hoe merkgericht kopen jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wij hebben alles merk. Kleding en voedsel. Mijn man eet het niet en draagt het niet als het geen merk is. Kan er ook niks aan doen. Ik ben van thuis uit helemaal niet zo, hij wel. Ik pas me aan. Ik vind het vaak ook veel lekkerder, je proeft echt wel verschil vind ik.

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik had ook altijd alles van een A-merk, maar inmiddels heb ik daar een hoop van omgewisseld voor het huismerk/goedkoop merk.
    Maar alleen als we het wel goed of lekker vinden, anders blijven we bij het oude merk.
    Vooral bij de appie haal ik veel van het huismerk, en ook bij de lidl kom ik wel eens.
    Een aantal producten blijven A-merk zoals (haar)verzorgingsproducten, 7up, bier, sommige soorten chips en van die pakken maaltijden of sausjes.

Bij kleding is het hetzelfde, ik heb veel merkkleding, maar haal ook wel eens iets bij de hema ofzo, en vero moda vind ik oko altijd leuk. Alleen de h&m sla ik over, heb het een paar keer geprobeerd, maar ik vind de kleding snel lelijk worden of kapot gaan.

3. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Luiers altijd pampers. Rookworst moet van Unox zijn. Sausjes moeten van calve zijn. Brood van de echte bakker.
    Wij zijn wat levensmiddelen betreft niet merk gericht, het moet gewoon lekker zijn.
    Al was de rookworst van een gek merk, had t prima gevonden, maar die zijn niet te eten.
    Wij gebruiken het dus door elkaar, ligt eraan wat het is. Zo vind ik de cola van het c1000 merk heerlijk. En pepsi is niet te zuipen.
    Wel grappig dat hier iemand zei perse calve pindakaas te willen, die vind hier niemand lekker. Hoe goedkoper hoe lekkerder. Dan istie niet zo droog :D

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

oh ja heb ook altijd wel pampers voor marinte

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Neeeee! Rookworst van de Hema! ;)

Maar nu serious, als er iets goedkoper is en net zo goed smaakt/werkt dan koop ik het goedkope. En als er een miniem smaakverschil is ten nadele van het goedkope en het wel een heel stuk scheelt in mijn portemonnee, haal ik gewoon het goedkopere.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier bijna hetzelfde.

Alleen kopen we bij de AH dan nog de merken:

Calve pindakaas
    Coca Cola ( cherry)
    Calve slasaus ( framboos)
    Pickwick thee
    (allemaal voor mijn vriend)

Verder ben ik eerder een tweede hands freak dan een merken freak. Ik ben erg voor hergebruik ( zie website)

7. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

Wij kopen merken en eigen merken door elkaar heen in de Digros...

Kleding komen wij vooral bij Hanstextiel, omdat ik daar werk is wel handig hihihihi

8. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    ik koop eigenlijk helemaal niet bewust als ik er bij nadenk, meestal heb ik geen zin om bijvoorbeeld naar de Aldi te gaan omdat het daar altijd zo druk is dus dan maar gewoon naar de Poeisz (dichtstbij) en dan is het maar net wat ik tegen kom. Dus zowel merk als eigenmerk (Perfect)

Alleen het brood komt bij de warme bakker vandaan!

9. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Qua eten, groenten op de markt. Super eigen merk veel dingen, simpleweg omdat de Super het dichtste bij zit.
    Sommige dingen wel, Kellogs All-Bran flakes bijvoorbeeld, heb wel andere geprobeerd maar vond nog geen betere.
    Ik koop dingen niet perse omdat het een duurder merk is, maar om de smaak.
    Qua verzorging wel een 'merk', Lush, lekkerder heb ik nog niet gevonden.
    Qua kleding koop ik alles 2e hands (behalve sokken en ondergoed ;) ) maar ik kom wel erg vaak thuis met Only dingen haha, die springen vaak sneller uit het rek, en dan zie ik dat het weer Only is.

10. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

wij kopen alles door elkaar heen merk en eigenmerk!

Wat k me wel afvraag k hoorde heel veel mensen zeggen geen merkkleding maar gewoon h&m en only of vero moda maar dat valt bij mij ook onder merk!

11. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    H&M en Only zijn juist heel goedkoop. En vaak heel leuk. Dus ik kan t niet echt onder een "merk" zetten. In principe heeft alles een naam, en is het dus een merk. C&A is meestal net zo duur als bijv. de H&M.
    Ik koop vaak wel dure spijkerbroeken (Gstar) maar de rest bij de only enzo. De broeken hebben een mooiere pasvorm.
    Verzorgingsproducten zijn vaak van een merk. Wel probeer ik deze met een actie te kopen. Bijv 3 halen 2 betalen ofzo.

12. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Alleen de waspoeder moet van mij merk zijn, Ariel is het fijnst en ruik het lekkerst

13. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ieder product is natuurlijk van een 'merk'

Als je alles van een goedkoop merk koopt, koop je ook merkgericht lijkt me.

Het heeft denk ik ook te maken met hoe je omgeving hier tegenover staat.
    Bij mij op school vroeger was je niet echt 'cool' als je met dure merkkleding rondliep, dat was voor de 'kakkers'.
    Helemaal hip was je als je met iets ouds van het Waterlooplein aan kwam.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dat is echt een verschil in tijd.

Toen ik naar de middelbare school ging was "merk" juist helemaal in.

Vooral levi's broeken ( Brad Pitt reclame) was de broek die je moest hebben. De 501 uiteraard.

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nee hoor, meestal gewoon de huismerken hier. Scheelt een hoop in de portemonnee
    Maar als ik dan eens in NL ben dan ga ik los bij de Albert Heijn.

16. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik koop de producten die ik het lekkerst/prettigst vind. Vaak zijn dat wel A-merk producten.

17. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik koop het meeste huismerk omdat ik vind dat er nauwelijks of geen kwaliteitsverschil in zit.

heel veel AH eigen merk of Euroshopper
    koffiemelk, cola, boter, snoep, wasmiddel, wasverzachter, limonadesiroop

het enigste wat wij perse merk MOETEN hebben is chips van Lays...van eigen merk vinden wij het niet te eten

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Kleding is wel meestal merk. Ben zelf dol op Abercrombie & Fitch uit de VS. Hmmm. Kindlief draagt nu een t-shirt van de zeeman en een broekje van Ralph Lauren. Terwijl mijn man liever voor C&A gaat.
    Een gezonde mix dus :)

19. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Koffie, chips, hondenvoer, frisdrank, groenten uit pot, vissticks moeten A-merk zijn.. De rest kijken we wat in de aanbieding is.. En wat we lekker vinden..

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik koop gewoon wat ik leuk vind, of lekker vind en kijken niet naar het merk
    behalve de koffie :D

Deel Deze Pagina