je moet bij de arts een verdovings middel vragen zit in zo'n doorzichtig spuitding...wist ik nu de naam hiervan maar:S*%#. Mijn 2de zoontje had ook zoveel pijn erna en zodra ik dat erop deed dan voelde hij niks meer in combinatie met paracetamol.
Aaaaah nee wat stom! Oh en dat bij een autistisch kindje, ja die kan je nu niet meer wijsmaken dat het geen zeer doet. Mag je er vaseline op smeren? Je kan hem proberen duidelijk te maken dat hij met vaseline geen pijn heeft met plassen misschien? Heb je wel kans dat je de komende jaren vast zit aan de vaseline met plassen ook niet heel handig. Je kan hem ook extra veel laten drinken en de kraan aanzetten als hij op de wc zit. misschien komt langzaam de positieve associatie dan terug bij het plassen? En hoe meer hij drinkt hoe dunner zijn plas, hoe minder zeer. Werkt doorpakken bij hem of moet je zijn gedrag negeren met eten? Anders alles misschien gewoon even loslaten en je focussen op veel drinken (niet het plassen, dat komt dan vanzelf want hij zal toch een keertje moeten) dan gaat hij echt vanzelf plassen én dan gaat hij merken dat het geen zeer meer doet. En als het allemaal niet wil misschien toch even hulp zoeken vanuit MKD voor hem?
vandaag ging het al een stuk beter gelukkig. Heb vandaag geprobeerd om zonder gaasje en creme te doen. En nu ging het meteen een stuk beter. Hij ging gewoon op tijd plassen. Dus het gaat de goede kant op
ja zeker! Want bij Erik weet je maar nooit. Een klein dingetje wat niet helemaal gaat zoals het moet gaan kan voor maanden lange problemen zorgen. Kan alsnog gebeuren hoor.....dus we zijn er nog niet. Maar vooralsnog lijkt het de goede kant op te gaan