Hoe merk je nu of je voeding terugloopt?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kiki, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik lees regelmatig over teruglopen van voeding, maar hoe merk je het dan?
    Bij mezelf heb ik het nog niet kunnen ontdekken, dus ik ga er maar vanuit dat het wel goed zit :( Thom drinkt vaak en veel waardoor hij ook flink groeit.

Wat zijn jullie ervaringen met teruglopen van melk, wat voel je dan precies? Of wat voel je juist niet?

Groetjes van Kiki

2. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Wat mijn ervaring is met het terug lopen van de voeding:

Ik merkte aan Tessa dat ze niet meer genoeg had. Ze wilde vaker drinken en zelfs daarna was ze nog niet verzadigd.
    M'n borsten voelden eigenlijk heel de dag door leeg. Voelde dus geen stuwing.
    Ook de plasluiers waren stukken minder.
    Ook dronk ze erg onrustig.
    Waar het aan gelegen heeft weet ik niet, maar ik ben m'n stinkende best gaan doen.
    Dus echt steeds aanleggen en dan daarna weer kolven. Heeft veel tijd en moeite gekost, maar ik ben er bovenop gekomen.
    Maak je geen zorgen. Als je te weinig voeding zou hebben merk je dat echt wel. Dat weet ik zeker. Je kent je kindje inmiddels zo goed dat je heus wel weet wanneer hij honger heeft of niet.

3. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    En nog iets.
    Nu voel ik vaak dat m'n borsten zich vullen. Weet niet of iedereen dit heeft, maar ik voel het ;)
    En dat had ik toen ook niet.

4. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Dat vullen voel ik wel ja, dat voelt net alsof het vanuit mijn oksels naar binnenloopt. Ik vind het een beetje als een slapend been voelen maar dan in de boobs. Hmm, snap je het nog?

Groetjes van Kiki

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik snap het ;)

Ik voel het alleen anders. Ik heb een soort gevoel van stuwing en voel dan zeg maar m'n melkkanaaltjes vol stromen. Dat gevoel is vaak maar even. Een paar min. Een tijdje na een voeding.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Tja die beruchte 4 maanden dip heb ik niets van gemerkt.
    Regeldagen waren hier niet te missen want dan had ik meer dan 15 voedingen.
    En toen ik een keer ziek was met een paar dagen koorts had ik wel een productiedip. Zoontje was ontevreden na een voeding wilde duidelijk meer en begon te bijten. Erg duidelijk dus. Voor de rest geen dips/terugloop gemerkt, ook niet tijdens menstruaties.
    Nou ja wel nu tijdens de zwangerschap maar dan hoor ik gewoon mijn zoon soms amper slikken tijdens het drinken en hij drinkt wat meer ander vocht.

Deel Deze Pagina