Hoe merk ik het verschil tussen mestruatie/innestelingsbloeding

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LIX, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    #1 LIX, 17 aug 2010
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010
    Hallo allemaal!

Woensdag 11 augustus was de eerste dag dat ik mijn pil niet heb genomen. Vanaf vrijdag ben ik ook meteen met een temperatuurcurve begonnen, omdat ik altijd een heel onregelmatige cyclus heb gehad. Zaterdag is de temp 0.2 gr gestegen, zondag weer 0.1 gr. Maandag 0.1 gr gedaald en vandaag weer 0.2 gr gedaald.

Nu ben ik vanmorgen begonnen met bloeden. Ik weet dat de kans klein is dat het meteen raak is. Maar hoe kun je een innestelingsbloeding nou van menstruatie onderscheiden?

En kun je ook nog ergens aan merken of je een ontrekkingsbloeding (cyclus zonder eisprong) hebt of een echte menstruatie?

Omdat ik heel lang de pil heb geslikt en daarvoor altijd een onregelmatige cyclus had kan het zijn dat ik vaak een cyclus heb zonder eisprong (zo heb ik ten mimste begrepen).

Misschien zijn dit een beetje domme vragen...maar ik ben toch benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft.

Alvast bedankt!

Inge

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik denk dat het nog wel heel vroeg is voor een innesteling. ik denk dat dit eerder te maken heeft met ontpillen. je bent nog maar zo kort gestopt. en innestelingsbloeding komt maar weinig voor hoor, ook al hoor je er zoveel over.
    het zijn zeker geen domme vragen hoor, ik wist in het begin ook niks hierover en nu weet ik nog steeds nog lang niet alles!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je bent vorige week woensdag gestopt met de pil?? En denkt nu al een innestelbloeding te hebben? Tempen heeft dan nog niet veel zin. Je moet op de eerste dag van je echte menstruatie beginnen met temperaturen.

Je krijgt nu hoogstwaarschijnlijk je pilbloeding. Die bloeding die je altijd krijgt in de stopweek van de pil.

Daarna is het afwachten wat je cyclus doet. Je natuurlijke cyclus moet namelijk weer op gang komen. Je hoeft niet perse direct een cyclus van 28 dagen te hebben. Dit kan langer duren of korter.

Na een eisprong duurt het gemiddeld 5 tot 10 dagen voor het eitje zich innestelt.

Zwanger kun je nu nog niet zijn, of je moet dwars door de pil zwanger zijn geworden. Maar al zo snel een ei na pilstop en dan nu een innesteling is vrijwel onmogelijk bij correct pilgebruik.

Zoals ik al zei: dit is vast je pilbloeding. Als die voorbij is: veel succes met klussen voor een beeb!

4. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Het lastige is dus a. ik heb al heel lang geen bloedingen meer gehad (gebruikte een pil met maar 4 stopdagen ivm hormonale schommelingen) en b. ik heb altijd al een mega wisselende cyclus gehad. Vandaar dat ik (in overleg met m`n ha, dan kon ik het alvast in m`n routine krijgen zodat ik niet zou vergeten te starten met tempen op de 1ste dag) meteen ben begonnen met tempen omdat eiloze cycli best eens op de loer konden liggen.

Omdat ik midden in een strip gestopt was, kon de kans bestaan dat het meteen raak was.

Ik dacht dus helemaal niet dat ik een innestelingsbloeding had, ik vroeg bovenstaande me gewoon af. Theoretisch; als ik meteen zwanger geraakt zou zijn, zou er nu een innesteling plaats kunnen vinden...(zo goed als een week geleden zou dan mogelijk de bevruchting zijn geweest).

En ja, ik weet dat m`n cyclus niet per se 28d hoeft te duren...maar ja, dat weet ik pas over 1 tot 3 mndn hè....

Maar goed, heeft er iemand wellicht een antwoord of je een onttrekkingsbloeding (eiloze cyclus) kan onderscheiden van een echte menstruatie (wel een ei tijdens de cyclus)? Of is daarvoor tempen het echte middel?

5. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Op je laatste vraag antwoord geven. VOlgens mij zie je en voel je het verschil tussen een ontrekkingsbloeding en echte menstruatie. Tenminste ik wel. Maar ik weet niet of dat op alle vrouwen van toepassing is.

Deel Deze Pagina