Onze dochter krijgt al een maand of 2 de laatste fles 210. Dit ging heel goed Maar afgelopen 3/4 weken wordt ze steeds wakker in de nacht. Speentje is dan wel prima. Daarom dacht ik eraan om toch eens rijstebloem te proberen. Afgelopen nacht dus gedaan, en ze werd pas in de ochtend wakker. Maar is 210+7 en rijstebloem niet een beetje té veel? Ze krijgt de láátste fles tussen 18.30 en 19.00. Daarvoor heeft ze rond 16.00 200gram warm eten.
Wat is je volledige schema? Waarom om 16u warm? 210/7 met rijstebloem is best veel, kan ook 180/6 doen. Van rijstebloem gaat ze niet perse doorslapen, het zijn wat loze calorieen. Je kind kan er ook verstopt van raken of krampen krijgen.
Tompoes, klopt meningen zijn verdeeld over rijstebloem. In eerste instantie wilde ik dit ook nooit geven. Maar omdat ze al zolang weer wakker word in de nacht wilde ik het eens een poging geven. We letten nu inderdaad extra op met het poepen en hoe ze er verder op reageert. Haar volledige schema is zo 07.30 fles 180+6 10.00 1 stuk fruit 12.00 wat brood 13.30 fles 180+6 16.00 warm eten 200 gram 19.00 fles 210+7
Rijstebloem werkte bij mij echt perfect, maar pas op dat je d'r maatje niet 'vergroot'. Een fles van 210 cc met rijstebloem is heel erg veel. Dat is dan zo'n 260 cc Ik gaf mijn dochter om 23:00 een flesje van 180 cc met 4 schepjes rijstebloem. Ik maakte d'r gewoon wakker. Ze dronk d'r flesje met ogen dicht op en werd de volgende ochtend om 8:30 á 9:00 wakker.
Ik zie dat je nog maar 3 flessen op een dag geeft. Mijn zoontje van 7 maanden krijgt er nog steeds 4. En ook fruit en groenten. Mij is verteld dat ze tot ong 8 maanden nog wel 4 flessen nodig hebben.
@Moffel: mijn dochter dronk met 7 maanden ook nog maar 3 flessen hoor Als je bijv. om 12u 2 boterhammen geeft met bijv. een klein flesje? Of in de ochtend wat meer fruit? Dan heeft ze in de middag wat ruimte voor het toetje, bijv. een soepstengel, rozijntjes, rijstwafel, ed. Kan ze bijv. om 14.00 lekker knabbelen (mits ze een beetje goed rechtop kan zitten?)