Van slaapzak naar pyama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liza28, 22 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Zoals de titel al een beetje laat zien wil ik eigenlijk bij ons dreumes meisjes de overstap maken van slaapzak naar pyama.. We hebben dit al vaker geprobeerd maar dochterlief lag nog regelmatig met haar benen door de spijlen van het ledikant en dat vond ik maar eng..
    Nu vannacht geprobeerd en ging eigenlijk hartstikke goed alleen blijft ze nogal bewegelijk en lag ze dus om 4 uur vannacht onderin haar bed, bovenop de dekens met ijskoude voetjes.. Vermoed dus ook dat ze daarom wakker werd.. Hoe doen jullie dat? Sokjes aan in bed? In die slaapzak beleven die voetjes natuurlijk lekker warm :)
    Maar vraag me af of die sokjes wel aanblijven in bed :(

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik vind haar nog erg jong. Heb je een reden waarom je haar uit de slaapzak wilt hebben?
    Jonge kinderen draaien zoveel, een slaapzak houdt haar veel warmer.

3. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Puur praktisch oogpunt, niet echt een reden.. Als haar benen nog door die spijlen gaan dan gaat ze ook gewoon weer terug haar slaapzak in maar ze ligt tegenwoordig al een stuk stiller.. Die pyama is niet minder warm dan haar slaapzak dus wat dat betreft zie ik qua temperatuur geen verschil.. Gaat puur over haar voetjes..

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    De warmte blijft in een slaapzak natuurlijk hoger dan wanneer ze in pyjama in een kamer ligt.
    Het lijkt mij ook wat meer geborgen liggen maar dat vind ik ;)

Anders sokjes aan?

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.816
    2.674
    113
    Ik snap het niet zo goed, ze kan toch gewoon een pyjama aan in een slaapzak? Mijn dochter is precies een jaar ouder en die slaapt ook nog gewoon in een slaapzak. Over een paar maanden krijgt ze een groter bed met een dekbed, maar daar is jouw dochter nog veel te jong voor. Gewoon lekker die slaapzak aan doen, zeker met de koude maanden op komst.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik zou het echt over de winter heen tillen...

De bekende "billen in de lucht" houding zit er op deze leeftijd nog
    ingebakken, en het door het bed zwerven ook natuurlijk,en dan weet je met een slaapzak zeker dat ze het s'nachts niet koud hebben :)
    Pyama aan, sokjes, slaapzakje...En slapen maar!

Waarom wil je dat nu al eigenlijk?

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Gewoon in de slaapzak laten slapen, als ze daar goed in slaapt en zonder bovenop de dekens belandt en wakker wordt van de kou zie ik eigenlijk niet in waarom je het zou willen veranderen?!

8. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Oh okay das duidelijk.. Dan maar weer terug de slaapzak in.. Was niet echt een reden voor om over te stappen.. Ook niet echt een must, heb niks tegen de slaapzak.. Kwam een pyama tegen in de winkel en dacht: dat kunnen we wel eens proberen.. Maar bedankt voor jullie reacties :)

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Wordt overigens ook afgeraden, om kindjes onder de 2 met een dekbed te laten slapen..

10. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ze heeft geen dekbed...

11. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    De slaapzak is ter vervanging van een deken, niet van de pyjama. Mijn draaikontje van 2 ligt gewoon met pyjama in een (dunne) slaapzak en dat blijft ook voorlopig zo.

12. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Beheer kan dit topic gesloten worden? De meningen zijn duidelijk ;)

13. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Kan toch pyjama en slaapzak? Tenminste, dat doen wij altijd. Heb wel alleen slaapzakken zonder mouwen (gewoon omdat ik alles van mn zus doorgeschoven heb gekregen). Op een gegeven moment wilde mn dochter zelf niet meer of soms wel, soms niet. Nou prima, gewoon laten gebeuren en toen ging t vanzelf een keer helemaal eraf..

14. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Dat dacht ik ook. Hoezo of of?
    Hier is het pyama en slaapzak.

15. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier zouden we denk ik ook prima zonder slaapzak kunnen. Lekkere deken en pyjamma met sokjes. Onze gup ligt altijd onder een deken anders slaapt hij niet.

16. babykonyntje

babykonyntje Actief lid

24 dec 2012
    188
    2
    18
    Ja hier ook pyjama, slaapzak & dekentje.
    Hoe slaapt ze nu dan in haar slaapzak? Alleen rompertje?

17. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Mijn zoontje is bijna 2,5 jaar en slaapt in een groot bed, met pyjama en een slaapzak. Hij wil niet onder de dekens liggen en hij draait ook nog zo veel, dat hij er niet onder blijft liggen.
    Mijn dochter slaapt ook in pyjama met slaapzak.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Hier idd nog een pyama in de slaapzak. Ik ben bij de oudste pas gestopt met slaapzak toen ze naar een groot bed over ging en daarbij een dekbed.

19. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dochter heeft sinds kort een groot bed maar slaapt nog wel in een slaapzak. Onder een deken blijft ze gewoon niet liggen helaas. Dus volgend jaar maar weer proberen. Nu is het straks te koud. Ik zou je adviseren om dus gewoon de slaapzak aan te trekken.

Deel Deze Pagina