Hoe kan ik mijn zoon van 13mnd wakker in bed leggen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mavi derya, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn zoon van 13mnd valt altijd al tijdens de bv in slaap.. en het gevolg is dus dat hij nog steeds niet alleen kan slapen.. Dus als ik er niet ben en hij afgekolfde melk krijgt dan is het een drama..

Hij wordt ook heel vaak wakker als hij slaapt en gaat dan huilen en wil dan ook twee tellen drinken en dan slaapt hij weer.. Dat ben ik nu aan het trainen met het gecontroleerd laten huilen dat gaat aardig.. meestal huilt, jammert hij niet meer dan 10 minuten.. en het wordt steeds minder.. meestal hoef ik er maar 1 keer naar toe..

Maar ik wil dat hij ook 's avonds als hij z'n bed in gaat leert om zelf in slaapt te vallen.. maar als ik hem voed dan valt hij al in slaap..

wat hebben jullie voor ritme om je kindje wakker in bed te leggen?

Hier gaat het nu zo..

* In bad
    * pyjama aan
    * voorlezen
    * slaapzak aan
    * drinken

En dan slaapt hij.. Iemand nog een idee hoe ik hem wakker in bed kan leggen?

2. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Eerst (beneden) voeden en dan het hele bedritueel?

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Dat is een beetje het probleem als er andere mensen zijn dan drinkt hij niet dan is hij veel te druk met alles om zich heen..

4. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Nou dan voeden op de plek waar je dat normaal gesproken ook Doet in stilte, en na de voeding bedritueel... Als jij iets wil doorvoeren wennen ze er vanzelf aan hoor, soms duurt het alleen even... Succes!

5. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    wakker maken na het drinken en nog even tandjes poetsen en boekje lezen?

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik ben eigenlijk heel verbaasd..

ik heb hem nu even op mijn bed bv gegeven daarna in bad tanden poetsen en pyjama aan daarna een verhaaltje daarna zijn slaapzak aan. Ik ben na 5 min terug gegaan omdat hij huilde daarna na 10 minuten omdat hij nog niet helemaal stil was.. en daarna sliep hij.. en hij slaapt nu al een uur. . Ik had niet verwacht dat het zo makkelijk ging..

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

De voeding verplaatsen naar voren en eigenlijk liefst scheiden van je bedritueel. Beneden dus lekker even drinken nog, pas daarna naar boven en z'n bedritueel aanhouden.
    Voor uitgebreidere tips: dreumes in dromenland, van Stephanie Lampe. BV-vriendelijk :)

8. raspberry

O, lees al dat het werkt :)

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb het boek van baby in een droomritme gelezen en daar las ik inderdaad over de slaap asosaties (schrijf je dat zo??) Dat je kindje de bv dus los mort zien van het slapen.. en niet iets als wat bij het slapen hoort..

10. raspberry

Ja klopt :) Je moet zorgen dat je kind slaapassociaties heeft die los van jou door een ander ook ingezet kunnen worden. En BV is dat bepaald niet ;)

11. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Is het boek over dreumessen echt anders? Ik heb hem net gereserveerd bij de bieb maar hij is nog in bestelling

12. raspberry

De basis is hetzelfde, maar ze geeft weer specifieke tips mbt dreumesen. Veel hetzelfde, maar juist als je nu toe wilt naar doorslapen enzo, is het dreumesboek wel handiger om te lezen :)

13. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Fijn dat het al beter gaat! Voeden en bedritueel scheiden is inderdaad de oplossing. Als je het bedritueel heel consequent aanhoudt krijg je wellicht uiteindelijk wat mijn dochter nu heeft: zodra ze haar bedje alleen al ruikt begint ze tevreden te glimlachen, als ze een kat zou zijn zou ze spinnen :). Ik leg haar in haar slaapzakje, ze pakt haar knuffel en wrijft die in haar gezichtje, gaapt een keertje, glimlacht weer tevreden, zoekt haar speen en stopt die in haar mond. Ik speel een slaapmuziekje af uit zo'n knuffel-met-muziekje, geeft haar een knuffel en een kus en wens haar welterusten, en ga dan weg. En hoor geen kik meer... :)
    Positieve associaties opbouwen rondom het gaan slapen helpt heel goed. Dan denken ze uiteindelijk: ohh fijn mijn bedje! Met mijn knuffel! en mijn speen! ;)

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier kon hij ook niet zelf in slaap komen en had/heeft meerdere slaap issues. Hem zelf in slaap leren vallen, heb ik als volgt gedaan: neerleggen en als hij bleef liggen steeds even herhalen dat hij het goed deed en over zijn rugje aaien. Dan zat ik er dus naast op ons bed. Op een gegeven moment steeds een stukje verder weg gaan zitten. Raakte hij overstuur, dan weer terugleggen en weer wat dichterbij gaan zitten. Op een gegeven moment kon ik op de gang staan, even later weer met de deur open prutsen op de bovenverdieping en nu leg ik hem in bed met een liedje en loop weg. Geen problemen meer.

Qua BV altijd gewoon gegeven voor het slapen gaan en als hij zelf in slaap viel, dan liet ik dat zo. Op aanraden van het CB nu zijn tanden poetsen na het drinken en soms zit ik dan een half slapend kind te poetsen, het zij zo. Maar hij is tegenwoordig altijd wakker als ik hem in bed leg.

Gecontroleerd huilen werkte hier absoluut niet. Dan had ik een argwanend hysterisch kind dat helemaal niet meer wilde slapen. :(

15. raspberry

Hier trouwens wel gecontroleerd huilen. Anderhalve maand geleden en nu ook even weer, (afgelopen maand was qua gezondheid niet zo best, maar de dame knapt weer op en in slaap wiegen gaat dus niet zo best meer). Erbij blijven werkt hier voor geen meter: wordt ze alleen maar overstuurder van, dus hier gecontroleerd huilen met troosten na 2-5-10 minuten. Die 5 is meestal niet meer nodig en op basis van anderhalve maand terug kan ik hier zeggen dat we over 2 dagen ws weer een meiske hebben dat al van mijn arm afspringt haar bed in, als ze moet gaan slapen en haar bedje ziet :) Uiteraard wel met eerst zorg te hebben gedragen voor goede slaapassociaties en alles :)

Kijk dus wat bij je kind past en wat werkt. Laten huilen werkte bij onze oudste totaal niet, (nog steeds niet), maar bij de jongste is het -zodra ze goed in haar vel zit- de enige manier waarop ze aan haar slaap toe gaat komen.

16. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Dit klinkt heerlijk! Ik hoop dat het hier snel zo gaat. Het viel me gisterenavond in iedergeval reuze mee. In de nacht heeft hij nog wel 3 keer gedronken maar dat vind ik niet z'n probleem. Ook omdat hij erg weinig aankomt omdat hij overdag zo weinig wil eten..

en inderdaad ernaast staan werkt hier ook niet dan wordt hij helemaal hysterisch. .

Deel Deze Pagina