Hoe merkte je dat je bevalling begonnen was?

Discussie in 'De bevalling' gestart door kimmiikim, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Ik heb nooit doorgehad dat ik weeen had. Wist ik veel, het was mijn eerste kindje. Pas toen mijn vliezen onder de douche braken, dacht ik ohhh het is begonnen.

Vk gebeld, naar het ziekenhuis (dochter had in vw gepoept) aan ctg daar zagen ze dat mijn weeen skyhigh waren maar onregelmatig. Getoucheerd huh al 9cm? Hup infuus met opwekkers in mijn arm. Geen persweeen gevoeld op eigen kracht kind eruit gekregen.
    Supersnelle bevalling van 3 uur.

2. prinseskiara

5 okt 2012
    58
    0
    0
    Vries
    Ik liep een week met lichte buik krampjes zoals een menstruatie rond. Moest ook veel plassen dus op advies van vk urine weggebracht naar de ha om te kijken voor blaasontsteking.

's nachts net toen ik wilde gaan slapen een harde knak in mijn buik, waren de vliezen en een uur later non stop weeën. 's ochtends is onze dochter geboren.

3. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik wist niet dat mijn bevalling was begonnen. Ik had vanaf week 33 al weeën, uiteindelijk 3,5 cm ontsluiting en in de loop van de tijd een rijpe baarmoedermond maar het bleef bij rommelen, verder gebeurde er niks.
    Met week 41 ben ik voor de 2e keer gestript omdat ik liever niet ingeleid wilde worden in het ziekenhuis, het was mijn eerste bevallin en ik wilde dit graag thuis doen.
    Toen ik na het strippen thuis kwam rommelde mijn buik een beetje maar het werd daarna weer rustig. Om 11:00 was ik gestript, om 17:55 kreeg ik de eerste wee van een weeënstorm, om 18:40 kwam mijn vriend thuis en belde de verloskundige omdat ik geen idee had dat ik aan het bevallen was want de weeën kwamen niet gelijkmatig om de 5 minuten. Om 19:30 was de verloskundige er, om 19:45 werd gekeken hoeveel ontsluiting ik had en bleek ik 10 cm ontsluiting te hebben gekregen en mocht ik mee persen, alleen had ik nog geen persweeën. Om 20:00 kreeg ik persweeën en om 20:45 werd mijn zoon geboren. Een half uur later volgde de placenta.

4. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw!!! Das wel erg mooi!! Klinkt als 'relatief' makkelijk naar die 10cm!!

Van de week had k even diarree... maar was niets verder... nu is t weer onwijs rustig en weer een afspraak bij de vk voor woensdag 24e. Dan gaan we ook kijken of k onsluiting heb en wanneer k naar t zh moet voor een ctg en echo of de kleine meid t nog goed heeft daarbinnen!! Denk t wel want k voel dr nog erg goed!! De vk verwacht idd niet dat ze nog gaat komen voor de uitherekende datum... dus we blijven lekker rondwagelen!! ;)

5. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier nergens last van, ik dacht ik loop wel tot de 42 weken

Met 39 + 5 weken om 11.00 in de ochtend slijmprop verloren maar nog niks aan de hand, dacht nog kan nu nog gerust 2 weken duren om 1.00 snachts pats gebroken vliezen en gelijk weeën en 5 uurtjes later om 6.00 uur dochtertje geboren :)

6. Zonnetje79

Zonnetje79 Actief lid

4 nov 2008
    136
    0
    0
    Eindhoven
    Nooit geen last gehad van harde buiken en/of voorweeën, bij de 1e kwam het ineens opzetten met weeën en ben toen in 6 uur bevallen op 40 weken. Nu bij de 2e ook geen harde buiken of voorweeën, gestript bij 39.6 bij 1-2 cm ontsluiting maar de baarmoedermond was nog niet helemaal verweekt. Na het strippen 3 dagen last gehad van slijmverlies met bloed, harde buiken maar het zette maar niet door. Heel teleurstellend, het uiteindelijk losgelaten en bij 40.6 begonnen net na middernacht de weeën. Eerst onregelmatig, maar toch de vk gebeld en bleek toen 4 cm ontsluiting te hebben. Nog een uurtje gewacht en toen kwamen de weeën kort op elkaar, op naar het ziekenhuis en 1,5 uur later is onze dochter geboren. In 3,5 uur ben ik dus bevallen van de 2e. Zo zie je maar voortekenen willen niet altijd wat zeggen. Ik had juist nergens last van en ineens kwam het opzetten. Succes!

7. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Bij de eerste na 1 dag en nacht voorweeen 1 cm ontsluiting. Toen vliezen gebroken gevolgd door een ruggenrpik om 10.30 uur. Om 17.25 uur is onze zoon geboren.

Bij de tweede braken om 2.40 uur mijn vliezen en was ons zoontje om 9.25 uur geboren.

8. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bij beide bevallingen geen last gehad van voorweeën, harde buiken o.i.d. Bij de eerste kreeg ik vanaf 18.00 wat last van m'n onderrug, zo om de 10/15 minuten. Vanaf een uur of 8 kwam er regelmaat in, zo om de 5 minuten. Om 22.00 vk gebeld, die was er om 22.30 om te kijken of er al wat gebeurd was, en toen zat ik al op 8 cm. Uiteindelijk heeft de rest nog best lang geduurd, maar die 8 cm had ik echt niet verwacht al, en de vk ook niet.

Bij de tweede kreeg ik vanaf 20.00 harde buiken, die na een tijd om de 5/6 minuten kwamen. Om 22.50 vk gebeld en die dacht dat het misschien voorweeën konden zijn, ik klonk ook totaal niet alsof ik aan het bevallen was en zo voelde het voor mij ook niet. Om 23.00 gingen we naar boven om te gaan slapen en toen kreeg ik ineens volop rugweeën, om de 2/3 minuten. 23.30 vk maar weer gebeld, die was er om 23.45 en toen had ik al 9cm... Om 23.55 vliezen gebroken en om 00.10 is ons dochtertje geboren. Dus bij de tweede zag ik het echt niet aankomen.

9. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik lag te slapen en werd wakker van een wee. De wee was al aardig pijnlijk en ik wist meteen, dit is het! Het is begonnen. Al die krampen en pijntjes de weken ervoor waren er niets bij.

10. fannyke

fannyke Lid

17 feb 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nog maar 1 keer bevallen en het lijkt alsof het gisteren was :)

Ik had in heel mijn zwangerschap nog geen enkel voorteken van voorweeën of harde buiken gehad ... en de gyn had maandag nog tegen mij gezegd :' het zal nog ni voor direct zijn hoor, hij zit nog veel te hoog' tot ik mij op woensdagavond wel vrij slecht in mijn vel voelde. Ik beet iedereen de neus af en ik deed precies de hele avond in men broek.
    Nog normaal gaan slapen en plots om 4 uur 's nachts had ik pijn ... vreselijke pijn.... denkend aan aanhoudende buikpijn van je regels maar dan in een korte steek die wel 100 keer erger is :) alsof alles bij elkaar trekt ... al ineens om de 5 minuten zo heb ik het gevoeld :p

groetjesssss :)

11. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om te lezen zo !!
    Gebeurt dus redelijk vaak... van niets aan de hand, geen voorweeen of klachten en dan toch ineens beginnende bevalling!!!

Spannend ;)

12. girl83

girl83 Lid

19 dec 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij rommelde het al het al 2 dagen van te voren. Had eigenlijk alleen wat pijnlijke harde buiken waar ik niet meer van kon slapen. De nacht van te voren begonnen de weeen maar die waren erg onregelmatig dus ik dacht dat het nog steeds voorweeen waren. Dus die vanaf 's nachts weg gepuft. Toch 's middags voor de zekerheid gebeld met verloskundige omdat ik gewoon nieuwsgierig was of ik toch misschien al wat ontsluiting had. Nou, ik had dus al ruim 6 cm ontsluiting! Dus, het gaat nooit volgens het boekje! Bij mij zat er soms een half uur tussen 2 weeen, heel vreemd.

13. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    's svonds vanaf 19.00 ween om de 10 minuten. Wel duidelijk herkenbaar als weren, maar goed te doen. 's nachts om 2 uur wakker gewordrn van pijnlijkere weeen om de 10 minuten. Om 8 uur 's ochtends opeens heel heftig om de 5 minuten. Verloskundige gebeld. Die was net op tijd, kreeg al persweeen terwijl ze spullen uit de auto haalde. Half uur later bevallen. Dus eigenlijk 'uit het niets'

14. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    De ontsluiting was ook relatief makkelijk, de pijn was daarin tegen erg moeilijk door te komen omdat de weeën zo snel kwamen dat ik geen tijd meer had om bij te komen tussen de weeën door.

15. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Kimmiikim: zie aan je banner dat je 1 dag overtijd bent, spannend!! Of ben je al bevallen?

16. Bri

Bri Niet meer actief

Ik was ook benieuwd hoe het nu is.... Gebeurt er al wat?
    Of word je al helemaal gek van de mensen die zo'n vraag stellen? :D

17. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi idd.. word best gek van mensen om me heen die het vragen idd... op facebook, whats app, telefoontjes... mensen van wie je normaal nooit wat hoord die zijn nu ineens benieuwd hoe het met je gaat!

Onze kleine meid zit er nog steeds! :(

En nog geen gevoel dat ze zin heeft om zsm te komen! morgen avond naar de vk... en dan maar eens laten kijken of ik wel al iets van ontsluiting of verweekte bmm heb of iets wat er op lijkt...
    Zondag leken mijn vliezen gebroken.. de vk twijfele ook en had 70% gedacht aan gebroken vliezen... hup naar het zh.. helaas... onder de microscoop geen vruchtwater...! pfff dus nee voorlopig.... moeten we nog even wachten...

18. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou nog 0 ontsluiting

we wachten maar weer af...

19. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag om 20.00 uur ben k gestript!!

Bij wie werkte het?? En na hoelang begon je iets te merken?? Ben benieuwd!!! ;)

20. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik had ineens weeen om de drie minuten! en had al hele tijdgevoel van plassen, maar er kwam maar weinig, tot op een gegeven moment een hele grote, vliezen dus :)

Deel Deze Pagina