Ik ben momenteel ruim 35 weken zwanger van ons tweede kindje. Dit kindje zal met een geplande keizersnede geboren worden. Vanwege complicaties na de vorige bevalling is een horizontale incisie uitgesloten en krijg ik een 'klassieke keizersnede', van navel tot schaambeen. Vandaag vertelde de gynaecoloog dat ik zeer waarschijnlijk een algehele narcose krijg omdat ze met een ruggenprik niet tot de navel kunnen verdoven. Ik kan pas over 3 weken terecht bij de anesthesie voor al mijn vragen en uitsluitsel over het soort verdoving. Zijn er hier dames die ook een 'klassieke keizersnede' hebben ondergaan, en zo ja, wat voor verdoving heb je gehad?
Stitch, ze kunnen de ruggeprik hoger doen. Dus hoger plaatsen zeg maar. Het gevaar daarvan is, is dat de longen dan niet goed kunnen ventileren vanwege een te hoog blok zoals ze dat noemen. Vandaar dat je waarschijnlijk met die keizersnede een algehele narcose moet ondergaan zodat je beademt gaat worden door de beademingsmachine.
Een goed antwoord zul je alleen van de anesthesioloog kunnen krijgen. Er zullen er zijn die het wel met een spinaal doen maar ook die het niet willen doen. Ben bang dat je hier niet veel verder zal komen. Heel erg veel succes
Meis ik heb zon zelfde operatie gehad bij mijn bbz! En heb een ruggeprik gehad en een roesje. Er was destijds spoed bij. Natuurlijk maakte het bij mij niet uit of ik bij kennis was, snap dat dat bij jou een ander verhaal is. Kan je helaas ook niet helpen. Heb een litteken van 23 cm op mijn buik ook door mijn navel heen. Zorg dat je na de operatie wat hulp in huis hebt meis want van deze snee heb je meer last omdat hij over heel je buik loopt. Sorry meis wilde dat ik iets opbeurend kon vertellen maar je zult echt moeten afwachten ben ik bang.... Dikke knuffel
Ik heb bijna 3 weken geleden een ks gehad, maar geen klassieke. Heb hierbij een ruggeprik gehad, maar die trok door tot aan m'n schouders ongeveer! Dit was dan niet echt de bedoeling en viel daardoor ook steeds weg, maar t kan dus wel tot boven je navel...
Zeker kunnen ze de navel verdoven met een ruggenprik! En nog wel hoger ook. Weet je trouwens zeker of de gyn bedoelde dat ze ook een verticale snee in je huid zouden maken? Want meestal wordt bij de klassieke keizersnee een horizontale huidsnede gemaakt, en een verticale in de baarmoeder. Lijkt me trouwens niet dat het litteken door je navel gaat lopen, dan moet je wel een hele lompe operateur hebben.
Ik heb maamdag een keizersnede gehad en deze keer zat de ruggenprik ook tot boven mn borsten werd er echt misselijk en eng van was niet de bedoeling want zou tot de navel moeten zitten. maar bij mm eerste had ik een ruggnprik met catheter en die zat wel over mn hele buik dus het is wel mogelijk denk ik..
Ik weet zeker dat ik een verticale snee krijg. Net boven mijn schaambeen, links van waar normaal gesproken de horizontale snee gezet word, heb ik een geïmplanteerde neurostimulator zitten. Als ze een horizontale snee maken, is de kans groot dat ze de 'elektriciteits kabeltjes' raken en de neurostimulator( 10.000,-) dus vervangen moet worden. Hij zit er nog geen jaar in en moet dus nog zo'n 6 jaar meegaan voor er weer een nieuwe vergoed word....
Ik heb ook geen klassieke keizersnee gehad maar ben wel voorgelicht over de "gevaren" van een te hoog gezette ruggeprik. Ze kunnen hem inderdaad hoger zetten maar dan is er een grote kans dat je slechter gaat ademen waardoor ze alsnog je onder algehele narcose (en dat moet dan met donder en geweld) moeten brengen tijdens de operatie. De laatste is bij mij ook iets te hoog gezet, daardoor voelde ik zelfs mijn armen helemaal tintelen. Ik ben toen anders gaan ademen (goh dan hebben al die panfluitlessen toch nog nut gehad) en ben over gestapt op de hoge ademhaling ipv de buikademhaling. Resultaat was wel een enorme spierpijn van het anders ademhalen de volgende dag.
Het kan wel. Maar dan moet de prik hoger gezet worden. Maar dat is echt niet goed en prettig. Een ks onder narcose is heel jammer, je ziet je kindje pas later, maar ik zou idd eens goed navraag doen bij de anesthesist.
ruggeprik zetten ze niet hoger vanwege je ademhaling. dit mogen ze dus niet doen en kiezen daarom voor een algehele narcose. in praktijk zit de verdoving vaak tot je boobs wel. maar ze mogen geen risico nemen aangezien dit niet altijd t geval is bij alle vrouwen. dus kiezen ze de veilige weg. heb 2x ks gehad en 2e was geplanned. deze verdoving zat ook iets te hoog en werd scherp in de gaten gehouden en mocht pas van de OK-wachtkamer af als ik weer gevoel kreeg bij mn boobs. dat testen ze met sponsje en dan raar koud spul erop, weet ff niet hoe dat heet. wat betreft je vraag over verticale ks, heel apart en lijkt me wel heel gek (heb mn eigen ks bevalling op video gezien) geen ervaring. denk dat dit echt heel zelden word gedaan nog. heel uniek !