hoe melkproductie stoppen direct na bevalling

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Escal, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je morgen nog kolft, geef dan vooral die laatste melk aan je kind! Afbouwmelk (zo heet die laatste melk) heeft een enorm hoog gehalte aan antistoffen. Dat is in dit seizoen toch wel handig. Met een paar keer wat slokken van jouw melk morgen en misschien nog een keertje geef je je kind nog een aantal weken extra bescherming mee!

Kijk uit dat je geen strakke bh draagt, alleen een stevige. Met een strakke bh kun je afknellen en last krijgen van verstoppingen of zelfs een borstontsteking.
    Rustig onder een warme douche masseren is ook heel goed. Als je het goed aanpakt zul je niet lang meer last hebben van je borsten. Hou er wel rekening mee dat je soms nog een aantal maanden kunt blijven lekken!

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een lactatiekundige de diagnose 'niet voedzame melk' stelt of onderschrijft, tenzij je aan een heel zeldzame stofwisselingsziekte lijdt of zwaar ondervoed bent. Moeilijk toeschietende melk vliegt door de kamer als je syntocinon neusspray gebruikt, had de lactatiekundige het daar niet over?

2. Purk

Purk Niet meer actief

Zowel mijn schoonzusje als mijn beste vriendin hebben dostinex gebruikt tot volle tevredenheid van beiden. Natuurlijk lijkt mij persoonlijk fijner, maar ik zou als ik jou was nog eens goed overleggen met de vk over de mogelijkheden

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb syntocinon gebruikt omdat er gewoon niks uit kwam. en er bleef niks uitkomen. dat werkt dus ook niet bij iedereen. Ik ben overigens na 5 weken gaan afbouwen omdat thijs niet meer groeide en de hele dag huilde van de honger. met 3 maanden heb ik de laatste borstvoeding gegeven. ik heb overigens wel goede verhalen over domperion gehoord. misschien dat ik dat bij de volgende ga gebruiken. want ik geef toch liever borstvoeding dan de fles. Ik bedoel dit niet aanvallend naar de topic starter hoor! Iedereen maakt zijn eigen weloverwogen keuzes en die respecteer ik.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Syntocinon zet alleen de kraan open...als er weinig inzit komt er ook weinig uit, natuurlijk.
    Iedereen maakt op dat punt inderdaad haar eigen keuze (al heeft niet iedereen echt een vrije keuze). Mocht jij een volgende krijgen, neem dan tijdens je zwangerschap al contact op met een lactatiekundige, dan kun je een plan van aanpak maken en bedenken waar je grenzen liggen (sorry voor de inbraak TO).

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    maakt niet uit hoor :)

Ik heb trouwens bij mijn eerste natuurlijk afgebouwd waarbij erg heftige klachten kwamen, vandaar dat ik nu wilde weten hoe het is met pillen.
    opbinden, kool, paracetamol enz heb ik toen ook gebruikt maar mocht helaas niet (veel) baten.
    Ik heb nu de ha gebeld en een recept gekregen voor pillen die ik in kan nemen na de bevalling. mocht ik dit niet willen kan ik dan natuurlijk nog altijd beslissen maar vind het wel prettig de optie te hebben.
    iedereen bedankt voor de hulp met jullie reacties!!

x

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou zeggen, denk er nog eens heel goed over na. De bijwerkingen van die pillen zijn niet mis, en in heel veel gevallen werken ze niet.

Ik zou zeggen: saliethee en paracetamol. Dan wordt je niet suffig of duizelig zoals vaak wel met dostinex en het heeft voor je gezondheid ook veel minder gevolgen. Ik snap wel dat het weten dat je iets achter de hand hebt je een rustig idee geeft.

En kijk het aan, elke bevalling is anders. Ik heb lang zelf gevoed, bij mijn oudste vond ik de stuwing zeker zo pijnlijk als de bevalling, vreselijk voelde ik me. Bij de tweede had ik geen centje pijn...

Deel Deze Pagina