Welke comfort voeding beviel jullie het beste? -Friso comfort -Kruidvat comfort -Bon Bebe comfort -AH comfort -Etos comfort -Anders, namelijk... En waarom?
Dat is wel is waar 8jaar geleden er kan natuurlijk heel veel veranderd zijn maar goed... Heb mijn zoon toen der tijd eerst op nutrilon gehad maar daar reageerde hij niet zo goed op spuugte heel veel en toen nutrilon comfort gegeven dat was het ook niet verstopte hij van over gestapt op Friso en Friso comforte en dat ging super goed, hij reageerde op de comfort wel heftig als hij dat alleen kreeg dan verstopt hij ook wel maar minder dan met Nutrilon. Verder ben ik bij mijn dochtertje heel blij geweest met Enfamil AR maar die had gewoon hele erge reflux en die reageerde daar dan weer heel goed op dit was op advies van de kinderarts en kreeg ik 4 jaar geleden ook alleen op resept en bestelling hoe dat nu zit weet ik niet.
Ok, nutrilon heeft geen comfort voeding toch? Alleen de AR? Ik ga direct comfort voeding geven na de geboorte. *Voor bepaalde mensen, heb het ook neergelegd bij een vk en voedingsdeskundigen en die vinden het een prima idee* Maar ik wil dus niet starten met een AR, omdat dat toch een stukje extremer is. Als dat nodig is dan stap ik daarop over tegen die tijd.
Dit heb ik 1x geprobeerd, en vond het 1 groot drama. Poeder bleef korrelig, en losten niet goed op. Ook bleef de melk gewoon dun, en werd niet dikker. Maakten niks uit of ik het in kokend heet water of in de magnetron oplosten, of hoelang ik het liet staan. Bleef dun. Nadat ik een bus enfamile uit mijn handen heb laten vallen, heb ik uit nood Friso comfort bij de nachtapotheek meegenomen. Het beviel meteen goed. Poeder lost goed op, en de voeding word dik. Deze voeding geef ik nog steeds en bevalt nog steeds erg goed.
Hartsikke bedankt voor jullie antwoorden. Friso bevalt in ieder geval goed tot nu toe! Ben benieuwd naar meer ervaringen.
Hier ook veel baat gehad bij enfamile AR. Je kunt het nu zonder recept bij de apotheek halen. De ene apotheek heeft het wel op voorraad, en de andere zal het voor je moeten bestellen.
Bedankt iedereen voor het stemmen. Nu 2 voor friso, 2 voor kruidvat en 1 voor een ander, maar weet helaas niet welke.
Ik heb alleen ervaring met friso comfort, en dat is een goede ervaring. Mijn beide zoontjes hebben het (gehad). Ik heb er geen klachten over (behalve dat we 1 keer 2 verkeerde pakken hadden: de voeding was niet dik... die zijn terug gestuurd voor onderzoek).
Overigens heeft Nutrilon wel een 'comfort' voeding, dat is Nutrilon Omneo. Wij hebben ervaring met Nutrilon Omneo en Friso Comfort. Het is zeer afhankelijk per kind. Mijn ene dochter wilde alleen maar Nutrilon, en de andere twee wilden deze juist niet. Ik vind zelf (maar ja, ik hoef het niet te drinken), Friso Comfort echt super. het duurt wat langer voordat je het hebt gemaakt, maar de voeding ziet er lekker dik uit, ruikt lekker en smaakt romig. Nutrilon voeding vind ik zo waterig, poederachtig uitzien, en het stinkt gewoon.
@ adi: hoezo duurt het volgens jou langer voordat je het hebt klaargemaakt? Ik vind het juist ontzettend makkelijk: geen gezoek met bijv. de magnetron voor de juiste temperatuur, of het eeuwige gewacht op de flessenwarmer. En het is zo klaar is mijn ervaring
Trouwens nog een vraagje.. De comfortvoeding, is dat te geven met de speen voor 0-3 maanden? Ik ga de nuby flessen gebruiken. Hebben die ook speciale spenen ervoor? Nutrilon Omneo is dus ook een soort comfort voeding? AR werdt wel goed dik, maar die wil ik dus nog niet geven.
Ik heb ook alleen ervaring met friso comford, het bevalt ons prima! Eerst nutrilon standaard gehad, toen via bon bebe ( Vreselijk, een en al gespuug! ) naar friso overgegaan, half om half met comford. Op advies van het CB nu volledig comford ivm stoelgang/krampjes en bevalt prima! Het is inderdaad wat meer werk, water koken, afmeten, mengen, koud water erbij. Water opwarmen in de magnetron en dan schudden is makkelijker, maar deze voeding blijft er tenminste in zitten! De comford gemengd met standaard kon ik door alle spenen geven ( Nuby, advent 1+ en difrax Small ) de comford zelf geef ik nu prima door de advent 1+ en de 123 van difrax, de nuby heb ik nog niet geprobeerd met alleen comford.
Onze waterkoker produceert nogal wat kalk, dus kookten wij het water voor de flesjes in een pannetje en dan duurt het iets langer. Dan moest ik koud water apart afmeten enz. Overigens vind ik dit de beste manier om kv klaar te maken en zou ik niet anders willen, alleen duurde het hier iets langer
Veel CB's vertellen het nog niet, maar de manier die je altijd al gebruikte om Friso Comfort aan te maken (poeder aanmaken met helft water dat net van de kook is en dan als het goed is opgelost rest van het water er koud bij) is tegenwoordig de aanbevolen manier voor het aanmaken van ALLE kunstvoeding in poedervorm! Vorig jaar heeft de WHO nieuwe adviezen afgegeven voor hoe om te gaan met babyvoeding, en dit advies hebben ze afgegeven. Het is namelijk veel veiliger, omdat op deze manier eventuele bacteriele verontreinigingen die IN het poeder zitten onschadelijk gemaakt worden.
@ adi: ah vandaar! Ik ben het ermee eens dat dat waarschijnlijk de beste manier is om kv klaar te maken. Maar toch ga ik het niet doen @ dirksmama: goh, dat had ik nog niet eerder gehoord!
hee! esmée zit al vanaf haar geboorte ong.aan de nutrilon omneo. ze kon nog moeilijk poepen en dus veel pijn.. zit nu paar dagen op friso comfort en het gaat x beter! heb nu een heel ander meisje! hier komt geen nutrilon meer in
wij gebruiken friso comfort.. ze spuugde nogal veel en had veel pijn met het poepen. en het gaat nu super.. had eerst nutriton door de standaard gedaan voor het spuugen maar dan werd de voeding te dik van waardoor ze niet goed dronk en een grotere speen verslikte ze zich weer in. ze heeft de eerste 2 weken borstvoeding gehad waardoor ze erg hard zoog ook aan de fles en verlsikte zich al steeds in de standaard voeding met de small speen van difrax. de friso comfort kan goed door de small speen heen teminste door de zuigkracht is dit precies de goede combi voor Loys kwa voeding en speen.
ik ben nu na 6 maand bv aan het overstappen en ben begonnen met de nutrilon standaard. en ik vind hem inderdaad ook stinken. maar hoe weet je nu welke voeding de beste is? er zijn zoveel verschillende merken. is friso beter?