Vandaag weer zo'n dag.. Dochter naar school gebracht, daarna met zoontje naar de winkel. Thuis mag hij meehelpen opruimen, hij gaat dan stofzuigen. Vindt ie leuk Daarna samen een taart gebakken en samen gekleurd. Tussendoor vraagt hij steeds 'wat gaan we nu doen?' en is al bezig met het volgende als we met het eerste nog niet klaar zijn. Vervolgens constant om me heem drentelen, zeuren etc. Ik probeer hem aan het spelen te zetten, even meehelpen in het begin maar nee, hij komt weer achter me aan: 'ik ga niet meer, wat zullen we doen?' Aargh, om gek van te worden! Ik ben hem nu aan het negeren, in de hoop, dat hij toch gaat spelen. Het lijkt redelijk te werken, speelt nu met zijn knuffelhondje die ziek is Ik weet echt niet waar mijn 'makkelijke' kind gebleven is. In elk geval een kind wat zichzelf gewoon kan vermaken. Nog 2 maanden...
Pff, klinkt lastig allemaal, maar ik snap ook wel dat een vierjarige écht nood heeft aan meer uitdagingen. Gelukkig kunnen/gaan kinderen in België al van 2,5 jaar naar de kleuterschool. Ik kan me niet voorstellen dat ik mijn dochter zou moeten entertainen tot 4 jaar. Gek hè, hoe dat per land verschilt.
Hier ook zoon word in November 4.. Ohhhh wat tel ik de dagen af zeggen.. Ook zoon slaaptnog smiddags .. Hij kan makkelijk zonder hoor.. Maar mama niet haha.. Als ze slapen kan ik tenminste het huishouden doen..maar hij mag van mij nu al naar school.. Hij speelt echt niet meer.. Zeurt/huilt veel en snel.. Is gemeen naar zijn jongere broertje.. Hij vreet echt veel engerie van mij ppffffff
Aan jullie antwoorden te horen klopt het dus wel wat ik dacht.. Ze lijkt ineens een stuk ouder in haar gedrag, binnen spelen is niks meer aan.. Ze wil fietsen en zelf naar het speeltuintje voor ons huis, dat laatste vind ik haar echt nog te klein voor, ze vraagt steeds wanneer ze weer naar school mag, ook al is ze net 5 minuten er van thuis.. (Psz) ze pest haar broertje, en dat eeuwige ge-mama!! Verder is het een lief meisje hoor