik begrijp je helemaal... dan moet ik ook zo huilen en ben de wanhoop nabij.. wat willen ze nou?? het is zo moeilijk dan denk je ze eindelijk door te hebben en huppaa weer.. vooral als ze ziek is geweest kan je weer van onder af aan beginnen met je mooi opgebouwde rite enzo dan denk ik wat doe ik fout.. ik zou als ik jou was ook gewoon met zijn ritme mee gaan en op verzoek voeden misschien is dat voor hem juist de oplossing. heeft hij nu geen regel dagen? dat is toch met 10 weken weer of niet.. vaak ook als je iets te graag wil of juist de ene richting wil opsturen gaat het naar de andere kant.. het los laten zal ook voor jou een fijner gevoel geven want je houd natuurlijk heel de dag de klok in de gaten (atthans ik dan) en dan word het bijna dwangmatig hahah maar geen kind is hetzelfde en wij zijn ook wel eens helemaal ontregelt... ik blijf het ook moeilijk vinden! *zucht* maar we komen er wel
Ben vandaag ook op verzoek aan het voeden. Dat schema gedoe werkt nog niet. Vooral bij mezelf niet want ik word er gestrest van als hij weer 70cc laat staan Dus dan maar vaker een voeding. Wel beetje jammer van de voedingen, ik gooi regelmatig wat weg. Yukl, T. heeft vandaag pecies hetzelfde, word knettergek van hem. Hij ligt nu weer voor de 100x in bed en ik hoop zoooo dat hij nu wel gaat slapen. Aargh, ik hoor nu de hondjes van de buren in de tuin te blaffen..! Ik draai ze de nek nog een keer om:x Zeemeermin, jeetje spannend zeg.. Zou wat zijn
Vannacht om half 1 en om 4 uur een fles gegeven.. Ik heb de fles van 4 uur eerst geprobeerd om hem te troosten met een speen, daarna bij ons in bed.. Maar nee, meneer wou drinken! Dus een flesje gegeven, hij drinkt 50cc en gaat knock out Slaapt tot 7 uur, honger!! Rekken tot half 8, hij drinkt 80cc.. Ik vind het gewoon irritant.
Het gaat nu dus echt bagger. Maar heb ook het idee dat hij in een sprong zit, maar dacht dat die rond 6 maanden was.. Hij gedraagt zich in elk geval wel wat anders. Heeeel druk/wild, onrustig, slecht en kort slapen, snel huilen, klieren met drinken etc.
@ maja82: goh inderdaad, P. is precies zo. Onrustig slapen, niet tevreden als hij uit bed is, moeilijk drinken. Het onrustige slapen en moeilijk drinken heeft hij altijd wel, maar het is nu wel heel extreem. Ik word er echt een beetje knetter van. Vannacht heeft ie duidelijk ingehaald, want hij dronk om half 4 een hele fles van 200cc leeg. Tsssk. En vanochtend kreeg ik er met moeite 120cc in. Na die 200cc wilde ie trouwens ook niet slapen Argh! En regeldagen, nou graag, hij mag van mij best wel wat meer drinken! Maar dan moet ie het wel doen.