Nutrilon Omneo maar geen stoelgang

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Dolce82, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Sinds enkele weken ben ik begonnen met overgaan van afgekolfde moedermelk naar kunstvoeding. Er werd me Nutrilon Omneo aangeraden omdat deze goed zou zijn tegen krampjes en voor de stoelgang (staat ook op de doos).
    Nu doet mijn zoontje echter geen kaka meer. Hij zit soms wel te duwen en te kreunen en laat veel windjes maar er komt niks :(. Toen hij nog uitsluitend moedermelk kreeg had hij ook wel van die steun- en kreunepisodes maar dan had hij ook wel een tweetal keer per dag stoelgang in zijn pampertje.
    Zaterdag heeft hij dus niks gedaan, gisteren 1x maar dat was nadat hij nog een flesje moedermelk gehad had (toeval?). Vandaag heeft hij enkel nog kunstvoeding gehad en weer geen kaka gedaan. Ik gebruik Evian water, weet niet of het daar mssch aan ligt. Men adviseerde me ook al 3x/dag een koffielepel maïsolie in zijn flesje te doen maar elders las ik dan weer dat dat krampjes veroorzaakt...:(
    Ik weet het dus even niet meer :(.

Heeft iemand ervaringen of tips??

2. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ik weet niet hoe lang je nu flesvoeding geeft.
    En of je in 1x volledig flesvoeding bent gaan geven, of bent gaan afbouwen.
    Maar de darmpjes moeten wennen aan de flesvoeding. Dit kan tot 2 week duren. Maar als hij na een week nog niet gepoept heeft zou ik de huisarts even bellen als ik jou was.
    En als je in 1x over bent gegaan op de flesvoeding, dan vraagt dit extra van de darmpjes.

3. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ben niet echt in één keer van het ene naar het andere gegaan. Maar uiteindelijk heeft het toch maar een 9 dagen geduurd voor hij van volledige moedermelk op volledige kunstvoeding is gekomen.

Vind het gewoon zo zielig dat hij zo zit te duwen en enorm windjes laat en toch geen kaka kan doen :(. Hij verkrampt dan helemaal en zit echt te jammeren...

4. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    met de feestdagen voor de deur en het weekend er achteraan zou ik morgen toch de huisarts even bellen voor overleg.
    Evt wat voor zo nodig voor schrijven voor als het echt niet gaat.
    Wellicht makkelijker als met de kerstdagen/weekend het via de hap moeten doen

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Yep hier is er nog één! Mijn zoontje poepte met de bv elke dag. Ik introduceerde één flesje standaard en direct kreeg hij last van obstipatie. Hij liet wel winden, had krampen en perste en huilde veel. Uiteindelijk nadat hij ook slechter ging drinken en boog spugen naar de huisarts gegaan. Wij kregen toen microlax (klysma) en lactulose. Dit gaan gebruiken maar ook dat werkte niet. Ja het klysma wel dus steeds als hij na 6 dagen niet gepoept had deden we een klysma. De lactulose werkte niet. Vervolgens weer naar huisarts gegaan en overgestapt op Omneo. Nou de krampen waren weg en hij dronk veeeel beter maar nog steeds geen poep. Doorverwezen naar kinderarts maar omdat zoonlief groeit, plast etc doen ze niks eigenlijk. Hij ontlast nu gemiddeld één keer per week en het is dan echt keihard. Wij moeten dan echt duwen op de beentjes om het eruit te krijgen. Hij huilt tijdens het poepen. Overigens heeft hij daarvoor geen hard buikje meer en huilt en perst hij ook niet en de krampen zijn er ook niet.

Vorige week naar osteopaat geweest en die middag voor het eerst poep! twee dagen later dezelfde massagetechnieken toegepast en weer poep! Dus ik masseer me nu suf. Daarnaast geven wij in de eerste fles nu probiotica en de volgende flessen wat druppels zonnebloemolie met uitzondering van zijn laatste fles. Als laatste doen wij ook altijd nog 10 ml extra water in de fles.

Wij kwamen in een vicieuze cirkel van weinig drinken waardoor poep harder wordt en dan niet meer willen drinken omdat ie vol zit.

Als er in januari geen verbetering is moeten we weer naar de kinderarts. Dit speelt dus al vanaf dat hij 7 weken is (en is nu 15,5 week)

Steeds als hij langer dan 6 dagen niet poept dienen we microlax toe. Lactulose werkte hier niet maar wellicht bij andere baby's wel (overigens kun je microlax en lactulose ook halen zonder recept maar wie weet vind je overleg met huisarts wel prettig) Gemiddeld geven ze wel 1 tot 2 weken aan om de darmen te laten wennen en wisselen van voeding is dan niet handig. Elke dag ontlasten is overigens onzin volgens de kinderarts. Dat hoeft niet perse (al is het wel prettig ;)
    Een keer per week en dan hard zoals hier was niet fantastisch.

Veel succes het is echt heel zielig!

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

De vroedvrouw hier heeft gezegd dat zolang ze volledige BV krijgen, het niet uitmaakt of ze nu 6 keer per dag stoelgang hebben of maar 1 keer per week. Maar zodra ze een flesje KV krijgen (dus niet eens alles vervangen door KV) moeten ze elke dag stoelgang hebben. Ik weet niet hoe dat zit met kindjes die al vanaf het begin kunstvoeding kregen.

Ik denk dat je een beetje te snel bent afgebouwd. 9 dagen is erg kort om over te gaan. Er wordt aangeraden, ook voor jezelf, om over het vervangen van 1 voeding toch wel 2 weken tijd te nemen.

Heb je nog BV in de vriezer? Moedermelk laxeert. En anders hem aanleggen, ik denk dat je nog wel productie hebt? Dan kun je rustig afbouwen maar waarschijnlijk gaat hij door de moedermelk wel weer kaka kunnen doen.

7. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Hij had een uurtje geleden een overvolle pamper stoelgang!! Ben nog nooit zo blij geweest kaka te mogen vegen :).
    Het was dus nu 2 dagen geleden dat hij kaka gedaan had. De stoelgang zag er niet hard uit, wel minder lopend dan tijdens de borstvoeding maar dat is logisch denk ik...
    Ik zal zien wat het nu verder geeft...

Deel Deze Pagina