Woensdag is bij mij een trombosebeen geconstateerd. Nu moet ik sowieso tot aan maandag spuiten, maar dan moet ik een beslissing maken. volgens mijn internist heb ik 3 keuzen: 1 blijven spuiten en borstvoeding geven 2 medicijnen gaan slikken en stoppen met borstvoeding 3 medicijnen gaan slikken, borstvoeding geven en haar extra vitamine k geven. volgens mijn internist was optie 3 geen "goede" optie, omdat een kind "volstoppen" met medicijnen niet iets is wat je moet doen uit vrij wil. Nu ben ik wat gaan googlen en het schijnt wel te kunnen die optie 3. Ik heb veel over om borstvoeding te geven en wil het liefst ook echt doorgaan.. maar blijven spuiten voor maanden zie ik mezelf niet doen. Is er iemand die ervaring heeft? wat heb jij gedaan?
Hai, Ik heb in het verleden een longembolie gehad (losgeschoten trombus die in mijn longader (slagader dus eigenlijk) is gekomen) en moest daarom in de hele zwangerschap elke dag fraxiparine spuiten, om te voorkomen dat het opnieuw zou gebeuren (door zwangerschapshormonen extra kans erop). Ik neem aan dat jij fraxodi hebt gekregen? Die heb ik ook tijdelijk gehad. Beide zijn rotprikken, vooral als je langer spuit. Ik kreeg allemaal harde bobbels en het jeukte vreselijk. Had echter weinig keus toen. Ik heb mij toen ook verdiept in het borstvoeding geven, omdat ik na de bevalling nog 6 weken door moest gaan. Het beste voor de baby is om te blijven spuiten en de marcoumar/sintrom (pillen) achterwege te laten. Ik moet zeggen, ik heb zo'n 12 maanden dagelijks gespoten (door miskraam was ik al begonnen en ben dus zes weken na Jens' geboorte gestopt) en vond dat best pittig, elke keer die naald in jezelf steken en het spuiten zelf deed me best zeer. Maar nu, meid, ik was het eigenlijk alweer vergeten! Borstvoeding is erg mooi en goed. Ik zag het altijd zo; als ik diabetes had gehad, had ik ook moeten spuiten (en dan meer keer op een dag) en helemaal geen keus gehad. Hier kwam ik iig weer vanaf en die prikken zijn het meer dan waard geweest. Volgens mij is optie 3 trouwens nog beter voor een kind dan optie 2. Overigens: Bij optie 2 & 3 moet je je dus regelmatig laten prikken om je INR (de stroperigheid van je bloed zeg maar) te laten bepalen. In de tijd dat ik slikte (ver voor de zwangerschap) moest ik 3x per week in de rij bij de trombosedienst voor een lastige bloedafname omdat mijn INR zo schommelde. Lijkt me ook niet alles met zo'n kleintje. Als je spuit hoeft dat niet! Succes met het nemen van je beslissing en beterschap!