33+6

Discussion in 'Prematuur' started by Cody, Nov 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cody

Cody Lid

Nov 10, 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, met 27 weken ben ik opgenomen geweest in het umcg met vroege weeën, na 2 dagen aan de remmers gelegen te hebben bleef het rustig en mocht ik gelukkig weer naar huis.
    Thuis een aantal weken rustig aan gedaan en met 33+6 werd ik wakker en waren mijn vliezen gebroken.
    Meteen door naar het ziekenhuis, gelukkig niet weer naar Groningen maar wat dichter bij huis dit keer.

Nu zit ik op 34+3 en lig nog steeds in het ziekenhuis.
    Het is nu dus af wachten wanneer ons kleine meisje zich aan dient.

Aan de ene kant denk ik kom dan maar snel hoe vervelend ook en aan de andere kant wil je natuurlijk dat ze blijft zitten tot 37 weken.

Omdat ik een ziekenhuizenfobie heb en depressieve klachten weet ik niet hoe ik het hier nog zo lang uit moet houden.
    Ook al weet je dat het het beste is voor de kleine.

2. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

Apr 15, 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kom je ff een hele dikke knuffel geven!

Ik ben ongeveer even ver als jij (34+1) en hoewel mijn situatie wel ietsje anders is dan die van jou (afgelopen week aan de weeenremmers gelegen ivm niet echt regelmatige, maar wel hele heftige (voor)weeen icm verkorte bmm en verhoogd risico op vroeggeboorte), maar herken ik je gevoel wel. 't Is dat het echt beter is voor beebje om nog ff te blijven zitten, dat ik nu nog 2 weken echt zo goed als complete (bank)rust ga nemen (doe het al vanaf de 1e harde buiken met 11/12 weken steeds ietsje rustiger aan), maar wat mezelf betreft zou ik het niet erg vinden als beebje toch al gauw zou komen. Merk gewoon aan alles dat m'n lichaam er 'klaar' mee is...

Kun je niet over je phobie en depressie praten met iemand uit het zkh? Misschien dat je daar professionele hulp kunt krijgen?

Dikke knuffel en ff doorbijten nog - je kunt het meid! :)

3. Cody

Cody Lid

Nov 10, 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals het nu lijkt wil ik een en ander wel aan geven bij de arts maandag.
    Kijken of er een oplossing te vinden is die het iets dragelijker maakt voor mezelf en de kleine.
    Ik voel me zo opgesloten hier en dan mag ik al 3x per dag even 15 min naar buiten dus dat is al heel wat.

Voor nu moet ik me er maar even bij neer leggen..

4. Babystew

Babystew Niet meer actief

Als ze te vroeg geboren wordt zit je sowieso ook nog een tijd aan het ziekenhuis vast.. En je wil de beste start voor je kindje. Dus ik zal het echt zo goed en kwaad als het kan proberen uit te zingen tot 37 weken. En inderdaad een gesprek aangaan met maatschappelijk werk.
    Succes en sterkte!

5. Cody

Cody Lid

Nov 10, 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt helemaal gelijk hoor, ook dan zit ik er aan vast, maar dan kan ik er wel voor kiezen heen en weer te gaan rijden tussen hier en thuis.
    Zou fijn zijn als zoiets nu ook geregeld kon worden.
    Woon niet heel ver van het ziekenhuis af dus dat is wel erg fijn.

Voor nu ben ik in ieder geval al een halve week door gekomen dus dat vind ik best wel knap van mezelf

6. flower28

flower28 Actief lid

May 13, 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet hoe je je voelt :( hier braken mn vliezen met 34 wkn (was net gestopt met de weeenremmers die ik 7 wkn had geslikt.)
    Ik werd gelijk opgenomen en mocht alleen naar de toilet & douche, mocht de gang niet eens op al die tijd. Uiteindelijk met 36 wkn een keizersnee gehad, omdat ik het niet meer trok. Was 1 brok stress (heb al jaren last van depressie's dus dat werkt ook niet mee), lag hele dagen maar op mn ziekenhuis bed, mn buik was ook helemaal ingevallen en heb mn ventje al die 2 wkn gewoon in mn buik zien liggen. Hij was zo stil, amper beweging want hij kon geen kant meer op, omdat er amper vruchtwater was. Temp en ctg was wel steeds vrij goed........... Het is dat ik door heb gezeurd anders hadden ze me zeker nog 1 week laten liggen.

Sterkte meid.

7. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

Apr 15, 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Natuurlijk dient er altijd in de eerste plaats naar het welzijn van het kind gekeken te worden, maar als de moeder echt (lichamelijk en/of geestelijk) op instorten staat, is dat uiteindelijk toch ook niet bevordelijk voor het kind.

Groot gelijk dus dat jij hebt doorgedramd en goed dat ze uiteindelijk toch naar je hebben geluisterd!

@ Cody
    Hoop voor jou dat maatschappelijkwerkster oid je er nog even door kan slepen en dan 'lekker' rond de 37 weken spontaan bevallen!

(en ik blijf gewoon heel hard hopen dat bij mij rond die tijd ook of m'n vliezen spontaan breken, of de weeen goed doorzetten :))

8. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Ik ben na 8 weken zkh met volledige bedrust (alleen douche en wc dus ook niet de gang op) met 36 wk ingeleid omdat ik het niet meer trok. Ik had makkelijk nog langer kunnen blijven psychisch gezien maar miste me huisje zo en me andere dochter en voor me man was het ook nier meer te doen. Daarnaast was k lichamelijk wel op want ondanks de bedrust had ik de hele dag door harde buiken vaak ook erg pijnlijk. Zelf borduren voor de afleiding resuleerde in 3 uur weeenactiveit.

Ik hoop dat je je kindje nog wel even binnen kan houden. Miss is 36 weken al dragelijker? Nog 2 weken dan..? Heb het er eens met de artsen over. In mijn zkh hadden ze maatschappelijk werkers hebben ze me toen aangeboden. Geen eevaring mee want was niet nodig maar het kan dus zeker wel!

Succes met alles.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Ik heb na 6 weken volledige bedrust een spoed sectio gehad ivm HELLP. Maar ik heb veel van die 6 weken thuis doot kunnen brengen omdat ze in mijn zkh een thuismonitoring programma hebbn. Vraag eens na of ze dat in jouw zkh ook hebben? Dan mag je thuis zijn, mits je in bed ligt, dus eigenlijk hetzelfde als in het zkh. Dagelijks komt een vpk langs om bd en ctg te doen, en evt bloed af te nemen. Het is een stuk rustiger dan in het zkh liggen!

10. Cody

Cody Lid

Nov 10, 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben in ieder geval de nacht weer goed door gekomen.
    Kleine meid is rustig en heb nog steeds geen weeën of iets.

Thuis verder de zwangerschap uit zitten is hier geen optie ben ik bang.
    Wij wonen in Friesland en het lijkt me meer iets voor de grotere steden waar die mogelijkheid is.

Idd zou 36 weken met eventueel een inleiding voor mij al heel anders zijn dan 37

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties en tips

11. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Sterkte! Bij mij zijn de vliezen ook gebroken op 33+6 (in de avond) en de volgende ochtend was hij er al... Ik neem aan dat jij ook geen weeenremmers krijgt?

Ik snap dat je naar huis wilt, maar met gebroken vliezen heb je wel de kans op infectie en is het ziekenhuis voor je meisje echt de beste plek.

Heb je een kamer alleen? Dat zou wellicht ook helpen en laat wat spullen van huis overkomen.

12. Cody

Cody Lid

Nov 10, 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja heb gelukkig een kamer alleen en wat die infectie betreft daar geloof ik eerlijk gezecht nooit zo in, vind ziekenhuizen de grootste bacteriebakken die er zijn zo ongeveer.
    Maargoed, vandaag kan ik in ied geval niets doen dan alleen af wachten.

13. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Sterkte meid. Hopen dat de kleine nog even lekker kan blijven zitten.

Bij mij zijn de vliezen spontaan gebroken met 34+4 en toen ik door vk naar het ziekenhuis werd gestuurd mocht ik daar ook niet meer weg vanwege infectiegevaar.
    Bij mij zijn die nacht wel de weeën begonnen en is ons zoontje uiteindelijk de volgende ochtend geboren.
    Ik was heel blij dat ik daarna nog vijf dagen in het ziekenhuis mocht blijven. Toen ik daarna naar huis moest vond ik het echt een vreselijk gevoel om de kleine daar achter te laten. Misschien dat jij dat straks ook zal hebben. Wij wonen best dicht bij het ziekenhuis, maar het is toch wel zwaar om telkens heen en weer te rijden.

Gelukkig mag hij morgen naar huis, gaat wel spannend worden!

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,546
    3,057
    113
    Sterkte! Ik hoop dat ze nog even blijft zitten!oudste is met 33+3 geboren.. Ze deed het gelukkig super, maar wel 5 weken in het zh gelegen.

15. Cody

Cody Lid

Nov 10, 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag ook met mijn man over gehad dat ik morgen toch echt wel een en ander ga zeggen tegen de arts.
    Houd jullie op de hoogte!

16. marieki

marieki Niet meer actief

heb geen advies voor je wat nog niet gegeven is, maar wil je wel heel veel sterkte wensen!

17. Cody

Cody Lid

Nov 10, 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag het een en ander aan de arts uit gelegd en die is met de gyn gaan overleggen.
    Ze zei dat ik nog een echo zou krijgen vandaag of morgen en als die goed zou zijn ik dan overdag naar huis toe mocht.

Vanmiddag hebben ze de echo gemaakt en die was gelukkig goed! Kleine meid groeit goed.
    Morgen na de ctg dus overdag naar huis toe! Moet hier dan om 19.00 uur weer zijn, maar dat geeft niet.

Arts assistent maakte er weer van dat ik morgen overdag alleen even naar huis kon, maar heb vanmorgen van de arts toch echt begrepen dat het vaker mocht.
    Ook mijn moeder die hier was heeft het zo begrepen dus ik ben niet gek.

In ieder geval erg fijn dat ik morgen even naar huis mag en al zal het anders om de dag mogen, dat zou ook al erg fijn zijn!!

Voor nu dus alleen hopen op een goed ctg morgen en als die goed is ben ik de rest van de dag lekker in mijn eigen huissie tot 19.00 uur!!

18. Cody

Cody Lid

Nov 10, 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel verkeerd begrepen dus, mag morgen naar huis toe en moet morgenaaf hier weer zijn, als dat goed is mag ik misschien ook met weekend verlof.
    Maar morgen ff thuis zien is al heel erg fijn!

19. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

Apr 15, 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, da's helemaal een mooie oplossing! Hoef je je geen zorgen te maken dat je niet meer in de gaten wordt gehouden en hoef je toch niet de hele tijd in het zkh te liggen. :)

En mocht je idd 'maar' om de dag of zelfs 1x in de 3 dagen naar huis overdag - is toch altijd iets om naar uit te kijken en een houvast om het dragelijk te maken in het zkh. ;)

Ben blij voor je!

20. flower28

flower28 Actief lid

May 13, 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat fijn zeg dat je even naar huis mag, fijn dat je meisje goed gegroeit was!

Geniet ervan meid.

Share This Page