Baarmoeder te groot, nog iemand?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lilly, 22 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Elke keer bij de vk kreeg ik te horen dat mijn kindje precies op schema lag, bloeddruk goed, ijzer goed, allemaal mooi volgens het boekje!

Maar de afgelopen 2 maanden kwam ik snel aan en de afgelopen paar weken is mijn buik enorm gegroeid.

Gisteren weer naar de vk. En nu blijkt mijn baarmoeder dus (veel) te groot :confused: Ik ben 29 weken en hij komt nu al bijna tot mijn ribbenboog :( Het kindje lijkt niet heel groot te zijn, dus dan zou het aan het vruchtwater moeten liggen :(:

Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een ontbijttest (zwangerschapsdiabetes) en moet over twee weken weer terugkomen bij de vk om te zien of de groei gestagneerd is.

Hoewel ik me eerst niet veel zorgen maakte begin ik nu toch een beetje te balen......ik ben bang voor de gevolgen...........

Zijn er meer meiden met een soortgelijk verhaal?
    En hoe verliep de zwangerschap verder?

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier precies hetzelfde. Een grote baarmoeder en ben ook getest op zwsdiabetes maar dit heb ik deze keer niet. Als je kindje maar goed groeit en niet voor of achter loopt dan is het goed hoor! Niet druk maken!

3. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Ik heb het ook [nog steeds]
    Mijn vk dacht na alle onderzoeken dat het kon komen door strakke buikspieren.
    Je baarmoeder kan dan niet goed naar voren groeien,en kruipt daarom omhoog.
    Ik heb het nu al 6 weken,en alles is gewoon goed en veilig :)

4. Gisimino

Gisimino Lid

24 aug 2006
    78
    0
    0
    Neeroeteren
    Hallo,

Ook ik heb een te grote baarmoeder.
    Ik was vorige week bij de verloskundige en toen was ik 29 weken zwanger en mijn baarmoeder had de grote van 33 weken zwangerschap. Ik krijg nu wel een groei echo op 32 weken.
    Ook heb ik steeds een perfecte bloeddruk en mijn HB in het bloed was ook goed en in gewicht ben ik nog niet echt veel aangekomen. Tot nu toe nog maar 4 kilo op 30 weken zwangerschap

Groetjes,
    Gisimino

5. missyb

missyb Niet meer actief

Ook hier een te grote baarmoeder.
    op de echo was alles goed de baby was niet te groot en vruchtwater was normaal.
    hangt ook van de stand van je baarmoeder af

6. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    ik heb het ook een hele tijd gehad, maar was verder niet erg
    in het ergste geval zou het kindje te groot kunnen zijn en dna zouden ze het evt. iets eerder gaan halen.
    maar nu is het weer rechtgetrokken en ligt alles (baarmoeder en kindje) weer op schema

7. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij mij is het ook zo de Vk zei dat me baarmoeder best groot is en die denkt ook dat ik een week verder ben, maar de echo zegt gewoon de normale uitgerekende datum ik ben benieuwd hoe het volgende week is!

8. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik heb dit tijdens mijn 2 zwangerschappen ook gehad en ben ook op diabetes getest bij de eerste zwangerschap was er niets aan de hand en hebben ze er niet achter kunnen komen wat het was.
    Tijdens mijn 2e zwangerschap heb ik een suiker beperkend dieet gehad en dit bleek later loos alarm te zijn maar niet druk om maken heb 2 pracht kids gekeregen.

Succes ermee,liefs Claudia

9. mieky

mieky Lid

12 mrt 2006
    16
    0
    0
    Ook ik heb daar last van.
    Ik ben tijdens het gebruik van de pil zwanger geraakt. Vervolgens ben ik er vrij laat achter gekomen dat ik zwanger was. Dit betekende dat ik pas in de 16de week van mijn zwangerschap mijn eerste echo heb gehad.
    De grote van ons kind kwam op dat moment overeen met het aantal weken dat de verloskundige had berekend. Vervolgens heb ik met 22 weken een 20 weken echo gehad. Deze kwam ook overeen.
    Alleen de verloskundige voelde na de eerste keer steeds dat mijn baarmoeder groter was dan hij hoorde te zijn. Het begon met 1 week, daarna 2 weken, tot uiteindelijk 4 a 5 weken.
    Voor de zekerheid moest ik met 29 weken weer een echo laten maken. Op deze echo was te zien dat ons kind 30 weken was en dat ik een normale hoeveelheid vruchtwater had.
    Omdat de verloskundige en de gynacoloog het toch niet helemaal vertrouwden kreeg ik met 33 weken weer een echo. Toen vertelde de gynacoloog dat ik een groot kind verwachtte. Na het opmeten van het bovenbeentje kwam hij tot 36 weken.
    Op dit moment weet ik zelf niet meer hoever ik ben. De echo is 2 weken geleden gemaakt. Uiteindelijk heeft de gynacoloog het besluit genomen dat ik niet langer mag doorlopen dan 38 weken, uitgaande van de eerste berekening. Op 16 januari moet ik weer naar de gynacoloog, als ik dan nog niet bevallen ben. Hij wil dan bepalen wanneer ik word ingeleid.
    Ik maak mij nergens druk om, ik laat alles rustig over mij heen komen. De verloskundige en de gynacoloog hebben mij beide verteld dat een grote baarmoeder geen gevolgen heeft voor ons kind.

Deel Deze Pagina