Tot welke leeftijd gaven jullie de opvolgmelk nr. 2 of nr. 3 melk in een flesje? Het zou nu eventueel in een gewone beker of tuitbeker kunnen geloof ik, maar daar wil onze kleine nog niet echt aan. Water, thee e.d. word echter al wel uit een gewone beker of tuitbeker gedronken. Ik ben benieuwd tot welke leeftijd jullie kindjes uit de fles dronken.
Mayaa, ik weet niet hoe oud je kindje is, maar waarom wel water, thee ed uit tuitbeker en melk dan nog niet? Mijn zoontje is 1 jaar, drinkt een maand of 3 a 4 goed uit tuitbeker, zo'n oefenbeker gebruik ik ook wel eens voor water.... als het dan knoeien wordt geeft het geen vlekken Ik geef hem nu nog opvolgmelk no3 ( eerste pak en als het aan mij ligt het laatste) bij ontbijt en voor slapengaan ( fles moet ik nog gaan afbouwen) en bij lunch krijgt hij gewone melk. Hopelijk beantwoord e.e.a. je vragen. Succes!
Onze kleine is 10 maanden, maar enkel de melk wil onze kleine nog graag uit het flesje, niet uit beker of tuitbeker, want dan word het ook niet geheel opgedronken.
Mijn zoontje (bijna 1) krijgt 1-2 x per week een papfles in de ochtend (lekker snel) en een paar keer per week een flesje voor het naar bed gaan (Goedenacht) Alle andere dranken gaan met een tuitbeker, rietjesbeker of gewone beker
Met 1 jaar zijn wij tegelijk overgestapt van fles naar beker en van nr 3 melk naar halfvolle. Daarvoor kreeg ie al wel sap uit een beker. (gewone oefenbeker, tuitbeker hebben wij nooit gebruikt)
Maar ging dit wel goed dan. Ik oefen hier al heeeeeel lang (lees al een maand of 4) met gewone beker maar madame spuugt iedere slok nog steeds direct uit. Moedeloos word ik ervan
Kyano drinkt ook goed uit de beker (thee, water, diksap maakt allemaal niet uit) maar als ik opvolgmelk in de beker geef, hoeft hij het niet Hij schudt zich dan echt zo vies vindt hij het. Ik zit nog op 3 flesjes maar wil ook op heel korte termijn de middagfles vervangen door een beker maar ben ook erg benieuwd hoe dit zal gaan. Iemand op dit forum gaf me als tip om dan koemelk uit de beker te geven misschien dat hij het dan wel lust. Aangezien ze de fles gewoon asociƫren met melk en als ze de melk dan niet uit de fles krijgen, snappen ze dit niet. Misschien met een iets andere smaak werkt het wel.
Helaas hier nog steeds uit fles... een tuitbeker wil meneer echt niet hebben, dat weigert hij... We proberen het wel steeds, maar helaas nog zonder succes.
@sidmick: Wij zijn rond 8 maanden begonnen met de oefenbeker; eerst yoghurt, die langzaamaan steeds meer verdunnen als het goed ging, en zo dus na een tijdje ook de sap. De opvolgmelk wilde hij niet uit de beker, dat hoorde echt bij de fles naar zijn idee. Maar bij de overstap naar gewone halfvolle melk ging het wel goed, meteen in de beker. Nu kan ie sinds een maand helemaal zonder hulp drinken uit een gewone beker. Alleen met het terugzetten op tafel wil het nog wel eens misgaan (omvallen of wat eroverheen klotsen).