Hoe merkte je dat je bevalling begonnen was?

Discussie in 'De bevalling' gestart door kimmiikim, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    Eerste keer deed het niets (ik denk zo rond de uitgerekende datum), de tweede keer (op 41 weken) werd ik 's morgens gestript en heeft het toen de hele dag zitten rommelen in mijn onderbuik en toen rond een uurtje of 19 begon het op iets te lijken en rond 23:00 was het niet grappig meer. Heeft uiteindelijk toch nog 24 uur geduurd voordat mijn dochter met spoedkeizersnede is gehaald. Conclusie, strippen werkt dus alleen als je lijf en kind er min of meer klaar voor zijn.

2. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is zo idd!!

Hier heeft t strippen niets gedaan. Mag morgen weer!
    Kging daarstrax naar de wc en had allemaal slijm aan wc papiertje! Dus misschien nu ook deel van mn slijmprop verloren!! :) nou we wachten t weer rustig af!! Naja rustig... ;)

3. hearteyes

hearteyes Lid

12 feb 2012
    53
    0
    0
    Shopmanager
    Almere
    Hi meiden,
    Lees even met jullie mee, zit in de oktober club maar iedereen is daar al bijna bevallen en het is aardig rustig nu.

Ik ben morgen 41 week zwanger en wacht ook met volle verwachting op mijn meisje! En het duurd nu wel erg lang vind ik!
    Morgen komt VK langs om te kijken of ze me kan strippen, week 40 lukte niet doordat m'n baarmoedermond nog niet helemaal rijp was maar hopelijk nu wel.

Hoe houden jullie je hoofd koel? Ik ben nl sinds een paar dagen erg ongeduldig, chagi en emotioneel terwijl ik al die maanden zo vrolijk was merk ik nu dat ik er echt klaar voor ben, en klaar mee ben

4. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meid,

Hier t zelfde en morgen ook precies 41 weken!!!
    Ik ben ook de laatste die moet bevallen in t oktober topic waar k mee klets ;)

Hoe voel je je verder?? Hier ook met vlagen bloed chagrijnig. Vrijdag nacht totaal niet geslapen dus zaterdag vk gebelt om te kijken of ze me wel kon strijden nu! Vorige woensdag kon t nog nie want k had geen ontsluiting! Gistere kon t wel!! Als t zou helpen moest k er binnen 12 uur wt van merken. Helaas ;)

Wel vanmiddag dus aardig wat slijk verloren dus dat lijkt mij positief en dan morgen weer geatript worden! Ben zeer benieuwd!!!

Succes meis!! ;)

5. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Ik ben op vrijdag gestript, vervolgens zaterdag wat lichte krampen en slijmverlies. Zondagmorgen weer gestript en toen werden de weeen steeds erger in de loop van de middag. Toch had ik nog niet het idee dat het begonnen was.

Mijn moeder was hier en zou eigenlijk weggaan (ze woont anderhalf uur hier vandaan). Toen we op het station waren had ik al zoveel pijn en is ze toch gebleven. Zo de avond weer doorgekomen met nog niet het idee dat het ECHT begonnen was.
    Om 12 uur zijn we naar bed gegaan, nouja mijn moeder en mijn man. Ik lag op bed en de pijn werd erger. Maar nog waren de weeen niet erg regelmatig en langdurig. Heb tot 4 uur af en aan geslapen. Om 4 uur moest ik nodig naar het toilet en toen ik daar af kwam werd ik ontzettend duizelig en misselijk. Jankend van de pijn heb ik mijn moeder en man wakker gekrijst :D Half 5 was de vk hier en bleek ik al 8 cm te hebben :D

6. hearteyes

hearteyes Lid

12 feb 2012
    53
    0
    0
    Shopmanager
    Almere
    @ kim ik voel me belabberd, alsof ik in een emotionele achtbaan zit! word er echt gek van! Heeft het strippen nog effect gehad bij jou? Heb je al iets van ontsluiting? Hoe voel jij je verder? Ook zo'n rugpijn?

Ik ben gisterochtend gestript, 1cm ontsluiting & alleen maar harde buiken gehad :( terwijl de nacht ervoor had ik niet geslapen want toen rommelde het de hele tijd.
    Morgen word ik voor de tweede keer gestript, hopelijk slaat die aan net zoals bij anoniempje haar verhaal dat lijkt me wel wat nl

Gister ook naar ziekenhuis geweest, meer als een uur aan de ctg scan gelegen omdat m'n meissie sliep, en daarna echo, alles zag er goed uit alleen m'n bloeddruk was toen wat minder, had 140/95 dus moest nog een uur wachten en toen was het 135/90 en mocht ik ineens naar huis. Ben gewoon 3 uur in het ziekenhuis geweest :s en moet vrijdag weer en als ik zondag niet bevallen ben dan word ik maandag ingeleid :( en moet ik helaas in het ziekenhuis bevallen :( daar gaat m'n mooie badbevalling met gedempte licht :(

7. Marianne78

Marianne78 Actief lid

10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Ik was 39 weken en 6 dagen zwanger toen ik 's nachts wakker werd met het gevoel van menstruatiepijn. Daarna begonnen de weeën al vrij snel op elkaar te volgen en 's morgens om 4 uur hebben we de VK gebeld. Nog geen ontsluiting en 's morgens om 9 uur zaten we op 1 cm... Dat zette niet echt zoden aan de dijk ;)
    Rond 11 uur zaten we op 3 cm en ben ik naar het ziekenhuis gegaan. Ruggenprik gekregen en een binnen een paar uur was het opeens 7 cm! Vliezen werden gebroken, de druk nam toe en rond een uur of 5 in de middag mocht ik gaan persen.
    Faye is uiteindelijk om 17.35 uur geboren dmv vacuum.
    Inmiddels alweer ruim een week thuis met ons mooie meisje :).

8. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ik was 37w6d en toen begonnen bij mij de voorweeën, in eerste intantie redelijk regelmatig, om de 5 a 10 min. Dus ik dacht; ha! Daar komt het :D
    Niet dus. Het ging in de vroege ochtend nog door maar om een uur of 6 was ik gesloopt en ging ik alsnog slapen. Om half 9 de vk gebeld, ik had ook een afspraak om 11.00 en die raadde me aan om daarheen te gaan. Zij voelde even en ik had een vingertop ontsluiting met bijna helemaal verweekt, dat vond ik goed nieuws!
    De weeen bleven komen die dag maar onregelmatig en nog niet heel pijnlijk (kan ik nu achteraf zeggen). Ik probeerde zoveel mogelijk rust te pakken maar dat was moeilijk omdat het wel een pijn was waar ik niet echt van kon slapen.
    De nacht erna begon het écht, ik werd om 3.00 wakker van sterkere weeën, ze hadden een duidelijker begin en einde en kwamen nu regelmatig om de 3 minuten. Moest echt goed zuchten.

Maar achteraf was het me ook wel duidelijk wanneer het écht begon, die ochtend dus. Je kan aan niets anders meer denken behalve die weeën opvangen, en met dat voorwerk zat ik gewoon nog films te kijken.. dus ja :p

9. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hearteyes,

Hier vandaag ook naar het ziekenhuis geweest! gistere verloskundige want ik zou weer gestript worden. had zaterdag een vingertopje, en hoopte dat het gistere wat meer ontsluiting zou hebben. zondag had ik behoorlijk wat slijm verlies dus dacht.. slijmprop!
    maandag dus vk. en toen was er ineens niets ????? nou ik snapte er niets van! ze kon niet strippen dus was ik erg verdrietig en chagrijnig!
    vandaag dus ziekenhuis ctg, bloeddruk en echo. bloeddruk was hier ook niet goed (heel mn zwangerschap 110-65 en nu ineens veel te hoog eerst 154-95 -.-" en toen 140-84...
    Echo was goed, ctg was goed. en toen afspraak met de gyn. en gevraagd aan de gyn. hoe het kon dat ze zaterdag wel kon strippen en gistere niet! dus ze zei, misschien komt het doordaot ze er niet bij kon komen of zo. wil je dat ik nog even kijk? dus ik zo heel graag.

dus zij voelen, nou duidelijk 1cm...! niet heel erg week maar wel verkort, dus ik zal je strippen. doet pijn he? zei ze nog.. ik zo ja ik weet het nog van zaterdag... dus zij strippen.. SOOOOWJOH DAT DEED PIJN!!!!!!!! WOOOOOOOW! dus ik zo teeeeeeeering dat voelde ik zaterdag echt nog niet hoor!!!
    Daarna gelijk steeds harde buiken, bloedverlies en slijmverlies.
    maar eigenlijk heb ik daar nu geen last meer van! dus het is weer rustig.

Ik moet ook als er nog niets gehbeurt is vrijdag weer terug! en dan wil ik ook gelijk ingeleid worden! dus ik hoop dat ze komt voor vrijdag!

ik hoop dat het strippen bij jou werk hearteyes!!!
    Ooh ja.. hier ook pijn aan mn rug!

10. hearteyes

hearteyes Lid

12 feb 2012
    53
    0
    0
    Shopmanager
    Almere
    Hi Kimmi,
    We lopen dus gelijk op, beide 8 dagen over tijd en 1 cm hahaha nou hoop dat we snel mogen bevallen! Het liefst zonder inleiden

En dat strippen, had je toevallig iemand anders dan afgelopen zaterdag? Ik heb morgen nl ook iemand anders, iemand die met alles wat ze doet al veel harder doet dan mijn vaste VK, dit meisje was stagiaire en werkt er nu 2 maanden nl en ben zo bang dat ze morgen mij ook veel pijn gaat bezorgen.
    Ik heb nu ook nog af en toe oud bloed met slijm van gisteren, zou dit die slijmprop zijn in delen ofzo?

En hadden ze jou bloeddruk ook na de ctg gemeten? Miss is het de spanning bij ons.

11. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee uiteindelijk niet meer gemeten! Ja de gyn had me.gestript.nu! En afgelopen zaterdag mn vk. De gyn. Zei, ik kan t wel zacht doen, maar dan pest k je alleen maar en het helpt niet!! Nou dat heb k geweten!! ;)

Dus ja bereid je voor dat t pijn doet!! Kan het altijd meevallen!!

Hier idd ook steeds slijm verlies.. en vanmiddag ook bloed!! Hierdoor merkte k dat t strippen iig effectiever was dan gisteren en zaterdag...

Dus k hoop idd ook dat t op gang komt onze bevallingen!! ;)

Fijne nacht... waarschijnlijk slaap je net zo goed als ik :p *ahum* ;)

12. hearteyes

hearteyes Lid

12 feb 2012
    53
    0
    0
    Shopmanager
    Almere
    Om de hoeveel dagen gaan ze jou strippen dan? Bij mij om de dag..
    En hopelijk is het door die gyn zo goed gedaan dat je nu met weeën bezig bent :D of al aan het bevallen bent :D

Ik heb ook nog steeds oud bloed met slijm van afgelopen maandag, ben benieuwd of ik meer ontsluiting heb dan maandag.
    Zei ze daar nog wat over bij jou?

Ik moest trouwens met 2 vuisten onder m'n stuitbotje liggen want anders lukte het niet ofzo, dat tuitje van baarmoedermond stond nog andere kant en tijdens de bevalling gaat ie recht staan ofzo

Nou ben benieuwd hoe zij het vandaag gaat doen, vorige keer moest de VK ook al pauze inlassen voor me omdat het erg on comfi is

13. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa k moest zaterdag ook met mn vuisten onder mn billen!! Gistere niet. Eerst een klein vingertopje, gistere zei de gyn. Duidelijk 1 cm!!
    Maar nee t heeft niet doorgezet. Hier ook om de 2 dagen strippen... ben alleen bang dat t nog steeds niet doorzet...

We wachten het weer af..!
    vanmiddag iig lekker wat afleiding!! Mn moeder komt en we gaan ff wat winkels in ze heeft een nieuwe bank nodig!! ;) dus das wel gezellig!!

14. hearteyes

hearteyes Lid

12 feb 2012
    53
    0
    0
    Shopmanager
    Almere
    Oh gezellig! Wou dat mijn mama wat dichterbij woonde,voor de gezelligheid en eten :) heb sinds afgelopen weekend totaal geen zin meer om te koken.
    Kun je nog wel veel lopen? Gelukkig dat jullie op zoek gaan naar een bankstel :p kun je veel uittesten hahah

Ik verlies sinds een half uur veel meer slijm, blijf maar vegen jowh dat had ik gister en maandag niet. Ze komt tussen 12 en 13 om me te strippen.
    Voel me vandaag wel wat anders, m'n benen en handen trillen :s heel raar gevoel

15. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou klinkt wel goed toch??

Mijn moeder woont ook verweg! Naja... 85 km... uit rijden! Daarom vind k t leuk dat ze komt.
    Lopen gaat iets moeilijk, maar t lukt nog prima!! Zwaartekracht naar bene dat voel k wel down there!!

Hoe is het strippen gegaan??? Nog iets verandert daarbinnen??? Hope so!!!!

16. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    woow kimmikim ben je nu nog steeds niet bevallen :$ duurt echt lang!! Hoop voor je dat het snel begint!! :)

17. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Dat is niet waar hoor kimmiikim!
    Mijn vliezen braken van maandag op dinsdag nacht, maar geen wee te bekennen uiteindelijk donderdag's ingeleid, daar had ik nog geluk mee want dat wilden ze eigenlijk op vrijdag pas doen.
    Gelukkig is kleine uk op donderdag geboren:D

18. hearteyes

hearteyes Lid

12 feb 2012
    53
    0
    0
    Shopmanager
    Almere
    Dat is dus ook niet om de hoek, geniet er maar lekker van dat ze er is!
    Het strippen is weer gelukt, nog steeds ruim 1 cm ontsluiting, voel alleen wat menstruatie pijn maar ja dat had ik vannacht ook.
    Hopelijk helpt het iets, vrijdag anders weer & zondag voor et laatst maar hoop dat ik dan m'n prinsesje al vast hou.

19. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Supi- hier was het zo 24 uur om t zelf op gang te laten komen, en dan nog 24 in t zh... dus 48 uur.. maar heb t vaak ook gehoord dat t ergens anders weer anderers is! Wel gek!! ;)

Nlovesn... nog steeds niet ;)

Hearteyes, hoop dt t doorzet!! ;) :)
    Ik duim voor je!!

20. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Het begon bij mij al een paar dagen van te voren met harde buiken. Deze werden langzaam wat pijnlijk,de dag voor de bevalling kwamen ze ook regelmatig terug. Om de 30 minuten eerst ofzo... langzaam kwamen ze dichter op elkaar en werden ze pijnlijker.

Deel Deze Pagina