Hallo, Zeker fijn dat je hier je vragen kwijt kan. Ik begrijp namelijk nog steeds niet waarom ze BV stimuleren terwijl een consult aan een lactatie deskundige over het algemeen niet vergoed wordt ;-( Maar goed, mijn vraagje: Ik heb een zoon van bijna 3 1/2 maand, in het begin heeft hij eigenlijk nauwelijks gespuugd, maar de laatste weken is het behoorlijk raak. Hij drinkt kort, minuutje of 5 hooguit 10. Niet altijd even rustig aan de borst (kronkelt) en gooit meer dan een mond er na een boer weer uit....verder spuugt hij een tijdje later ook nog.....ruikt erg zuur, en is waterig met stukjes. Ook huilt hij vaak na de voeding, alleen in de ochtend niet. Overigens lek ik niet aan de andere borst als hij drinkt. Graag jullie advies. Sandra
Gelukkig vergoeden steeds meer verzekeraars een consult aan een lactatiekundige, maar helaas nog niet allemaal. Vaak is het spugen van een baby vervelend voor de ouders om te zien, maar merkt een baby daar amper iets van. Als ze spugen ruikt het vaak als zure melk en kan het aardig klonteren. Dat is niet erg, de melk verteerd erg snel en dan is dit wat je ziet/ruikt. Kun je wat meer vertellen over hoe vaak hij aan de borst gaat?