Hoe merkte je dat je bevalling begonnen was?

Discussie in 'De bevalling' gestart door kimmiikim, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier ineens pats boem vliezen gebroken, kon dus niet missen :p

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij 1e kreeg ik darmkrampen, diarree, en later ook spugen en ik weet nog dat ik dacht: nee he, buikgriep!? Maar ik was nog aan het bijkomen van mijn laatste spuugbeurt, toen boem de eerste wee kwam, meteen om de 5 minuten. De diarree en spugen was dus de aankondiging, al besefte ik dat niet ;).

Bij de 2e had ik al weken voorweeen, pijnlijke harde buiken en ander gerommel wat telkens tot niets had geleid. Dus toen ik weer wat onregelmatige weeen kreeg, was ik er van overtuigd dat het weer tot niets zou leiden. Maar opeens waren ze regelmatig om de 5 minuten en na een uurtje kon ik netjes VK bellen en had ik 6 cm...

3. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Pats boem vliezen ('s avonds tien uur) gebroken...
    Hele dag nergens last van, zelfs nog naar het tuincentrum gefietst :)

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Pats, boem, begonnen. Vliezen braken opeens met 39+4. Ik heb overigens nog nooit voorweeen of ander gerommel gehad.

5. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Ik werd wakker met een pijnlijk gevoel in mijn buik, anders en pijnlijker dan harde buiken/voorweeën. Toen dacht ik dat het begonnen was, en ja hoor.

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hmmmm aan de ene kant vond ik het wel een makkie maar aan de andere kant had ik ook geen persweeen dus heb alles op eigen kracht moeten doen en das pittig.
    Maakt me nu wel onzeker omdat ik dus nu wel veel harde buiken heb en ik dus iedere keer twijfel.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Af en toe een onregelmatige wee en s'nachts ineens *plok*. Binnen 3 sec stond ik naast mn bed en daar kwam de waterval.

8. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Ik merkte het bij Mark toen met bijna 42 weken ik ineens 's avonds laat buikpijn kreeg, die weg ging en weer terug kwam. Ik had die hele dag al een ellendig gevoel. Aan dit ellendige gevoel herkende ik de bevalling van Anna. Wederom bij bijna 42 weken voelde ik me ellendig, moe, chagrijnig, dat ik tegen manlief heb gezegd dat het me zou verbazen als de bevalling niet zou beginnen die dag... En ja hoor tegen middernacht voelde ik de eerste wee...

9. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw!!
    Ja hier ook écht nog nergens last van! K ben zoo benieuwd! Benieuwd hoe t begint! Mn nesteldrang begint wel steeds meer te komen!! Qua poetse en opruimen dat k dat allemaal gedaan wil hebben.

Maar echt een gevoel van nu gaat het beginnen?!! Nee dat heb k echt totaal niet! K denk eerder dat t hier ook tegen de 42 weken gaat worden!

Maar ja je leest dus ook; nergens last van en ineens, ptsboem bevalling begint!!
    dus we zullen t moeten afwachten :p

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook iemand die de weeën niet herkende als weeën..
    Had vanaf de middag wel harde buiken die een beetje gevoelig waren maar dat kwam (dacht ik) omdat ik met 40.6 een kerstboom had staan ruimen en de zooi van oudejaarsavond had opgeruimd die ochtend.. Ben nog gewoon die middag naar de nieuwjaarsborrel vd familie geweest, voelde m'n buik wel af en toe maar ach ik was bijna 41wkn, dan voel je weleens wat.
    Om 18u vond m'n man dat die harde buiken van mij wel erg vaak kwamen, hij vond dat niet normaal en wilde vk bellen. Ik lachte hem uit, ik vond het sneu dat arme mens voor niets te laten komen op nieuwjaarsdag in de avond. Maar goed we zijn harde buiken gaan timen en die kwamen wel om de 3min. Dus toch gebeld en ze kwam kijken, om half 9 had ik al ruim 4cm. Was om half 11 in kraamhotel, gewoon naar binnen gewandeld, buikpijn werd iets scherper. Pas om middernacht toen ze m'n vliezen brak met 9cm kreeg ik heftige en pijnlijke weeën. Ben om half 2 gaan persen en na 2.5 uur hard werken was daar m'n mooie zoon. Dus al met al heb ik 'maar' 1,5u echte pijnlijke rugweeen gehad, de buik weeën vond ik peanuts ;)

Dus Tsja t is dat manlief heeft gebeld want ik had pas om middernacht de tel gepakt denk ik..

11. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Volgens mij ben ik de enige, maar hier begon het met slijmerig bloedverlies.
    Weeën kwamen pas nadat de vk mijn vliezen gebroken had. Succes met je bevalling!

12. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hier hele nacht en ochtend weeen, geloofde pas dat het bevalling ws toen het doorzette (nacht ervoor voorweeen gehad leek op elkaar)

13. Nin

Nin Actief lid

9 jul 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    's nachts vliezen gebroken. Om half acht 's ochtends de eerste wee, pas om half elf werden ze heftiger.

14. Bri

Bri Niet meer actief

Bij mijn eerste begon het rommelen op 40+5. Daarvoor nog niks van voortekenen. Het is daarna niet meer rustig geworden en op 40+6 is onze oudste geboren.

Je bent 'pas' 39 weken ver, het is helemaal niet raar dat de bevalling zich nog niet aandient. Sterkte met afwachten!

15. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik heb iets pijn onder in de rug netzoals je ongesteld word en ik ben ontzettend boos echt abnormaal er komen woorden uit mij die ik normaal niet gebruik en dan weet mijn man hoelaat het is. had bij de laatste 2 dan 2a3 cm ontsluiting en zo gaat het door tot 5 cm zo n u en dan denk ik een wee te voelen. als mijn vliezen worden gebroken dan begin ik eindelijk (onze laatste spruit half 2/kwart voor 2 vliezen gebroken 2 uur/kwart over 2 weeën 10 voor 3 is ze geboren) wel heel veel naweeën gehad

16. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee maar dat hoor je mij ook niet zeggen. Ik ben gewoon benieuwd op wat voor manieren en bevalling begint. En hoe ervaringen zijn van verschillende dames.

Tussen nu en 3 weken kan k mijn ervaring hier ook neerzetten! :)

17. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ik had toen ik 10 dagen over tijd was een afspraak gemaakt om in te leiden met 42 weken precies. Dit was op dinsdag.
    Op woensdag baalde ik zo erg dat ik heel de dag had zitten huilen. Ik had het gevoel nooit meer te bevallen en heb zelfs opgezocht hoelang een olifantendracht was want ik vond dat ik toch aardig die kant op ging.
    Woensdag op donderdagnacht werd ik wakker omdat ik moest plassen. Dit gebeurde meerdere keren per nacht dus niets nieuws... Het was toen 3 uur en ik ging daarna gewoon weer terug naar bed. Maar ik vond dat ik wel een rare buikpijn had. Nu had ik wel vaker buik en rugpijn en had al heel wat nachtjes op de bank doorgebracht maar dit voelde anders...
    Ik de tijd bij houden... hmmm de pijn komt en gaat en er zit ongeveer 7 minuten tussen... ZOU HET? :D
    Ik met een mega smile naar beneden op de bank om het bij te houden. Na 2 uur bedacht ik me ineens dat het misschien wel voorweeen waren. Ik opgezocht hoe je het verschil kon merken... met douchen zouden ze verdwijnen! Hup ik naar boven... manlief verteld hoe het erbij stond en dat ik ging douchen! Ook daar timen...Ze duurde ongeveer 45 sec en kwamen om de 5 minuten! Ze waren dus echt!
    Ik weer naar beneden en heb manlief om 7 uur geroepen dat hij de vk mocht gaan bellen! Het was dus echt begonnen!!! Nooit meer verwacht!
    Uiteindelijk met 41w en 5d bevalllen! Toch nog zelf!!!

18. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn gerommel bestond uit lichte 'weeën', anders kan ik ze toch niet noemen. Dat voelde als menstruatiepijn, maar het bouwde op van heel licht naar iets pijnlijker en dan zwakte het weer af. In het begin ('s morgens vroeg) duurde dat misschien 15-20 seconde en het kwam zo eens in de 20 minuten. Gaandeweg kwamen ze wat vaker en duurden ze wat langer, en later op de dag begon ik steeds meer slijm met een beetje bloed erin te verliezen.
    's Avonds begon het toch wel pijn te doen en ze kwamen rond de 6 minuten, toen heb ik de vk maar eens gebeld. 21.30 had ik 1 cm ontsluiting, en volgens de vk kon het ook nog stoppen. Dat deed het niet :). Om 2 uur 's nachts was de pijn niet meer te harden, om 2.30 had ik volledige ontsluiting en om 3.48 had ik een zoon.

Bij de tweede was het een vage toestand, met 2 weken voorweeën. Maar ook toen wist ik zeker dat het echt begonnen was doordat ik bloederig slijm verloor en doordat de weeën steeds meer regelmaat kregen en een duidelijke piek qua pijn. Dit was tegen het eind van de middag. Net na middernacht had ik toen een dochter in mijn armen.

19. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hoe ik het wist uhm toen ik onder de douche geweest was en ze dus niet afzakte mar erger werd

20. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Een plons vruchtwater toen ik even ging plassen...

Deel Deze Pagina