handgemaakte spullen

Discussion in 'De lounge' started by dobbel, Jun 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Dames een kleine vraag,

wie van jullie doet handwerk zoals bv breien of haken of naaien, enz.

en verkopen jullie wel eens wat,
    ik verkoop gemiddeld 1 tot 2 knuffels per maand, dat houd mijn hobby levend, anders zou ik het niet kunnen betalen, ik heb van mijn bewindvoerster ook toestemming om tot ong 2 dingen per maand te verkopen en het geld te gebruiken voor de hobby. dat doe ik dan ook en soms voor mijn zoontje, als die eens wat extra`s wil geven.

nu is het zo dat ik een bepaald systeem voor mezelf bedacht heb om tot een prijs te komen.

in de hobbywereld zegt men je bent te goedkoop, maar goed mensen schrikken toch vaak.

ik doe het nu zo.

ik reken eerst uit wat ik aan maetriaal kwijt ben,
    dan reken ik uit wat ik aan uren kwijt ben om het te maken,
    die uren doe ik maal 0,50 dus 10 uur is 5 euro, en dat doe ik boven op de materiaal prijs, ik rond het dan af naar boven, dus 9,40 wordt 9.50 en 9,70 wordt 10 euro.

ik ben benieuwd hoe anderen dat doen,,

ik heb hobby mensen die zeggen dat ik de markt kapot maak omdat ik goedkoop ben maar ik vind dus helemaal niet goedkoop, maar gewoon een redelijke prijs voor iets, helaas maken de verzendkosten het vaak gewoon TE DUUR voor mensen als totaal pakket wat ik heel goed begrijp.

ik bedenk zelf ook altijd wat ik ong zelf zou willen betalen ergens voor,
    Een uurprijs normaal kan je niet rekenen dan wordt alles onbetaalbaar. omdat ik met een simpele sleutehanger al minstens een uur kwijt ben.

grote knuffels zit ik zo aan de 10 tot 20 uur licht er aan wat het is.

nou kom maar op hoe zouden jullie het berekenen.
    en wat vinden jullie van mijn systeem.

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hey dobbel

Wat een mooie blog heb je!! En wat een leuke spullen!

Ik borduur heel veel op babyspullen en maak kinderborduurwerkjes.
    Het is echter wel zo dat ik vrees voor jou dat binnen enkele minuten dit topic gesloten zal worden omdat we hier geen reclame mogen maken voor onszelf....

Handgemaakte spullen zijn altijd duurder....dat komt natuurlijk ook door het handwerk. Ik ken veel mensen die mijn dingen echt vreselijk vinden, maar ook veel mensen (gelukkig!) die het helemaal super vinden.
    Die laatste groep heeft het er dan ook echt wel voor over.

Als ik kijk naar het aantal uren wat ik bezig ben met bijv. een slab met afbeelding en naam en wat ik er uiteindelijk voor laat betalen, dan verdien ik weinig :p

Maar het is wel hobbymatig voor mij, al vind ik het wel leuk dat er steeds meer mensen van mijn website/FB-pagina enz. afweten.

Ik denk dat jij echt niet duur bent, zeker gezien de uren werk!

En zoals ik eerder al zei: mensen die jouw werk waarderen hebben het er absoluut voor over!!

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    oh en nog een tip: je kunt een pakketje ook via www.dhlforyou.nl versturen! Dan kost het 5 euro, en is het gemiddeld binnen 3 dagen binnen bij mensen. Ik doe dit altijd en het scheelt toch weer in verzendkosten!

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    klopt maar ik heb geen printer en er het geld niet voor om dat te kopen,
    plus dat ik dan minimaal 15 km moet rijden enkele reis voor een wegbrengpunt, maar ik moet verplicht verhuizen dus hoop er dan een in de buurt te hebben,

ik zie dit niet als reclame al zal men dat wellicht wel zo zien, maar ik wil echt serieus wat advies over hoe anderen het doen,

ik heb al wel eens wel verkocht via post en die zijn laaiend enthousiast, super leuk trouwens he als het zo gewaardeerd wordt.

borduren vindi ik ook zoooooooi mooi maar dat kan ik niet zien. (slechte ogen)

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ik vind je knuffeltjes echt super leuk, mijn kindjes slapen nu met jouw konijntjes en van mij mag je echt wel meer ervoor vragen hoor,.. Voor de totaalprijs van mij toen ( incl verzenden)had ik in de winkel misschien maar 1 zo'n konijntje kunnen kopen ,...

Ik vind je konijntjes echt leuk !

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,797
    113
    Ik heb eigenlijk niet echt een methode.

Het is natuurlijk wel zo als je het op grote schaal zou verkopen dat je niet alleen materiaalkosten moet rekenen maar ook BTW.

Ik doe gewoon nu eerst materiaalkosten en dan kijk ik wat ik er voor wil hebben. Geen uren, want dat weet ik niet precies. En dan gaat dat bedrag nog eens ( meestal) door de helft omdat ik per verkocht product doneer aan microkrediet voor moeders

Microkrediet voor Moeders

7. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Wat maak je mooie dingen!

Je mag best hoger zitten in prijs, je hebt ook kans dat als je te laag zit dat mensen denken dat de kwaliteit ook slecht is, plus voor handwerk mag meer betaald worden vind ik.

Je verzendkosten zou je naar beneden kunnen doen en dat bedrag bovenop je produkt gooien, mensen betalen hetzelfde maar hebben dan niet het idee dat ze gigantisch veel verzendkosten moeten betalen.

Verder kun je je meer richten op het buitenland, in Amerika bijv en Duitsland wordt handwerk veel meer gewaardeerd dan hier in NL en daar betalen ze liever iets meer voor echt handwerk met bepaalde dingen dan dat ze een massaprodukt hebben. Maar dan moet je een paypal account nemen en ik weet niet of je dat mag?

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Je maakt fantastische dingen!

Ik vind ook dat je wel wat meer mag vragen!

9. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Ik kijk vaker op websites met 'handwerk'. Volgens mij zijn je prijzen vrij normaal hoor. En nee, 50 cent per uur rekenen is idd weinig. Maar ik ben het met je eens dat het anders te duur zou worden. Vooral als je die vervelende verzendkosten er nog bij optelt. Ik vind handwerk erg leuk en origineel, maar er hangt altijd wel een prijskaartje aan. Zelf zou ik de prijs dan ook niet hoger maken...en het puur als hobby blijven zien...

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Hoi bedankt voor je andwoorden,

Ja ik heb en mag dat ook houden paypal, maar als ik bv op etsy wil verkopen meot ik een credit cardt hebben, en dat heb ik niet, en wil ik ook nooit meer,
    maar inderdaad daar liggen de prijzen veel hoger.

ik zie het puur als hobby, ik haak zo wie zo wel altijd wat, maar ja dat kost natuurlijk katoen, en het is fijn als ik dat af en toe terug kan verdienen door in opdracht te haken.

ik zou inderdaad een totaal bedrag kunnen maken met de verzendkosten er bij in, dat is nog een idee,

maar het meeste maak ik toch als cadotjes enzo, en dat is ook erg leuk om te doen.

11. Laurie

Laurie Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    2,188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
  12. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    dank je voor de tip ga deze morgen eens rustig bekijken.

Share This Page