weinig drinken maar toch tevreden en aankomen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by thalina, Dec 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. thalina

thalina Bekend lid

Jun 24, 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    Ik vroeg me af wat de oorzaak kan zijn dat ie dan toch aankomt

Ik ben sinds 4 dagen aan het wegen hoeveel mijn zoontje binnenkrijgt, omdat ik voor mijn eigen gevoel had dat ie weinig dronk en vaak ook ontevreden was na een voeding en als ik een flesje nagaf hij 50/60 cc opdronk nog.

Nu blijkt dat ie niet meer dan 70 cc drinkt bij mij en die 70 cc is 1x voorgekomen
    nu vandaag heeft ie om half 12 45 cc gedronken bij mij en net weer 45 cc en hij was helemaal tevreden
    hij komt ongeveer 6/7x per dag en krijgt qua vocht toch te weinig binnen zo (hij is 7 weken)

In het ziekenhuis dronk ie bij mij 100 cc en kreeg ie 7/8x per dag 70cc en was toen 2 weken oud.

Is mijn voeding zo dik dan??? dat ie toch tevreden is en aankomt?
    4 dagen geleden was ie 4300 gram (met kleding aan) en vandaag is ie 4520 gram (met kleding aan)

2. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Wegen voor en na de voeding is een zeer onbetrouwbare manier om te zien hoeveel een baby krijgt. De beste manier om te kijken of je baby genoeg krijgt is
    1. kijken naar zijn groei (tussen de 140 en 240 gram per week)
    2. 6 natte luiers per dag
    3. tevreden baby na de voeding

Een baby die huilt na de voeding betekent niet altijd honger, maar kan ook krampen zijn. Gezien de groei van jouw baby krijgt hij echt genoeg. Probeer het maar los te laten en hem te voeden op verzoek.

Share This Page